پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۲
۱۸
فساد در ورزش بیداد می کند

چه زمانی دستهای آلوده قطع می شوند؟

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب: 397537
در رشته ای که حداقل حدود ۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی دارد و عده زیادی از بازار آشفته آن مشغول سودجویی هستند طبیعی است، برخی برای آن که به مقاصد پلید خود برسند از هیچ کوششی دریغ نورزند.
چه زمانی دستهای آلوده قطع می شوند؟
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا: متاسفانه باید پذیرفت که عزم جدی برای مقابله با فساد در ورزش بخصوص رشته فوتبال وجود ندارد و انگار فساد در این رشته نهادینه شده است.

رسوایی فساد در فوتبال ایران، رشته ورزشی بی خاصیت شده ای که در پنج سال اخیر به هیچ مقام و دستاوردی نرسیده است، از کارت معافیت جعلی گرفته تا افشاگری‌هایی مربوط به تبانی و رشوه و هر چیزی که فکرش را هم بکنید، منجر به محرومیت برخی داوران و مربیان و... شده و همچون سالهای گذشته تنها «رسیدگی» به آن ادامه دارد!؟

در رشته ای که حداقل حدود ۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی دارد و عده زیادی از بازار آشفته آن مشغول سودجویی هستند طبیعی است، برخی برای آن که به مقاصد پلید خود برسند از هیچ کوششی دریغ نورزند.

جالب این که این حلقه مافیایی تا آنجا ریشه دوانده که متاسفانه به برخی رسانه ها هم نفوذ کرده و کار به جایی رسیده که برخی خبرنگاران پاک، قربانی این دستهای آلوده می شوند!؟ و در دوراهی همکاری با آنان یا ترک محیط کار قرار می گیرند.

واقعا خجالت آور است در کشور اسلامی که اصولش بر مبنای پاکی و صداقت بنا شده، به علت نفوذ مافیای فوتبال، خبرنگاران شریف باید زیر سایه باشند!؟ و برخی خبرنگاران تازه به دوران رسیده یا به قول قدیمی های عرصه قلم (مو قشنگا) که متاسفانه با رابطه، فعلا موج سوار، پیش می روند و متاسفانه میکروفون تلویزیون هم در اختیار چند تن از آنان است، سرمربی تیم ملی انتخاب می کنند و...

آن وقت خبرنگار شریفی مانند محمد رزمجوی عزیز و شریف که اتفاقا ورزشکار بزرگی هم بوده باید بخاطر سلامت کاری با 20 سال سابقه خبرنگاری، راننده تاکسی شود!؟ البته خبرنگاران سالم و شریف هم فراوان داریم که در سایه، با کلی سابقه کاری تنها نظاره گر هنرنمایی تازه واردان و خط دهنده هایی هستند که مشغول خدمت به مافیای فوتبال هستند!؟ و کسی بدون اجازه آنها به برخی حوزه ها اجازه ورود ندارد!؟

خدا بزرگ است چرخ می گذرد ولی تا مسؤولین ناکارآمد سکاندار رشته فوتبال هستند اختاپوسها هم عرض اندام می کنند...

در سالهای اخیر در ورزش فوتبال همیشه ناکام بودیم و در تمام رده های سنی ناموفق ظاهر شدیم،

دادکان در برنامه زنده سیما گفت: دکتر یحیی زاده فوت کرد، روحش شاد. می گفت من گزارش تهیه کرده ام از فسادها اما تهدید شده ام که گزارش را در مجلس قرائت نکنم!؟

خدا رحمت کند این روحانی شریف را که اتفاقا با نگارنده در تماس بود، وی پرونده قطوری در ارتباط با مافیای فوتبال در اختیار داشت و عزم راسخی برای افشای مافیای کثیف فوتبال داشت ولی...

معلوم نیست این پرونده قطور کجاست؟

قاطعانه عرض می‌کنیم در شرایطی که اکثر مردم شریف ما از مشکلات اقتصادی رنج می برند عده ای زالو صفت، اختاپوس وار به فوتبال ما چسبیده اند و به اکثر شاهرگ‌های عرصه فوتبال دسترسی دارند و به راحتی در این رشته جولان می دهند. چرا مسؤولیت‌های کلیدی و شاهرگ فوتبال در اختیار پنج نفر دست به دست می شود؟

آیا آنان برای خدمت به فوتبال کار می کنند یا تنها به حفظ منافع خویش می اندیشند؟ جالب این که این آقایان سررشته ای از فوتبال ندارند ولی آنقدر دلسوزند که دلشان نمی آید از فوتبال بروند!؟

سرمربیگری فوتبال در لیگ برتر در چند سال اخیر به غیر از چند مربی شریف، بین حدود ۱۰ مربی دست به دست می شود، یک مربی بخاطر کارنامه ضعیف روزی از تیم جدا می شود، فردا مربی می شود، متاسفانه این قصه ادامه دارد...

مقام معظم رهبری در مورد مبارزه با فساد فرمودند: «نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می کنم. لیکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه ای کند؟ توقع من این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هیچگونه ملاحظه ای بگیرید و اجرا کنید.»

چرا مسؤولین ورزش در برخورد با مفاسد قاطعیت ندارند؟ با این توصیه و تأکید رهبر فرزانه انقلاب دیگر هیچ عذر و بهانه ای از سوی مسؤولین ورزش پذیرفتنی نیست و به اصطلاح حجت بر همه دست اندرکاران تمام است.

بدون تردید توصیه و تأکید مقام معظم رهبری متوجه تمامی حوزه ها و مسؤولین آن است. به همین جهت انتظار از کارگزاران نظام که خودشان را تابع و پیرو ولایت می دانند، این است که بیش از حرف و شعار وارد عمل شوند.

به هر حال با وعده رسیدگی به پرونده ها چیزی تغییر نمی یابد، باید مسؤولان امر در عمل، وعده ها را اجرایی کنند، شاید گفتن این خاطره خالی از لطف نباشد؛ چند سال پیش نزد مدیرکل حراست وقت ورزش بودم، وی پرونده قطوری از یکی از مربیان مشهور لیگ در اختیار داشت و به نگارنده با لحن خاصی گفته بود: بزودی بمب خبری منفجر می کنیم! نشان به آن نشان که مربی ذکر شده در عرض 48 ساعت سرمربی یکی از معروف ترین باشگاه های ایران شد!؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
درود بر جرات و شرافتتان حرف دل همه ما روزدید
احسان
سال 87 عیسی عندوی دروازه بان ذوب آهن رو خریدند و تیم صدرنشین 4 گل ساده خورد تا تیم ... قهرمان بشه..
پرسپولیس سرور استقلاله
علیپور
بابا چقد این پرسپولیسیا ...
احمدی
جانا سخن از زبان ما می گویی
محسنی
شما باور داری گوش کسی به این حقایق شنوا باشه ! امیدواریم کسانی مثل علی دایی و جلالی و مایلی و فرکی و ... مربیان شریف دیگر قبل از اینکه نابود شوند در بین مسئولان ورزش کشور عزم جدی برای از بین بردن مافیای فوتبال ایجاد شود
اتابک
تا ...تو فدراسیون هستند همین آش و...
مجتبی
از کفاشیان آقای خنده چه توقعی دارید
عدالت
برنامه 90 هم فقط ماست مالی می کنه کار مشترک عادل و دوستان!
تابان
بابا فوتبال رول ول کنید تورو خدا حالمون بهم میخوره ..بچسبید به والیبال و لذت ببرید
کاوه
کاش این 500 میلیارد صرف ورزشهای پایه میشد
ناصری
ایول این موقشنگارو خوب اومدی معلومه که....
آرش
برای خدا سخن بگوئید ای دلسوزان فوتبال اینکه باشتباهات داوری واحتمال مسائل پشت پرده باید رسیدگی شود حرفی است بچا اما اینکه اگر این همه اشتباه در مسابقه ای که تیمی بجز پرسپولیس ویا استقلال مقابل سپاهان بودند وهمین شرایط عینا بوجود امده بور نمیگفتید اشتباه بخشی از مسابقه وداوری است در فوتبال ما بازیکن مربی داور وکارشناس همه وهمه بسمتی که میخواهند غش میکنند نه بسوی حقیقت وتا چنین است همین اش است وهمین کاسه ...
ناصر فریادشیران مربی اخراجی جریان انحرافی باشگاه نفت تهران
Romania
از نگارنده بزرگوار دوست پاک و سالم عرصه رسانه کمال تشکر و سپاس را دارم احسنت و دورود بر شما آقای پاشنا . حقیقت فوتبال این روزها را بیان کردی چهره زیبای فوتبال را مفسدین و ناپاکان و مزدوران در لباس و پوشش مربی و سرپرست و مدیر عامل و بازیکن و خبر نگار کثیف و کثیفتر کرده اند !?مدیر عامل و مربی و بازیکن و خبر نگار فاسد و منشوری همراه شبکه های مافیایی شده اند و از این چرخه ناسالم جیب کثیف شان پر از پول کثیف می کنند مربی فاسد و مشکل دار را به خاطر تبانی و زد وبند دو سال محرم می کنند و تیمش را از لیگ برتر به لیگ دو می فرستند بعد از یک سال دوباره مافیای فوتبال به راحتی آب خوردن سرمربی تیم تبریزی می شود این چه برخوردی است دیگر سرمربی منشوری استاد همه منشوریها با توجه به تخلفات بسیارش دو باره سرمربی تیم شهرستانی می شود قانونی هم وجود ندارد فوتبال در دستان کثیف مافیا است و حاج آقا علیپور تک و تنها در فدراسیون فوتبال جلوی منشوریها قرار گرفته و حاج آقا رسایی به کمک علیپور و مربیان و مدیران و خبر نگاران باشرف و پاک و سالم به امید خدا ریشه همه مدیران و مربیان و خبر نگاران و بعزیکنان و مافیای کثیف فوتبال را برای همیشه نیست و نابود کنند فساد همه ارکان فوتبال را فرا گرفته از مدارس فوتبال گرفته تا لیگ برتر و حتی تیم ملی بزرگ سالان باید کاری کرد شما خبر نگار و آن مدیر عامل مربیان و مدیران با شرف و سالم همه منشوریها را از فوتبال اخراج کنیم همت کنیم و نترسیم به امید آن روز .
Romania
فوتبال ایران محل برو بیای مافیای فوتبال شده پیراهن تیم ملی می فروشند نیمکت تیم های باشگاهی می فروشند در هرتیمی که بخواهی فقط با چند صد میلیون می توانی بخری خبر نگار از بازیکن و مربی و مدیر باج می گیرد کلی به به در روزنامه و خبر گذاریش این شده فوتبعل این کشور اسلامی حرام خواری و رشوه دادن قانون شده و هر کس در این چرخه نباشد باید بیرون از فوتبال باشد مافیای فوتبال سرمربی تیم ملی را تحمیل می کند بازیکنان دو رگه بی اصل و نسب یه هو سر از ایم ملی در می آورد مربیان فاسد از بازیکن در صد می گیرند خبر نگار ی که همراه و همفکر دلالها و مافیا شده حق خود می داند که از تمام عوام فوتبال به خاطر حمایت و لابی رشوه بگیرد و اگر مدیر و مربی و بازیکن سالم رشوه ندهد کارش ساخته است واخراجش با زدو بند و تبانی ساخته است بازیکن برای تیم خود زیان می رساند آن هم فقط با یک پنالتی دادن عمدی کجای کارید این مدیران ارشد ورزش گروهبان قند علیها چندین سال است که از همین طریق تیم قهرمان می کنند بر همین اساس نام این دسته از مربیان فاسد را مربیان منشوری گذاشته اند همان ف . ک ها همان ن . دالها همان هایی که امتیاز می خرند و امتیاز می فروشند آقای دکتر گودرزی و کفاشیان کلاهتان را بالاتر بگذارید مافیا ی فوتبال فوتبال را هدایت می کنند
جمالی
ایول لطفا از جودو باز هم بنویسید مثل این که بجز دیگران جرات نوشتن در ...
لرستانی
Iran, Islamic Republic of
تیم گهر دورود که با دست خالی و حمایت مردم محروم دورود به لیگ برتر آمده بود آن قدر مافیای فوتبال برا این تیم مشکل درست کرد که از زمین چمن تا نبود امکانات اسکان را بهانه کردند تا این تیم که امید خی هواداران لرستانی بود را بشکنند و تنها در دو بازی این تیم با پرسپولیس بازی برده تیم گهر را بازنده اعلاام کردند ولی مردم دورود با فرهنگ سازی در حوزه هواداری فوتبال جواب همه این کارشکنی ها را دادند اما افسوس از یک ذره حمایت
در شهر کوچکی که فقط 10 هزار نفر جمعیت دارد و یک تیم فوتبال هم ندارد می روند و استادیوم 15 هزار نفری با تمام تجهیزات می سازند ولی نوبت به تیم گهر که میرسد عنوان می کنند که بودجه ندارند
...
Iran, Islamic Republic of
کی....؟
وقت گل نی...
(کارشناسانه نبود؟)