جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

نظر اولاند درباره «بسته نجات یونان»

چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 432203
فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه گفت بسته فوری نجات یونان آماده است ولی نیاز به اصلاحات جدی و واقعی دارد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی گزارش داد: اولاند در حاشیه نشست رهبران منطقه یورو که در بروکسل پایتخت بلژیک در حال برگزاری است، گفت: یونان باید اصلاحات جدی و واقعی انجام دهد و کشورهای اروپایی منتظر انجام این اصلاحات هستند.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز پیش از شروع نشت مذکور در اظهاراتی عنوان کرد: آتن باید به اعتبار جدید دست پیدا کند و برای انجام اصلاحات اراده جدی از خود نشان دهد.

در همین راستا «جورج کاتروگالوس» وزیر اصلاحات اداری یونان نیز با بیان اینکه رسیدن به راه حل سریع در مورد مذاکرات با کشورش سریع نخواهد بود، افزود: هدف آنها باقی ماندن یونان در منطقه یورو و رسیدن به توافق در این زمینه است.

مردم یونان روز یکشنبه هفته جاری در همه پرسی درباره طرح وام دهندگان به این کشور که معنایش ریاضت اقتصادی بیشتر بود، «نه» بزرگ گفتند و همه حساب و کتاب های اروپا را با این همه پرسی به هم ریخت و اتحادیه اروپا و رهبرانش را در برابر بحران واقعی قرار داد.

گفتنی است ۶۱.۳۱ درصد یوناینان در همه پرسی روز یکشنبه گذشته به شروط وام دهندگان بین المللی برای ادامه روند کمک مالی به آتن «نه» گفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *