پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

جدیدترین آمار جمعیت کشور اعلام شد

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 371832
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه جمعیت کشور تا پایان خرداد ماه سالجاری ۷۷ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۵۹۱ نفر بوده است ، اخباری غیر از این آمار که از قول وی نقل شده است را رد کرد.
به گزارش جهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، علی اکبر محزون با بیان اینکه جمعیت کشور تا پایان خرداد سال جاری ۷۷.۷۶۹.۵۹۱ نفر است گفت: در سه ماهه اول سال ۱۳۹۳ تعداد ۳۵۸۳۲۵ واقعه ولادت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تعداد ولادت ثبت شده شهری برابر با ۲۹۱۴۶۲ رویداد و تعداد ولادت روستایی آن برابر با ۶۶۸۶۳ رویداد می باشد یعنی به طور متوسط در مقابل هر ولادت روستایی، ۳.۳۵ ولادت شهری به ثبت رسیده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت در خصوص واقعه فوت در همین مدت گفت: تعداد ۹۰۱۰۵ واقعه فوت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هیچگونه تغییری نداشته است.

محزون تصریح کرد: تعداد فوت ثبت شده در مناطق شهری در سه ماهه اول سال ۱۳۹۳ برابر با ۶۷۲۷۶ رویداد و در مناطق روستایی برابر با ۲۲۸۲۹ رویداد بوده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اوم سالجاری تعداد ۱۷۳۹۰۳ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۳ درصد افزایش داشته است افزود: بیش‌ترین ترکیب ازدواج ثبت شده ، مربوط به ترکیب سنی مردان گروه سنی ۲۴-۲۰ ساله با زنان ۱۹-۱۵ ساله بوده که تعداد آن برابر با ۲۷۹۱۱ واقعه است.

محزون تصریح کرد: در این مدت بیش‌ترین ترکیب طلاق ثبت شده ، مربوط به ترکیب سنی مردان ۲۹-۲۵ ساله است با زنان ۲۴-۲۰ ساله بوده که تعداد آن برابر با ۳۶۲۲ واقعه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *