جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

ابهامات هویتی و کاری یک موسسه مالی

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 458133
موسسه اعتباری کوثر مرکزی یا کوثر سوال اینجاست؟ این موسسه گویا دوست دارد به جای نام اصلی و ثبت شده خود در اداره ثبت شرکت ها و نیز بانک مرکزی، از نام کوتاه تر بهره بگیرد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه خبری اخبار بانک، در ادامه بررسی سایت های اطلاع رسانی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری این بار به سراغ موسسه اعتباری کوثر رفتیم.

سایت اطلاع رسانی موسسه اعتباری کوثر در نگاه اول هیچ اشاره ای به نام اصلی این موسسه که بانک مرکزی به آن مجوز داده اشاره ای نکرده است.

بانک مرکزی حدود سه سال پیش و در راستای ساماندهی موسسات مالی و اعتباری به "موسسه اعتباری کوثر مرکزی" مجوز فعالیت داده است لکن در هیچ کجای سایت اطلاع رسانی اشاره ای به پسوند نام این موسسه که همان "مرکزی" می باشد اشاره ای نشده است.

نکته بسیار جالب عدم استفاده از نام مصوب اصلی در سایت موسسه،تابلوهای شعب،تبلیغات تلویزیونی و حتی اخبار این موسسه است.

سوال این است که اگر این موسسه از پسوند خود راضی نیست چرا این پسوند را در ثبت شرکت ها برگزیده و یا مصوب شده است؟!

برای دیدن سند این موضوع اینجا را کلیک کنید.

جایگیری سامانه های اینترنت بانک، موبایل بانک و همچنین تلفن بانک برای مشتریانی که به سایت این موسسه مراجعه می کنند خوب به نظر می رسد.

سایت اطلاع رسانی موسسه اعتباری کوثر البته دارای نقص و ضعف هایی نیز هست که از جمله آن ذوق زدگی این موسسه از درج نام موسسه مطبوع خود در سایت بانک مرکزی است!

موسسه اعتباری کوثر در بالای صفحه خود و در قسمت اطلاع رسانی لینک سایت بانک مرکزی که اسامی بانک ها و موسسات اعتباری مجاز درج شده را قرار داده است!

این در حالی است که معمولا سایت های اطلاع رسانی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در سایت خود خبرهایی از انواع خدمات، محصولات، سپرده ها و تسهیلات را قرار می دهند و وظیفه اطلاع رسانی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مجاز اصولا بر عهده موسسه اعتباری کوثر گذاشته نشده است!

همچنین یکی دیگر از موضوعات جالب در این سایت عبارت "واگذاری خودرو" در صفحه اول است، اصولا بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در بحثت خودرو لیزینگ خود را تبلیغ می کنند نه واگذاری خودرو!

البته منظور موسسه اعتباری کوثر پرداخت تسهیلات به بازنشستگان نیروهای مسلح از طریق شرکت دیار خودرو می باشد که بهتر بود با درج یکی تیتر بهتر مخاطبان خاص را از این موضوع آگاه کرد و نه تمام مشتریان که اصولا به آنها چنین تسهیلاتی داده نمی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *