جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳
عضو شورای صدور مجوز نمایش آثار سینمایی:

ما بايد در سينما به روح حجاب توجه كنيم نه به ظاهر آن!

شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 143835
آن چه باعث شده زنان يك برداشت منفي از حجاب داشته باشند، اين است كه هميشه زنان با حجاب در رسانه‌ها كاركرد منفي داشته‌اند.
جليل عرفان‌منش عضو شوراي اخذ پروانه ساخت و نمايش معاونت سینمایی در نشست تخصصي فرهنگي و اجتماعي با موضوع «بررسي نحوه‌ بسترسازي سينما در مساله‌ تغيير پوشش زنان و راهكارهاي لازم براي مديريت آن»گفت:

 آن چه باعث شده زنان يك برداشت منفي از حجاب داشته باشند، اين است كه هميشه زنان با حجاب در رسانه‌ها كاركرد منفي داشته‌اند. 

به گزارش سرویس فرهنگ و هنرجهان،وي تاكيد كرد: ما بايد در سينما به روح حجاب توجه كنيم نه به ظاهر آن. اين مساله داراي چند متغير، عوامل پيراموني و دروني است مثل خانواده و رسانه‌ها. البته نبايد از عوامل دروني مثل باور، اعتقاد و تحصيلات غافل شد. 

عرفان‌منش دنياي سينما را داراي چند لايه خواند و تاكيد كرد: بعضي از اين لايه‌ها پنهان‌ هستند و نمي‌توانيم انتظار داشته باشيم كه با صدور بخشنامه در اين لايه‌ها تحول ايجاد شود. 

عرفان‌منش؛عضو شورای صدور مجوز نمایش ارشاد در پايان صحبت‌هايش به اين نكته اشاره كرد كه به لحاظ فرهنگي در گذشته جامعه‌ي ما نوع نگرش زنان به حجاب متفاوت بود آنها چادر را مايه‌ي فخر يك زن مي‌دانستند و پوشش داراي يك نگاه فرودستانه نبوده، اما امروزه اين نگرش عوض شده و رفتارهاي افراط و تفريطي نگاه اينچنيني نسبت به حجاب را به وجود آورده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روح حجاب يعني چي ؟ يعني خانوم بازيگز عريان باشه ولي قلبش پر محبت به حجابه يا ....؟
Sweden
اینهم از اون حرفها بود ها!!! روح حجاب!
Iran, Islamic Republic of
یه چیز تو مایه های (دلت پاک باشه) حله؟