سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲
۴
چامسکی، نظریه‌پرداز پرآوازه آمریکایی:

تهدیدات نظامی آمریکا علیه ایران، نقض منشور سازمان ملل است/اسرائیل، تهدید است نه ایران

جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 436100
اندیشمند و نظریه‌پرداز پرآوازه آمریکایی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره تهدیدات نظامی آشکار مقامات کشورش را نقض منشور سازمان ملل دانست.
تهدیدات نظامی آمریکا علیه ایران، نقض منشور سازمان ملل است/اسرائیل، تهدید است نه ایران
به گزارش جهان به نقل از فارس، «نوام چامسکی»، اندیشمند، نظریه‌پرداز و تحلیلگر آمریکایی در مصاحبه‌‌ای اظهارات مقامات غربی که ایران را «تهدید» می‌دانند را مردود دانست و با خاطرنشان کردن پایبندی تهران به تعهداتش در پیمان «ان‌پی‌تی»، رژیم صهیونیستی که از امضای این معاهده سر باز زده است را مصداق تهدید دانست.

چامسکی در این مصاحبه با شبکه خبری الجزیره دلیل زیربنایی کشورهای غربی برای مذاکره با ایران بر سر مسائل هسته‌ای را ادعای این کشورها برای تهدید بودن ایران دانست و گفت: «سوال اصلی این است که علت اینکه آنها به دنبال این توافق هستند، چیست؟»

این استاد دانشگاه ماساچوست سپس افزود: «منظور از تهدید ایران، دقیقاً چیست؟ سوال بنیادین هم همین است. این توافق، تهدید ناشی از ایران را محدود می‌کند، اما منظور از این تهدید چیست؟ جالب است که این سوال اصلا مطرح نمی‌شود.»

مجری شبکه خبری الجزیره در این قسمت، با قطع سخنان «چامسکی» گفت: «اما ایران، عضو پیمان "ان‌پی‌تی" است و بسیاری بر این باورند که تعهداتش تحت آن را رعایت نکرده است.»

«چامسکی» در پاسخ گفت: «ایران عضو "ان‌پی‌تی" است و به آن پایبند بوده است. کشورهایی دیگری هستند که اصلاً این پیمان را امضا نکرده‌اند و عضو آن نیستند. به عنوان مثال اسرائیل عضو آن نیست، در حالی که سیستم تسلیحات هسته‌ای گسترده‌ای دارد.»

این تحلیلگر برجسته آمریکایی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تهدیدهای نظامی روزهای گذشته مقامات آمریکایی علیه ایران را نقض صریح منشور سازمان ملل متحد دانست.

«چامسکی» گفت که مقامات آمریکایی در روزهای گذشته «به صراحت گفته‌اند اگر بخواهیم به ایران حمله می‌کنیم.»

او تصریح کرد: «چیزی به نام منشور سازمان ملل وجود دارد که استفاده از تهدید یا توسل به زور در مسائل خارجی را منع می‌کند.»

چامسکی با بیان اینکه «رهبران سیاسی آمریکا این قوانین را زیر پا گذاشته‌اند» افزود: «آنها می‌گویند ما مقید به اینها نیستیم و اگر بخواهیم از زور استفاده کنیم، می‌کنیم.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
دقیقاً دارد میگوید در امریکا قانون جنگل حکمفرماست و مسئولان امریکایی نوکران رژیم صهیونیستی هستند واز خود عقل و اراده ندارند.
Iran, Islamic Republic of
ذوق زدگان داخلی یاد بگیرند
Iran, Islamic Republic of
ان الباطل کان زهوقا

ظلم آمریکا موندنی نیست..
Iran, Islamic Republic of
سازمان ملل دیگه کارآیی نداره...