جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

هیپنوتیزم بهترین شیوه‌درمان این بیماری است

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۳
کد مطلب: 381237
بیماریهای روان تنی، درمانهای متعدد دارند یکی از بهترین و موثرترین درمانها هیپنوتیزم است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، غلامرضا حاجتی، متخصص اعصاب و روان گفت: «بیماریهای روان‌تنی، گروهی از اختلالات جسمی هستند که منشا ذهنی و روانی دارند. بیماریهایی مثل ریزش مو موضعی،‌ درد معده، سردرد، بیماری آسم، فشار خون بالا و ... می‌تواند منشا روان‌تنی هم داشته باشد که علت تمام این مشکلات، استرس و اضطراب بالا است.»

حاجتی گفت: «قبل از شروع درمان برای مشکلات روان‌تنی، از اینکه منشا مشکلات جسمی‌ نیست، مطمئن می‌شویم. قبلا در مورد درد معده،‌ پزشک از اینکه مشکل زخم یا التهاب در معده نیست مطمئن می‌شود بعد برای درمان اقدام می‌کند که یکی از بهترین درمانها هیپنوتیزم است.»

وی گفت: «هیپنوتیزم یکی از حالات ذهن نرمال بشر است حالات ذهن نرمال بشر عبارتند از حالات بیداری، خواب و بیهوش. البته همه ما در طول روز هیپنوتیزم را تجربه می‌کنیم. مثلا پیش می‌آید که در ماشین هستیم و زودتر از آنچه تصور کنیم به مقصد می‌رسیم و زمان ذهنی و عینی برایمان فرق دارد که این حالات، نوع هیپنوتیزم است.»

این متخصص اعصاب و روان گفت: «با آموزش ریلکس شدن به بیمار و شروع درمان هیپنوتیزم، سطح کلی اضطراب کاهش پیدا می‌کند و از آنجایی که ریشه تمام اختلالات روان‌تنی اضطراب زیاد است این مشکلات بطور جدی و چشمگیری بهبود می‌یابد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *