جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۳

نامه محسن رضایی به رهبر انقلاب در انتقاد از عملکرد هاشمی

دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب: 165039
به گزارش جهان در ستون یادداشت های روزنامه ملت ما با عنوان اصلاحات فرهنگی آمده است:

دكتر محسن رضايي : آقاي هاشمي روزي به من گفتند كه من در سال‌هاي اول رياست‌جمهوري، امور فرهنگي را از سياستگذاري تا اجرا به رهبر انقلاب واگذار كردم، ولي آقاي هاشمي پس از مدتي خود نوعي ارزش‌هاي جديد فرهنگي را تبليغ و ترويج كرد. خطبه‌هاي نماز جمعه ايشان در آن دوران موجود است. صحبت‌ها و مباحث ايشان به سوي اصلاح فرهنگي، نه در فرهنگ گذشته قبل از انقلاب بلكه به سوي اصلاح فرهنگ و ارزش‌هايي كه پس از انقلاب در بين نيروهاي انقلابي رواج پيدا كرده بود، متمايل شد.

رهبري و نيروهاي انقلاب از همان ابتدا در مقابل اين تجديد نظر موضع گرفتند. البته نيروهاي انقلاب دو گروه شدند. عده‌يي از افراد كه بيرون از سپاه بودند، به روش‌هاي افراطي كشيده شدند، ولي بخش اعظمي از نيروهاي انقلاب كه در درون سپاه و بسيج بودند، احترام آقاي هاشمي را كاملا نگه مي‌داشتند ولـي نگراني و نـاراحتي خـود را به صورت نـامه‌هاي محرمـانه يـا در جلسـات خصوصي اظهـار مي‌كردند.

اگر زماني آن نامه‌ها منتشر شود كاملا پيداست كه اختلاف نظرها كجا بوده است. در اينجا تنها به يكي از اين نامه‌ها اشاره مي‌كنم تا عمق نگراني‌ها و دغدغه‌هاي نيروهاي انقلاب بيان شده باشد:


محضر مبارك فرماندهي معظم كل قوا

حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي دام عزه

چندي پيش (قريب به دو ماه) نامه‌يي براي سرور عزيزم آقاي هاشمي رفسنجاني نوشتم و در آن نامه از عدم توجه ادارات دولت ايشان به بسيجي‌ها و سپاهي‌ها گله كردم و قصد آن را نداشتم كه جنابعالي را از محتواي اين نامه با اطلاع سازم. ولي چون آقاي لاريجاني وزير محترم ارشاد به آقاي ذوالقدر گفتند كه آقاي هاشمي از اين نامه ناراحت شدند، فكر كردم مصلحت نيست كه جنابعالي از اين نامه بي اطلاع باشيد لذا به پيوست، نامه را خدمت شما مي‌فرستم. جنابعالي مطلع هستيد كه اينجانب چه ميزان از آقاي هاشمي دفاع كرده‌ام.

(و ان شاء‌الله خواهم كرد) ولي به همان دليل و انگيزه‌يي كه دفاع كرده‌ام و به دليل احساس خطري كه از تضعيف ايشان مي‌نمايم اين نامه را به ايشان فرستادم. من به روشني مي‌بينم كه چگونه تكنوكرات‌ها كه از اساس مخالف روحانيت و ايشان هستند چگونه دارند با ده‌ها اقدام بي صدا ريشه حاكميت سياسي روحانيت را در اين كشور تضعيف مي‌كنند و با بي وفايي كامل نسبت به آقاي هاشمي و روحانيت به آن سويي كه خودشان مي‌خواهند، نظام را مي‌كشانند. براي آنها ظاهرا مهم نيست كه امثال آقاي هاشمي شكست بخورند براي آنها اين مهم است كه وضع فعلي را يك قدم به سوي غرب‌زدگي ببرند و آن را به دست كساني بسپارند كه از دست روحانيت و سربازان وفادار آن كه سپاه و بسيج باشد، زخم اساسي خورده و به جان همه ما تشنه‌اند. من به عنوان يك سرباز روحانيت دست جنابعالي را مي‌بوسم كه آقاي هاشمي را از اين خطر بزرگ نجات دهيد. انقلاب اسلامي و امام راحلمان و حوزه بزرگ شيعه براي امثال آقاي هاشمي بهاي بزرگ پرداخته‌اند و زحمت طاقت‌فرسايي كشيده‌اند. خدا را شاهد مي‌گيرم كه من به آقاي هاشمي علاقه‌مند هستم و آرزو مي‌كنم كه ايشان با سربلندي اين سه سال باقيمانده رياست‌جمهوري را طي كند و خداي ناكرده به شخصيت سياسي ايشان لطمه‌يي وارد نشود.

سرباز جنابعالي

محسن رضايي

۲۲/۸/۷۲
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تو اين اوضاع كه فقط نياز به وحت اسلامي داريم شما هم بيكاريد كه اختلافات سليقه اي گذشته را مرور مي كنيد. واقعا كه؟؟؟؟؟؟؟
جناب آقای رضائی چرا انقدر به گذشته برگشتید .اگر ازدرد آقایمان خبر دار ی نامه جدیدی بنویس.
Iran, Islamic Republic of
دورود بر سردار دفاع مقدس جناب آقای محسن رضائی.الان دیگر مطمئن شدم موضع گیری های ایشان همش به مصلحت نظام بوده است.
Iran, Islamic Republic of
تیترتان منصفانه نیست.بهتراست بنویسیددردهه 70.
Iran, Islamic Republic of
این آقا محسن هر روز یه ساز میزنه. تکلیفش با خودشم مشخص نیست
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا

گاه در مسیر حرکت خروشان رودخانه ممکن است از جایی یا مسیر انحرافی ایجاد شده ای مقداری آب به هرز رود اما در هر صورت این رخنه ایجاد شده نمی تواند مسیر اصلی رود را تغییر دهد
خداوندا ما را دررسیدن به قرب الهی توفیق عطا کن .
Iran, Islamic Republic of
مشكل فرهنگي از آنجا آغاز شد كه آقاي هاشمي پنبه حجاب را زدند و با تساهل و تسامح ريشه حجاب را سست كردند
Iran, Islamic Republic of
آقا محسن از اول ولایی بود مرحبا.
Iran, Islamic Republic of
آقای رضایی الان کجای میدان ایستاده ؟
Iran, Islamic Republic of
بهتر بود آقای رضایی در مورد مشکلات روز، نامه ای می نوشتند و اینقدر به عقب برنمی گشتند. من لزوم انتشار این نامه را در این زمان نمی فهمم.
Iran, Islamic Republic of
يعني زودتر از بقيه هاشمي رو شناختي، خب پس چرا هر چي گفته تا حالا گوش دادي؟؟؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
اين صحبتهابراي زمان خودش بود توجلسات مجمع وروزنامه ومصاحبه هابايدموضع شفاف داشت.
Iran, Islamic Republic of
به هر حال اقای هاشمی سرمایه ی این انقلاب هست نباید اختلافات زیاد شود