پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ورود ۲.۷ میلیون نفر مسافر نوروزی به گیلان

شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب: 414537
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از ورود بالغ بر دو میلیون و ۷۵۶ هزار نفر مسافر نوروزی به این استان خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس از رشت، رضا علیزاده ظهر امروز در جریان بازدید از ستاد خدمات سفر استان با اشاره به ورود مسافران نوروزی به گیلان اظهار کرد: تاکنون دو میلیون و ۷۵۶ هزار و ۵۴۰ نفر مسافر نوروزی وارد گیلان شدند.

وی با بیان اینکه بالغ بر دو میلیون و ۹۲۴ هزار و ۹۸۰ نفرشب در گیلان اقامت یافتند، تصریح کرد: با مساعد شدن وضعیت هوا پیش‌بینی‌ می‌شود تا پایان تعطیلات نوروزی تعداد مسافران در گیلان افزایش یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه نوروز جاری یک‌هزار و ۱۳۸ واحد گردشگری در گیلان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: این واحدهای اقامتی به صورت رسمی به مسافران و گردشگران خدمات ارائه می‌دهند.

به گفته وی، ۱۸ هزار تخت واحدهای اقامتی استان شامل هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر و نیز ۶ هزار اتاق به صورت رسمی به گردشگران و مسافران نوروزی گیلان سرویس‌دهی می‌کنند.

علیزاده کمپینگ‌ها را از جمله اقامت‌گاه‌های موقت عنوان کرد و یادآور شد:بخشی از مهمانان گیلان فرهنگی هستند که آموزش و پرورش استان بالغ بر ۳ هزار کلاس را برای اسکان آنها تجهیز کرده است.

وی بازرسی از تاسیسات گردشگری گیلان را از دیگر اقدام‌های مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: با افزایش حجم مسافران در برخی از صنوف گران‌فروشی احساس شد که بر این اساس بازدیدها تشدید شده است.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در نوروز امسال ۷۸۳ مورد بازدید از مراکز اقامتی و پذیرایی استان انجام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *