چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۵۸

نقش مشائی در ارائه مجوز به یک فعاليت غیر قانونی + سند

سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۴۲
کد مطلب: 113135
حال این پرسش مطرح میشود كه چگونه برخي افراد با استفاده از برخي رانت‌های عملیاتی از سوی افرادی نظیر آقای رحیم مشایی ، مجوزهاي لازم براي ايجاد يك شركت غیر قانونی و غیر اسلامی را كسب كرده‌اند و دیگر نهاد های نظارتی چرا واکنشي در اين خصوص نشان نمی دهند؟
نقش مشائی در ارائه مجوز به یک فعاليت غیر قانونی + سند
در حالی که وزارت اطلاعات در سال های اخیر مبارزه با رشد قارچ گونه شرکت های هرمی را در دستور کار خود قرار داده است، وزارت بازرگانی با حمایت ضمني رئیس دفتر رئیس جمهور، به یک شرکت هرمی مجوز فعالیت داد. 

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی جهان، آئين نامه ساماندهي شركت‌هاي بازاريابي شبكه‌اي در حالي روز 18 آذر ماه 1388 در 11ماده و 9 تبصره به تصويب مفتح - معاونت توسعه بازرگاني داخلي وزارت بازرگاني - رسيده است كه بنابر اسناد و مدارك موجود، طرح موسوم به «اولين و تنها طرح تاييد شده هرمي در ايران»  ماهها پيش از آن در 11 مرداد 1388 توسط برخي دستگاه هاي اجرايي مورد بررسي و تائيد ضمني قرار گرفته بود.

بر این اساس قرار است این افراد که مجوزهای لازم را نیز اخذ کرده و تاکنون نتوانسته اند مجوزی را از وزارت اطلاعات کسب کنند، طرح های هرمی خود را تحت عنوان «فروشگاه زنجيره‌اي هرمي» و «تنها طرح تاييد شده هرمي در ايران» عملیاتی کنند.
 
به ادعاي اين افراد طرح مذكور در قالب پروژه فروشگاه هاي زنجيره‌اي هرمي در جهت اصلاح شبكه توزيع كالا و خدمات، پس از گذراندن مراحل تئوريك و نرم‌افزاري و اجراي آزمايشي و موفق، مورد تاييد وزارت بازرگاني قرار گرفته است و رئیس دفتر رئیس جمهور نیز از طرح آنان استقبال به عمل آورده است. 

اهميت نقش رئیس دفتر رئیس جمهور در ارائه این مجوز بیش از بقیه به نظر مي رسد؛ چرا كه با فرض واضح بودن حرمت و بالتبع ممنوعيت شركت هاي هرمي، آقاي مشائي مي بايست بي هيچ درنگي از ادامه سيكل اداري آن جلوگيري مي نمود و نكته تأييد كننده اين قضيه نيز اينكه دستور معاون وزير بازرگاني براي اعطاي مجوز، به دنبال نامه رئيس دفتر رئيس جمهور براي بررسي و بهره برداري، داده شده است.   

در كنار استفاده از نام منفي «شركت‌هاي هرمي» و يا به عبارتي قانوني جلوه دادن عنوان «شركت‌هاي هرمي»، سوءاستفاده از نام يك نهاد، موضوعي است كه نمي‌توان به سادگي از كنار آن گذشت. متاسفانه بر اساس مستندات غيرقابل انكار موجود (كه جهان در اختيار دارد) برخي افراد با سوءاستفاده‌ گسترده از عنوان رسمي اين نهاد و بهره‌گيري از رانت اطلاعاتي و عملياتي آن، سرگرم پيگيري خواسته‌هاي غيرموجه خود هستند. 

وزارت بازرگاني در ماههای پایانی سال گذشته اعلام كرده بود كه آئين نامه مذكور به زودي و با همكاري وزارت اطلاعات، دادستان كل كشور، نيروي انتظامي و مركز امور اصناف و بازرگانان كشور به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد. اين در حالي است كه وزارت اطلاعات تاكيد کرده است كه موضوع فعاليت بازاريابي شبكه‌اي با فعاليت شركت‌هاي هرمي كه نوعي اخلال در نظام اقتصادي كشور مي‌باشد متفاوت است و وزارت اطلاعات حسب وظيفه قانوني خود با همكاري دستگاه قضايي با فعالان شركت‌هاي هرمي برخورد خواهد كرد؛ حال چگونه است كه وزارت بازرگاني كه انتظار مي‌رود اطلاعات جامعي از فعاليت هاي مخرب شركت‌هاي هرمي در ساليان اخير داشته باشد، مجموعه‌اي را به عنوان «اولين و تنها طرح تاييد شده هرمي در ايران» اعلام مي كند؟ 

بر اساس گزارش دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي كشور و نظر قاطع اكثر مراجع عظام تقليد، فعاليت شركت‌هاي هرمي به عنوان محاربه و اخلالگري در نظام اقتصادي كشور شناخته مي‌شود. بر اساس قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادي كشور(مصوب 19/09/1369)، تاسيس، قبول نمايندگي، عضوگيري و ثبت‌نام در بنگاه، مؤسسه، گروه يا فهرستي با وعده كسب درآمد ناشي از افزايش اعضا به صورت شبكه‌اي از هر طريق و با هر نامي اخلال در نظام اقتصادي كشور محسوب مي‌شود و براي آن مجازات‌هايي از جزاي نقدي و حبس‌هاي كوتاه‌مدت و طولاني‌مدت گرفته تا مجازات اعدام در نظر گرفته شده است.
 
حال این پرسش مطرح میشود كه چگونه برخي افراد با استفاده از برخي رانت‌ها و سكوت افرادی نظیر آقای رحیم مشایی و مفتح معاون وزیر بازرگانی، مجوزهاي لازم براي ايجاد يك شركت غیر قانونی و غیر شرعي را كسب كرده‌اند و ديگر نهاد هاي نظارتي چرا واكنشي در اين خصوص نشان نمي دهند؟
 
جهان ضمن آنكه اسناد دیگری نیز در اختیار دارد که در صورت لزوم اقدام به انتشار آنها خواهد نمود، از مسؤولان امر و به ويژه رئيس دفتر رئيس جمهور و معاون وزير بازرگاني مي خواهد تا براي شفاف سازي اذهان به ارائه پاسخي درخور و شايسته بپردازند تا ابهامات جدي موجود برطرف گردد. جهان نيز براي انعكاس توضيحات مسؤولان، آمادگي خود را اعلام مي دارد. 

             نامه دفتر رییس جمهور در خصوص طرح
       
                       فرم درخواست عضویت شرکت
      
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام عليكم
اگر كمي با سيستم دفتري آشنا باشيد متوجه مي شود در نامه قيد بررسي و بهره برداري شده است نه دستور اكيد
Iran, Islamic Republic of
شما جهانی ها کی مخواهید باور که در این مملکت بعضی از آقایون چه جناح اصولگرا و چه از جناح اصلاح طلب از مصونیت سیاسی قضایی و اقتصادی برخوردار هستند که اگر این گونه نبود ما امروز شاهد این نبودیم که این حس بی اعتمادی مانند خوره به جان این مردم افتاده و روز به روز پیش رفت می کند و کسی نمی خواهد از خواب بیدار شود و این بیماری خطرناک که درمانی جزء برخورد شفاف و بااطلاع رسانی و بدون حب و بغض سیاسی با فسادهای سیاسی ، اقتصادی و قضایی است که اگر اینگونه برخورد می شد ما باید شاهد به سرانجام رسیدن مسائلی مانند ثروت های باد آورده آقایان و آقازاده ها ، قتل های زنجیره ای ، کوی دانشگاه ، کهریزک و ..... بودیم که متاسفانه نبودیم و نیستیم و چه زمان به فکر خواهیم افتاد؟ نمی دانم فقط امیدوارم دیر نشود و چیز باقی مانده باشد ...
Iran, Islamic Republic of
حالا یافتید که رهبر فرمود :

"انتخاب ایشان به عنوان معاون اول شما موجب سرخوردگی طرفداران شماخواهد شد"
هردم از این باغ بری می رسد...
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نژاد؛ حتماً از این قضایا خبر ندارید، وگرنه حتما با مشایی برخورد جدی میکرد شک نکنید

دست مریزاد! جهان نیوز باز هم گل کاشتی
Iran, Islamic Republic of
چرا با وجود كوتاهي، اهمال و ايجاد اخلال سازمان نظام وظيفه توی ابلاغ و اجراي قانون جديد سربازي، هيچ رسانه اي به اين موضوع نميپردازه؟
يه بار به آرشيو يك ساله مصاحبه هاي اين افراد كه تو اينترنت هست، سر بزنيد و تناقض ها رو ببينيد.
بابا يه نفر به داد اين جوونا برسه
چرا همه ساكت شدن پس
Iran, Islamic Republic of
در جواب نظر اول:
وقتی اینقدر واضح سفارش این شرکت در نامه شده است و حتما هم مطلع هستید تمام عزل و نصب های دولت با نظر مشایی انجام می شود دیگر چه کسی جرات دارد اجرا نکند. مگر اینکه از سمت خود خسته شده باشد.
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف دارد
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نژاد از خیلی از کارهای دیگر مشایی خبر ندارد.
Iran, Islamic Republic of
یعنی آقای مشایی برای همه طرحهای اقتصادی از این سفارشها می کند یا فقط برای از ما بهتران است.
Iran, Islamic Republic of
بین تقدس این نهاد و تقدس مسئول دفتر رییس جمهور چه ارتباطی وجود دارد؟
Iran, Islamic Republic of
اصل سفارش پیگیری یک شرکت غیر قانونی و غیر اسلامی اشکال دارد .
Iran, Islamic Republic of
به نظر من به تصمیم مفتح وزیر بازرگانی حرجی نیست.
Iran, Islamic Republic of
چرا جهان این نهاد مقدس را معرفی نمی کند؟
Iran, Islamic Republic of
به اون برادري كه نوشته اگر با مسائل دفتري آشنا بوديد:اتفاقا شما اگر آشنا بوديد اولا متوجه مي شديد كه بهره برداري يعني چه ثانيا همين كه مشائي روي يك طرح هرمي دستور بررسي داده است بزرگترين خطا است
Iran, Islamic Republic of
به نظر من سفارش این طرح غیر اسلامی و دادن نامه به چند وزیر کاملا سوال برانگیز است.باید دید پشت پرده این طرح و این شرکت چه افرادی قرار دارند.
Iran, Islamic Republic of
حضرت آقا درمورد این فرد حتما چیزی می دانستند که وی را از معاون اولی معزول کردند.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من وزارت اطلاعات باید از جهان یاد بگیرد که بدون هیچ طرفداری همه نوع خبری را درج می کند و اینگونه نیست که بعد از اطلاع از این فساد دوباره بنشیند و تماشا کند.
Iran, Islamic Republic of
آقای مشایی دلش به حال چه کسی سوخته که حالا به فکر جوانها باشد.
Iran, Islamic Republic of
وقتی توی مملکت خودمان و زیر دست افراد تراز اول دولتی یک همچین کارهایی انجام می شود و آقای احمدی نژاد بی خبر می ماند چگونه می خواهد نظریات صلح جهانی پیاده کند؟
Iran, Islamic Republic of
این دولت متاسفانه به نظریات رهبری بی توجهی می کند و کاری به حکم علما ندارد.فقط در مواقع اضطراری از آنها مایه می گذارد.
Iran, Islamic Republic of
حالم از سایتتون به هم می خوره
Iran, Islamic Republic of
جهان خسته نباشی .باز هم از این اطلاع رسانیها بکنید.
Iran, Islamic Republic of
از بسیاری شنیدم که جهان یک طرفه خبر رسانی می کند .اما با این خبر متوجه شدم جهان یک سایت خبری فرا جناحی و عدالتخواه به معنای واقعی است.
Iran, Islamic Republic of
اگر حالتون از سایت جهان به هم می خوره نگاه نکنید .کی اجبار کرده؟
حرف حق برای کسانی که چشم و گوش بسته طرفداری می کنند تلخ است.
Iran, Islamic Republic of
اصولا در مرام مشایی فقط سفارش برخی از افراد مانند هدیه تهرانی و شرکت هرمی وجود دارد .دل خودتان را صابون نزنید که سفارش هر کسی را بکند.
Iran, Islamic Republic of
فعالیت هرمی که روشی بسیار پیشرفته در دنیا برای جذب سرمایه و مشتری و... است به صرف هرمی بودن که حرام و ممنوع نیست وقتی ممنوع و حرام می شود که سرمایه های کشور را خارج می کند یا اینکه با کلاهبرداری سبب زیان سطوح میانی می شود/ اما شیوه هرمی بسیار مدرن است و اگر کسی، دستگاهی یا نهادی برای اهداف خود که قطعا سودآوری برای کشور است را بکار گیرد هیچ ایرادی به او وارد نیست. هم اکنون این اتفاقات در بسیاری از سازمان ها و دستگاهها و شرکت های خصوصی به کار گرفته می شود. در انتخاب سوژه های مچ گیر خودبیشتر دقت نمایید.
Iran, Islamic Republic of
توی دولت آقای احمدی نژاد پای خیلی چیزهای غیر قانونی باز شد مثل تبلیغ نستله صهیونیستی تو تلویزیون و مجوز شرکت هرمی ضد اسلامی و و و و و و ......
وا اسفا!
Iran, Islamic Republic of
قانون فقط برای عده اي به عنوان عروسک خیمه شب بازی است که هر وقت خواستند آن را به نفع خود برقصانند و هر وقت نخواستند آن را به گوشه پرت کنند.
Iran, Islamic Republic of
ای کاش جهان برخی از ملاحظه کاری ها را کنار می گذاشت و در این گزارشهای زیبایش تمام اسناد و نامشان را فاش می کرد تا لااقل مسئولین تنشان بلرزد و از این فسادها نکنند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی بسیاری از وزیران و معاونانشان از دانشگاه علم و صنعت که رییس جمهور مدرس آن است به دولت راه پیدا کردند دیگر سفارش یک شرکت غیر قانونی و غیر اسلامی عددی نیست.
Iran, Islamic Republic of
موسسه ای که گفتید انتشارات ...... هستش
در دانشگاه امیرکبیر هم به طرز وحشتناکی برای دانشجویان دام پهن کردند و مدعی هستند کارمان کاملا قانونی است و بسیاری فریب خوردند
Iran, Islamic Republic of
البته آقای مشایی خوب میدونه کارش و مسئولیتش چیه. مطمئنا اگه مشکل اونطوری که شما میگین، بوده، اول خودشون جلوش رو میگرفت. ما که خوب میدونیم مشکل شما با این مرد بزرگ دولت چیه. شما اصولا با نوابغی که در سطح بین المللی از اندیشه های ناب و مدرن برخوردارند و میتونن با چند بحث، افکار عمومی را متقاعد کند که چه موضوعی بنفعشون و چی مضر، مخالفین و بنحوی میخواین پایین بکشین ایشون رو.
Iran, Islamic Republic of
عشق ما رهبر است و درست که آقای احمدی نژاد هم مدافع رهبری ولی اگه بخواهد جلوی این هارو نگیره همین جماعتی که بهش رای دادن....
به همون اندازه که خوشحالم به موسوی رای ندادم از اینکه .....متاسفم.
Iran, Islamic Republic of
- وقتی کسی شعار اطاعت از ولی فقیه می دهد ولی در عمل از او اطاعت نمی کند ، نتیجه بهتر از این نخواهد شد.
- کسی که باد می کارد ، طوفان درو می کند
- خود کرده را تدبیر نیست.
- و انهائی که از دیدن وشنیدن حقایق و واقعیت ها ، دلشان بهم می خورد ! ؟و(تحمل دیدن و شنیدن آن را ندارند) بنا بر توصیف قران از گروه (صم بکم عمی فهم لا یعقلون) هستند .
- و کلام آخر اینکه بنا به فرموده امام معصوم ع قل الحق و لو علیکم ، حق را بگو و بپذیر اگر چه با عقیده ات سازگار نباشد
Iran, Islamic Republic of
همین کار باعث شد تا روزنامه دولتی ایران با تیتر بزرگ هرمی را قانونی بداند ودر تمام دفاتر شرکتهای هرمی از این روزنامه برای توجیه کارشان استفاده می شد.
Iran, Islamic Republic of
آخه مرد ناحسابی , چه ربطی به آقای احمدی نژاد داره .
Iran, Islamic Republic of
هي بگيد فرزندان هاشمي
Iran, Islamic Republic of
دوستان من هم مثل شما به اين موضوع انتقاد دارم اما برخي رفقا زياده روي مي كنند.پيروي از ولايت و غيره ارتباطي به اين موضوع ندارد انصاف داشته باشيد
Iran, Islamic Republic of
چرا به هرمي ها گير مي دهيد مگر چه اشكالي وجود دارد بهترين روش توزيع است
Iran, Islamic Republic of
این چیزی که اینجا اومده بعیده مشکل شرعی داشته باشه
بد نیست به دفتر مراجع جهت استفتاء ارسال کنید و نتیجه ش رو اینجا ذکر کنید
Iran, Islamic Republic of
شايد واقعا اين شركت هرمي قانوني و اسلامي باشد فرصت پاسخگويي دهيد
Iran, Islamic Republic of
اونکه دلش از جهان بهم میخوره شاید ویار کرده والا جهان یک پایگاه اطلاع رسانی انقلابی و اسلامیست و بیشتر اخبارش کاملا موثق و بموقع بوده و دست خائنین رو باز کرده .
Iran, Islamic Republic of
واقعا مشایی کیست و نقش اصلی او در دولت نهم چه بود و در دولت دهم چیست ؟
Iran, Islamic Republic of
شاید مشایی نمی دونه قانون چیه ..
و البته بعضی های دیگه.....!!
شما خیلی توجه نکنید به قول مردان دولت بعد از نهم ، دونه درشت ها ( آقای هاشمی و فرزندان ) رو بچسبید ..
مشایی که دونه هم نیست چه برسه به درشت!
Iran, Islamic Republic of
جای بسیار تعجب هست جهان نیوز از مشایی هم مچ گیری میکنه
بسیار خوشحالمان کردید ممنونیم
Iran, Islamic Republic of
خدایی کدومتون تو سال 83 فکر میکردین که سال 88 چی میشه؟
از الان سال 94 رو می بینم که همین مجوزا باعث آب خنک خوری بعضی ها میشه!
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من خودم از مخالفین سرسخت مشائی هستم.
اما به نظرم این نامه چیزی را اثبات نمیکند
مشایی تنها این طرح را به وزیر اقتصاد ارجاع داده
او حتی سفارش خاصی هم نکرده بود.
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
باسلام
بابا دمتون گرم خیلی آدمای عجیب و غریبی هستید اسم خودتون رو هم گذاشتید اصولگرا . کسی که یه بار از این نامه ها دیده باشه میفهمه که دستور بررسی و بهره برداری لازم برای اغلب طرحها داده میشه .من که باور نمی کنم شما ها متوجه این موضوع نشده باشید و فقط مردم رو ... فرض می کنید .
راست گفت حضرت سیدالشهدا (ع) که اگر دین ندارید آزاده باشید .
Iran, Islamic Republic of
الحق که اصولگرای واقعی هستید.
Iran, Islamic Republic of
اون آقایی که نوشته جلبه که جهان از مشایی هم مچ گیری می کنه معلومه تو باغ نیست چون جهان عاشق مچ گیری از دولت مخصوصا برای تفریحشم که شده همیشه از مشایی مچ گیری می کنه
Iran, Islamic Republic of
دولت آقاي احمدي نژاد عزيز به زمين نمي خورد مگر اينكه محمد رضا ر و م به زمينش بزنند كه الحمد للله اين كار ار هم مي كنند اميدوارم رئيس جمهور بسيجي عزيزم بيدار شود
Iran, Islamic Republic of
سلام

از بعضی از دوستان که با اصول اداری آشنایی کافی ندارند و نظر می دهند توقعی نیست ولی از مسوولین سایت جهان نیوز تعجب می کنم که از نامه آقای مشایی)که بنده اصلا از ایشان خوشم نمی آید آنهم بی دلیل (اینگونه سوء استفاده می کنند. اگر به متن نامه توجه کنیم می بینیم ایشان نه اظهار نظری کرده و نه دستوری داده فقط برای بررسی و بهره برداری به وزیران ارجاع نموده اگر سایت جهان مدارک دیگری مبنی بر موافقت یا دستور آقای مشایی دارند در سایت قرار دهند تا بشود قضاوت درستی از موضوع داشته باشیم والا از این نامه چیزی که مطلوب مسوولین سایت است استنباط نمی شود
Iran, Islamic Republic of
ادم با سواد.اقای ... که روی یک برگ سفارش نداده است.درخواست این شرکت همراه با توضیح درباره فعالیت شرکت بود هست.نکته مهم این است که برادر ... روی یک فعالیت غیرقانونی و غير شرعی گردش کار زده است
Iran, Islamic Republic of
وقتی احمدي نژاد ريیس این دولت شد همه کارهای دولت حتی تخلفاتشان به خصوص نزدیک ترین افراد به اون ربط پیدا می کنه
Iran, Islamic Republic of
فلسفه اینکه آقای احمدی نژ اد علیرغم همه مخالفت ها ( از مقام ولایت و مراجع و نمایندگان و... ) از ایشان حمایت می کند چیست؟ آیا یک انسان ولائی ، مواضع اش باید اینگونه مبهم باشد ؟ کدامش را باور کنیم ولایت پذیری وقانون مداری یا لج بازی و یک دندگی در برابر این همه انتقادهای منطقی .
نکند آن نظریه آقای رئیس جمهور که گفته بود رابط من با او رابط مریدی و مرادی است و همه آن را به شوخی و طنز گرفتند ،جدی باشد؟
Iran, Islamic Republic of
هنوز مونده تا بفهمید که مشایی کیست.
Iran, Islamic Republic of
اقاي احمدي نژاد عزيز ما قسم حضرت عباست را قبول كنيم يا دم خروس را ؟ بابا تورا به خدا براي ارزشهاي امت حزب اله قدري منيت ولجبازي را كنار بگذار