چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۲

اقدام غيراخلاقي یک سایت +عکس

سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب: 231837
باشگاه خبرنگاران جوان كه از بودجه هاي كلان سازمان صدا و سيما بهره مي برد، در اقدامی غیر حرفه ای که متاسفانه به کرات تکرار شده است، خبر دیگر خبرگزاری ها را پس از انتشار به نام خود مصادره و در سایت خبری خود منتشر می سازد.
به گزارش جهان به نقل از موج قانون، از جمله این خبرها، خبری است که ظهر سه شنبه ساعت 13:19 دقیقه به وقت تهران با عنوان "روزنامه لبنانی: 'محمد مرسی' ماه آینده میلادی به تهران می رود" است، که در ساعت 13:48 دقیقه سایت باشگاه خبرنگاران عین خبر را بدون کوچک ترین تغییر در متن اصلی، به نام خود منتشر کرده است.
 
در پي اعتراضات صورت گرفته به اين سرقت خبري، بخش بين الملل اين نهاد وابسته به صداوسيما، حاضر به حذف خبر مذکور از سایت خود و تصحيح اين عمل غيراخلاقي نشد، بلکه آنها با تکرار عمل غیرحرفه ای، اقدام به تغییری مختصر در متن خبر کرده و با آوردن عکس خبر روزنامه "السفیر" لبنان، که منبع اصلی خبر بوده، اقدام به باز انتشار این خبر کردند.
 
در زیر عکس خبر خبرگزاری ایرنا و خبر باشگاه خبرنگاران می آید.



از ديگر نمونه این اقدام باشگاه خبرنگاران در تغيير منبع اخبار ساير خبرگزاري ها در چند روز اخير مي توان به خبر"یك گام تا كشف حقیقت/ لباس‌های امام موسی صدر در لیبی پیدا شد" و "تلاش موساد برای كسب اطلاعات از جوانان عرب" اشاره كرد. نظام حق التحرير و خبرنگاران آزاد و عدم نظارت صحيح بر عملكرد خبرنگاران و مترجمان كه در حال حاضر در باشگاه خبرنگاران در حال اجراست، علت اصلي چنين اتفاقاتي ارزيابي مي شود.

باتوجه به بودجه كلان نهادهاي خبري وابسته به صداوسيما، انتظار مي رود كه نظارت بيشتري بر سياست هاي خبري و عملكرد آنها وجود داشته باشد تا وقوع موارد مشابه جلوگيري به عمل آيد. همچنین از همکاران ارجمند رسانه ای نیز انتظار می رود در چارچوب اخلاق حرفه ای و رسانه ای گام بردارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مگه کسی هم میبینه این سایتو؟
United States
این کارها در آنجا متداول است و رایج... اشکالش چیه؟