پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱۰

عدم تحويل سوخت به هواپيماهاي ايراني

دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 123639
مخبر کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: تحريم سوخت هواپيما اقدامي بر ضد حقوق بشر و خلاف معاهدات بين المللي است.
به گزارش ايرنا،"کاظم جلالي" افزود: ايران مي تواند با استناد به معاهده هاي بين المللي به سازمان ملل و ايکائو (سازمان بين المللي هواپيمايي کشوري) شکايت کند.

وي افزود: عدم تحويل سوخت به هواپيماهاي مسافربري ايراني در فرودگاه کشورهاي خارجي از مفاد قطعنامه ضد ايراني شوراي امنيت سازمان ملل نيست و اين نوع تحريم هاي غيرانساني را رئيس جمهور آمريکا در ادامه سياستهاي يکجانبه و خصمانه کاخ سفيد در قبال ايران به تصويب رسانده است.

جلالي از برگزاري نشست مشترک وزير راه و ترابري و نمايندگان کميسيون امنيت ملي مجلس در روز جاري براي بررسي موضوع تحريم سوخت هواپيماها خبر داد و افزود: کميته ي ويژه اي بمنظور بررسي تحريم سوخت هواپيما در مجلس تشکيل شده که اين کميته از عصر يکشنبه کار خود را آغاز خواهد کرد.

مخبر کميسيون امنيت ملي مجلس گفت: رئيس جمهوري آمريکا با امضاي اين مصوبه تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا ايران را به زعم خود در انزواي بسيار شديد قرار دهد.

وي افزود: اين اقدامات يکجانبه آمريکا براين اساس صورت گرفته تا دسترسي ايران به واردات فرآورده هاي نفت پالايش شده همچون بنزين و سوخت جت و همچنين دسترسي کشور ما را به سيستم بانکداري بين المللي غيرممکن سازد.

ايرنا در پايان خبر خود نيز نوشت: گفتني است طي چند روز گذشته کشورهاي امارات متحده عربي، کويت و آلمان از تحويل سوخت به هواپيماهاي مسافربري ايراني خودداري کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
كم كم بايد زهر را در ورق‌هاي قطع‌نامه كه تكه كاغذهايش به شكل قيف در آمده بريزيم و بالا بكشيم.
Iran, Islamic Republic of
خيالي نيست ، همراه هواپيماها يك تانكر سوخت رسان اعزام كنيم. امريكاييها كور خوندند.
United States
هر دم ازین باغ بری میرسد
United States
و ما همچنان سرگرم دعواهای پوچ سیا سی و جناحی
Iran, Islamic Republic of
آنها که خواب آمریکا را می بینند ،خدا بیدارشان کند. به آمریکا میگوئیم اگر مارا محاصره اقتصادی کنید،فرزندان رمضانیم و اگر محاصره نظامی کنید فرزندان محرم .
Latvia
اين چيزها مهم نيست. بلكه وقف دانشگاه آزاد و دعواهاي داخل مجلس و قيمت وزولا در بازارهاي تهران و مسائلي از اين دست مهم است.
به وحدت هم كه در اين اوضاع نيازي نيست و بايد بر طبل جنگ داخلي كوبيد و بس.
یکی تو این مملکت پیدا نمی شه که عرضه داشته باشه شیر بنزین رو روی هواپیماهای اماراتی و کویتی و آلمانی ببنده ؟ یعنی حالا دیگه امارات و کویت هم واسه ما آدم شدن و شاخ و شونه می کشن ؟!!
Iran, Islamic Republic of
من فكر ميكنم سران فتنه از اين خبر ها و اتفاقات خيلي خوشحال ميشوند!!!
Iran, Islamic Republic of
خوب کاری ندارد شما هم آلمانی ها و امارات وکویتی های داخل کشور نان ندهید تا جبران شود
Iran, Islamic Republic of
ملت و دولت ايران

بخدا قسم كه اينها همگي نشانه هاي خوبي هستند. دشمن ما به دست و پا زدن شديدي افتاده و نشان از سرعت سقوط آنها در سراشيبي ميباشد. گوش به تبليغات آنها ندهيد كه سعي ميكنند اوضاع را وارونه جلوه دهند و شكستهايشان را كتمان كنند . هيچ عاقلي نيست كه نفهمد امريكاي 2010 چقدر نسبت به امريكاي 2000 تنزل پيدا كرده و با چه سرعتي به سمت اضمحلال پيش ميرود. فقط سابقا با تسلط مطلق بر دنياي خبر و رسانه ضعفاي خود را ميپوشاند اما خوشبختانه در اين عرصه هم با وجود ميليارها خرج ، از تسلط مطلقش كم شده و باز هم كمتر خواهد شد.
اندكي صبر سحر نزديك است.