جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲۰

متن کامل نامه انتقادی سیدحسن خمینی به ضرغامی

يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب: 95143
حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی پانزدهم بهمن ماه در نامه‌ای انتقادی به عزت‌الله ضرغامی رییس سازمان صداوسیما، به ذکر نکاتی درباره برنامه " شاخص" که در ایام دهه مبارک فجر پخش می‌شود، پرداخت.

متن کامل این نامه به این شرح است:

بسمه تعالی

جناب آقای عزت الله ضرغامی ؛ رییس سازمان صداو سیمای جمهوری اسلامی

با تبریک سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، لازم است نکاتی را پیرامون برنامه‌های صدا وسیمای جمهوری اسلامی در ایام دهه فجر یادآوردی نمایم. خوش داشتم این مطالب را مثل سابق و به طور شفاهی متذکر شوم ولی احساس می‌کنم اثر سخنان شفاهی کم شده و عمق تاثیرگذاری برنامه‌های تلویزیون به گونه‌ای است که محتاج تذکر کتبی است.

چنانکه از منابع موثق شنیده‌ام، برنامه‌ای تحت عنوان شاخص در تلویزیون پخش می‌شود و به گونه‌ای غیر صادقانه و تحریف‌آمیز، شخصیت جامع عارف کامل و مهربان و رهبری مقتدر امام خمینی(س) را مخدوش نموده است. جامعه‌ جوان امروز ما به وسیله آن‌چه در این برنامه پخش می‌شود، شخصیت واقعی امام را نمی‌شناسد و تنها با شخصیت دست ساخته‌ صداوسیما آشنا می‌شود که متاسفانه فرسنگ‌ها با حقیقت امام که به فرموده‌ رهبری انقلاب همه هویت جمهوری اسلامی است، فاصله دارد.

در شرایطی که دشمنان قسم خورده انقلاب و امام با استفاده از رسانه‌های بیگانه، هر لحظه چهره‌ای خشن و غیرانسانی و صد البته غیرواقعی از انقلاب شکوهمند اسلامی می‌سازند، انتظار بیهوده‌ای نیست اگر چشم انتظار تبیین شخصیت جامع امام و امت امام در صداوسیما باشیم و ابعاد بلند معرفتی و ماهیت انسانی انقلاب را که بی‌شک در میان همه انقلاب‌های قرن حاضر، بیشترین ارزش‌های اسلامی و بشر دوستانه را آفریده، تصویر نماییم. جای تاسف است که در صداوسیما از هزاران هزار جلوه رأفت و محبت که با اتکا‌ی به جوهره اسلامی و روح بلند مذهب شیعه اثنی عشریه آفریده شد، چشم پوشیده می‌شود و بدون اشاره به شرایط زمانی خاص به بزرگ نمایی غلط و تحریف گونه قضایای گذشته همت می‌گمارید و به غلط درصدد مشابه‌سازی تاریخی هستید.

اینجانب جناب‌عالی را از علاقمندان امام راحل می‌شناسم و به حکم وظیفه فرزندی امام نسبت به این اشتباه فاحش صداوسیما و تصمیم گیرندگان چنین موضوعاتی، اعتراض جدی دارم و معتقدم اگر حقیقتا به دنبال شناخت واقعی امام هستید، باید از یاران نزدیک امام دعوت نمایید تا هم شأن نزول سخنان پخش شده را بیان نمایند و هم ناگفته‌های زندگی امام را بیان کنند.

امیدوارم احتیاجی به تصدیع بیشتر نباشد و دوستان واقعی امام وظیفه خویش را در قبال امام و تحلیل انقلاب اسلامی به انجام برسانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا رو شکر شما انقدر منصف هستید که برنامه رو ندیدید و دارید قضاوت می کنید؟
میشه بگید شما که برنامه رو ندیدید چطور حکم صادر می کنید؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
و ما متاسفیم برای سید حسن آقا که بر اساس شنیده ها قضاوت می کند
Iran, Islamic Republic of
بلاخره این جملات از فرمایشات حضرت امام هست یا خیر مردم نظر بدهند سید حسن خمینی کم سن و سال است و نه تجربه انقلاب میداند نه تجربه جنگ و نه سیاست فقط گوش به فرمان اطرافیانی چون سید حسین خمینی که رانده شده حضرت امام است و با اهدافی به میدان امده کاش ایشان کمی مطالعه می نمودند با این کم اطلاعی ایندگان و نسل جوان فکر خوبی نسبت به ایشان نخواهند داشت امام امام است و هرچه گقته خوب است ملی گرای خلاف اسلام است و نهضت ازادی ازاول کافر بوده جهت یاد اوری
Iran, Islamic Republic of
ما كه حقيقتا لذت برديم و من نادان مشابهات حركت فتنه را با ان زمان بخوبي ميبينم. مگر امام به مقابله كنندگان نميگفت روشن حرف بزنيد الان هم رهبر ميگويد شفاف بگوييد.
Iran, Islamic Republic of
ما اين مسائل را در اين دوره و ان دوره درك كرديم . ناراحت حرفهاي اكبر گنجي نيستيد.!!
Iran, Islamic Republic of
از منابع نكند انصاري باشد او كه تشر رهبر را در توهين به امام توسط فتنه ديد. تاريخ انقلاب را از زبان امام ميگويند اشكال كجاست.همانطور كه براي بچه شهيد گريه ميگرد منافق را دستور قتل ميداد
Iran, Islamic Republic of
حاج حسن شما هم که نقل قول ازشنیده های خود می کنید و از قرار معلوم حتی یک بخش این برنامه را ندیده اید که در برابر ان جبهه گرفته اید . جالب است بدانید اگر نسل امروز که نه حتی نسل های ایند و حتی نخبگان و شخص جنابعالی به این انتخاب گزینشی از سخنان رهبر انقلاب ( به گقته خودتان ) توجه نمایند مطمئنا شاهد حوادثی که اتفاق افتاد نبودیم و هر کس می دانست وظیفه و تکلیف او در چنین شرایطی چیست و چه باید بکند
Iran, Islamic Republic of
سلام عليكم
اينجانب يك جوان اين مملكت مي باشم واقعآ از ديدن برنامه شاخص لذت بردم ، نمي دانم حاج حسن از كجاي اين برنامه ناراحت شده است ؟!!
Iran, Islamic Republic of
إ إ‌ إ مگه این سید حسن زبان هم داره؟ چرا تا حالا خبری ازش نبود. چند سال است موسسه مثلا حفظ و نشر آثار امام دستش بوده چرا تا حالا خودش کاری نکرده؟
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای حسن خمینی
سلام علیکم ازشما بعید است که درنامه تان اعلام کردید ازمنابع موثق شنیده اید؟:
آیا شما که ازخلف آن عزیز سفرکرده هستید این گونه گزارشات رابدون ملاحظات دریافت می کنید وواکنش نشان میدهید.
بهتراست رنجنامه یادگارامام مجددا" مطالعه نمائیدمبادا یک وقت مصداق این نامه گردید مراقب منابع موثقتان باشید.
Iran, Islamic Republic of
یعنی حسن خمینی اتفاقات سال 60 و افتضاحات بنی صدر و بحث فلسطین و آمریکا و ... را انکار می کند ؟
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم برنامه شاخص شرایط بیان صحبتها را در هر برنامه کاملا روشن و شفاف بیان میکند . این آقا چی میگه ؟
Iran, Islamic Republic of
خدا عاقبت این سید رو بخیر کنه !
Iran, Islamic Republic of
حسن خميني تو با اين مطلب مي فهمي داري حضرت امام خميني(ره) را خراب مي كني اين چه حرفي تو مي زني آخر مگه امام حرفي را از روي بزرگ نمايي و گزينشي مي زد اين چه حرفي تو مي زني همه حرفهاي امام روي حساب و كتاب بوده و هرجاي آن را استفاده كني درست است. به نظرم شما بايد بنشيني و نگاه كنيد آن موقع مي فهميد كه انقلاب از نظر زماني به 30 سال قبل برگشته ولي خدا را شكر با رهبري فرزانه و مدبرانه حضرت آيت الله خامنه اي (مد ظله) ما پيشرفت رو به جلويي داريم و طبيعي است هر انقلابي براي پابرجا ماندنش هزينه بايد بدهد و ما آماده ايم اين هزينه را بپردازيم.
حسن خميني بصيرت خود را بالا ببر.
Iran, Islamic Republic of
در مورد مستندي كه نديدند نظر ميدند؟
اين وسط منابع موثق كي هستند؟؟

آه!
Iran, Islamic Republic of
با سلام
برنامه خوبی است.
آقای ضرغامی لطفا نظرسنجی کنید
تا سیه رو شود هر که در او غش باشد
Germany
اشتباه حسن آقا اینه که فکر میکنه در ایران دیگه کسی نیست که امام رو درک کرده باشه
برادر بیگدار به آب زدی
مشاوره غلط به جنابعالی دادند
شما خوب است یک فکری برای نفوذ دشمنان امام در دفتر بنمایید
...
Iran, Islamic Republic of
نوه امام راست میگن
در حال حاظر که دهه فجر و شادی و وحدت است چرا در صدا و سیما بحث انحرافی مثل مهدی هاشمی و ایت الله منتظری و تروریست خواندن عبدالله نوری در این روزها چه مفهومی دارد.
چرا اصلاح طلبان را با منافقینی که دست به کشتار مردم زدند مقایسه میکنن
Iran, Islamic Republic of
وقتی این جمله رو خوندم کلی به ساده‌لوحی این سید جوون خندیدم
"چنانکه از منابع موثق شنیده‌ام"
اینقدر ساده لوحانه است که حتی فکر هم نمیکنه وقتی داره یه برنامه‌رو نقد میکنه اگه بگه بر اساس شنیده‌ها داره قضاوت میکنه ضایع میشه
Iran, Islamic Republic of
من به نوبه خودم از سيد حسن خميني تشكر ميكنم به خاطر اينكه درددل همه ما را بيان كردند كه از ابزار شدن سخنان امام امت در دست برخي جناحهاي سياسي دلمان خون است!! حضرات اگر دغدغه سخنان امام را دارند چرا روشن نمي كنند كه تئوري پردازان دولت حاكم قبل و بعد از انقلاب چه نسبتي با امام و انديشه اش داشتند؟ ( لطفا چاپ كنيد)