جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

افزایش چشم‌گیر پرداخت زکات در کشور

چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 355335
مردم متدین کشورمان ۲۰۶ میلیارد تومان زکات در سال گذشته پرداخت کردند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، دبیر شورای زکات کشور دیشب در نشست هم‌ اندیشی زکات در سنندج گفت : جمع‌آوری زکات در مقایسه با سال ۹۱ افزایش ۶۸ درصدی داشته است. حسین نبی‌لو با بیان اینکه پنج ویژگی در کمیته امداد وجود دارد که موجب شده به عنوان متولی جمع‌آوری زکات در این حوزه موفق عمل کند گفت : توان علمی و اجرایی ، اعتماد رهبری و اعتماد مردمی مهم‌ترین ویژگی‌های این نهاد است.

وی بر تدوین سند زکات تاکید کرد و افزود : باید با تدوین این الگو در حوزه زکات در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی » نامگذاری شده حرکتی جهادی انجام دهیم. دبیر ستاد زکات کشور در مورد راه‌اندازی خانه‌های زکات در استان کردستان گفت : با توجه به جایگاه کردستان در زمینه جمع‌آوری زکات در صورتی که زمین مناسب در مراکز شهرستان‌ها تامین شود خانه‌های زکات در کمترین زمان احداث خواهد شد.

نبی‌لو افزود :‌ موافقت احداث و راه‌اندازی خانه زکات در مریوان با توجه به کسب رتبه نخست این شهرستان در زمینه جمع‌آوری زکات در سال گذشته صادر شده است و امیدواریم هر چه زودتر با تامین زمین مورد نیاز شاهد افتتاح آن باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *