پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۳

رسانه هاي بين المللي درباره رزمايش موشكي سپاه چه نوشتند؟

سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 231738
مرحله مقدماتي رزمايش بزرگ موشكي پيامبراعظم(ص) 7 نيروي هوافضاي سپاه پاسداران ديروز در حالي آغاز شد كه رسانه هاي خارجي پيام اين رزمايش را پاسخ ايران به تهديدات و تحريم هاي اخير غرب قلمداد كردند.
رسانه هاي بين المللي درباره رزمايش موشكي سپاه چه نوشتند؟
به گزارش جهان، شبكه خبري الجزيره طي گزارشي در اين باره نوشت: ايران اعلام كرده كه آمادگي لازم را براي مقابله با آثار تحريم هاي جديد اتحاديه اروپا بر صادرات نفتي خود كه از ژوئيه به اجرا گذاشته شده دارد و در همين راستا سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اعلام كرده كه از دوشنبه (ديروز) مانور موشكي را آغاز مي كند كه به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت و براي آموزش هدف قرار دادن پايگاه هاي هوايي در منطقه است.

الجزيره همچنين با اعلام اين كه ايران با رزمايش خود تحريم ها را به چالش كشيد، تاكيد كرد: ايران ناوگان موشكي را در اختيار دارد كه برد آن به 2 هزار كيلومتر مي رسد و مي تواند اهداف موجود در داخل سرزمين هاي اشغالي را مورد هدف قرار دهد.

براساس اين گزارش، تحريم نفتي اروپا عليه ايران در حالي از روز دوشنبه به اجرا گذاشته شده كه تهران در اقدامي پيش دستانه صادرات نفت خود به تعدادي از كشورهاي اروپايي را محدود يا قطع كرده است، ايران همچنين اعلام كرده كه مشتري هاي خود را در عرصه بازار نفت براي خود دارد و تحريم ها تاثيري بر اقتصاد ايران نخواهد داشت، از سوي ديگر اتحاديه اروپا نيز معتقد است كه سخت ترين تحريم هاي خود را عليه ايران اعمال كرده است.

شبكه خبري العربيه نيز در گزارشي برنامه رزمايش موشكي ايران را مورد بررسي قرار داد و در تيتر خود نوشت: «ايران در هشداري به تهديدهاي آمريكا و اسرائيل، در كوير آزمايش موشكي برگزار مي كند.»

اين گزارش افزود با آنكه ايران آزمايش هاي نظامي زيادي برگزار مي كند، اما به نظر مي رسد اين آزمايش ها بر تهديد ايران براي حمله به پايگاه هاي آمريكا در كشورهاي همسايه ايران اعم از افغانستان، بحرين، كويت و عربستان سعودي، در صورت تهاجم آمريكا يا اسرائيل به تهران، تاكيد مي كند.

خبر آغاز رزمايش موشكي نيروي هوافضاي سپاه همچنين بازتاب گسترده اي در رسانه هاي غربي داشته است.

خبرگزاري رويترز در گزارشي درباره رزمايش «پيامبر اعظم7»، نوشت: «ايران اسرائيل را تهديد كرد.»
اين خبرگزاري نوشت: «ايران روز يكشنبه خبر برگزاري آزمايش هاي موشكي را اعلام كرد و تهديد كرد كه اگر اسرائيل به ايران حمله كند، اين دولت يهودي را از صحنه روزگار محو مي كند.»
رويترز در ادامه اين گزارش مي نويسد: «ايران با اظهارات تلافي جويانه تهديدآميزي كه در قبال [تهديد به] حمله به اين كشور يا مختل كردن تجارت آن صورت مي گيرد، بارها بازارهاي نفتي را آشفته كرده است.»

رويترز نوشت: ايران به هرگونه تهديد اسرائيل با قاطعيت پاسخ خواهد داد.

خبرگزاري آسوشيتدپرس هم در خبري با عنوان «ايران مانور موشكي برگزار مي كند» نوشت: «سپاه قدرتمند پاسداران اين هفته برنامه انجام مانورهاي نظامي دارد.»

آسوشيتدپرس در بخشي از خبر خود نوشت موشك شهاب3 ايران، 1200مايل (2000كيلومتر) برد دارد و مي تواند مواضعي در اسرائيل و جنوب اروپا را مورد هدف قرار دهد.

روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارونوت» نيز ديروز در خبري فوري اعلام كرد ايران قصد برگزاري مانور موشكي سه روزه دارد. اين روزنامه صهيونيستي به نقل سخنان حاجي زاده پرداخت كه گفته بود اسرائيل توان حمله به ايران را ندارد.

خبرگزاري فرانسه نيز در گزارشي از برگزاري مانور نظامي ايران در كوير خبر داد و آن را هشداري به تهديدهاي نظامي اسرائيل و آمريكا دانست.

خبرگزاري رسمي چين (شين هوا) نيز اين خبر را پوشش داد و به نقل از فرمانده نيروي هوافضاي سپاه اعلام كرد مواضع فرضي مورد استفاده در اين رزمايش به پايگاه هاي هوايي برخي از كشورها مشابهت دارند.

روزنامه انگليسي گاردين نيز در تيتر خود نوشت: «ايران نمادهاي پايگاه هاي نظامي خارجي را موشكباران مي كند.»

شبكه خبري اي.بي سي نيوز ، ياهونيوز، پايگاه خبري عرب نيوز و بسياري از ديگر منابع رسانه اي دنيا نيز خبر رزمايش موشكي سپاه را پوشش دادند.

سرتيپ پاسدار امير علي حاجي زاده فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه در نشست خبري كه عصر يكشنبه به منظور اعلام برگزاري رزمايش پيامبر اعظم 7 صورت گرفت، اظهار كرده بود رزمايش موشكي نيروي هوا فضاي سپاه با نام «پيامبر اعظم7» از روز دوشنبه به مدت سه روز آغاز خواهد شد.
وي افزود: در اين رزمايش موشك هاي دوربرد، ميانبرد و كوتاه برد از اقصي نقاط كشور به سمت هدف از پيش تعيين شده شليك مي شوند.

روابط عمومي كل سپاه نيز ديروز گزارش داد كه، همزمان با آغاز مرحله مقدماتي رزمايش موشكي زمين به زمين نيروي هوافضاي سپاه، از اولين ساعات صبح ديروز كليه يگان ها و پايگاه هاي موشكي شركت كننده در اين رزمايش مراحل آماده سازي و نقل و انتقالات خود به مواضع از پيش تعيين شده را آغاز كردند.

اين گزارش مي افزايد: با توجه به اينكه در رزمايش موشكي پيامبر اعظم(ص) 7 پايگاه هوايي شبيه سازي شده در كوير مورد هدف قرار خواهد گرفت، موشك هاي برد بلند، برد متوسط و كوتاه برد متناسب با مشخصات هر يك، در فواصل جغرافيايي مناسب در سطح كشور گسترش مي يابند.

بنابر گزارش  کیهان در رزمايش موشكي پيامبر اعظم(ص) 7 ده ها فروند از انواع موشك هاي شهاب 3، 2، 1، موشك فاتح، موشك تندر، موشك هاي زلزال، خليج فارس و قيام به كارگيري خواهند شد.
مشخصات 

موشك هاي در حال آزمايش

1-موشك قيام: اين موشك از كلاس جديد موشك هاي ايراني بود كه داراي ويژگي هاي فني جديد و قدرت تاكتيكي منحصر به فرد است. 

«قيام» را دروازه ورود ايران به عرصه جديد در ساخت موشك هاي بالستيك ناميدند به طوري كه مي توان گفت تجربه بيست و پنج ساله صنعت دفاعي كشور در عرصه هوافضا در اين موشك خلاصه مي شود؛ موشكي كه نداشتن بالك به عنوان يكي از ويژگي هاي آن، علاوه بر افزايش سرعت، قابليت پرتاب موشك از انواع لانچرهاي خاص را به آن مي دهد.

اين موشك بالستيك بنا بر ماموريت هاي تعريف شده، مي تواند اهداف را در فواصل مختلف مورد اصابت قرار دهد. سرعت آماده سازي و شليك موشك قيام، يكي ديگر از ويژگي هاي مهم آن است و البته تمامي ويژگي ها از قبيل جنس، مواد و ديگر خصوصيات نيز در اين موشك رادارگريز مد نظر قرار گرفته است.

امروز ميزان انبوهي از موشك بالستيك قيام تحويل نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شده است.

2-موشك خليج فارس: موشك هوشمند و بالستيك «خليج فارس» يك موشك مافوق صوت و كشتي زن بوده و تفاوت آن با موشك هاي قبلي اين است كه ديگر موشك ها عمدتا با سرعتي زير صوت و به صورت كروز عمل مي كردند اما «خليج فارس» با سرعتي مافوق صوت و به صورت بالستيك از سطح زمين شليك شده و به صورت عمودي از ارتفاع بالا مي تواند هرگونه ناو و يا شناور دشمن را مورد هدف قرار دهد.

اين موشك مي تواند انواع شناورهاي دشمن را در فاصله 300 كيلومتري مورد هدف قرار دهد.
موشك «خليج فارس» به صورت هدايت تركيبي عمل كرده به طوري كه جستجوگر آن در فاز نهايي بر روي هدف قفل مي كند و در اين حالت هرگونه شناور دشمن هيچ راه گريزي از اصابت اين موشك كه كلاهي با حدود 650 كيلوگرم مواد منفجره دارد، نخواهد داشت.

3-موشك تندر: موشك تندر در كلاس موشك هاي بالستيك به عنوان يكي از موشكهاي كوتاه برد مي تواند از عمق خاك كشور، شناورهاي دشمن در تنگه هرمز را مورد هجوم قرار دهد.
استفاده از موشك تندر در كنار ديگر موشك بالستيك دريايي ايران يعني «خليج فارس» مي تواند احتمال اصابت به هدف را بسيار بالا ببرد.

4-موشك فاتح: اين موشك را دقيق ترين موشك ايراني معرفي كرده اند كه به كارگيري سيستم هدايت و كنترل بسيار دقيق اين موشك را قادر مي سازد با دقت بالا به اهداف مورد نظر اصابت كند.

افزايش برد و دقت، كاهش زمان مورد نياز براي استقرار و پرتاب و سهولت در نحوه انبارداري در مناطق مختلف آب و هوايي را از ويژگي هاي نسل جديد موشك فاتح 110 عنوان كرد موشكي كه به دست متخصصان داخلي صنايع هوا فضايي وزارت دفاع طراحي و توليد شده و از هيچ يك از موشكهاي موجود در دنيا الگوبرداري نشده است.

5-موشك زلزال: اين موشك با سوخت جامد از جمله مهمترين راكتهايي است كه مي تواند اهداف و پايگاه هاي دشمن در اطراف ايران را در فواصل كوتاه مورد هجوم قرار دهد.

6- موشك هاي شهاب: خانواده موشك هاي شهاب (شهاب 1، 2 و 3) را بايد معروف ترين موشك هاي ايراني در دنيا دانست. به گزارش فارس اين موشك ها كه در انوع ميان برد و دوربرد ساخته شده اند، مي توانند براحتي سرزمين هاي اشغالي را مورد هدف قرار دهند و شايد همين ويژگي بود كه نام شهاب را به عنوان كليد واژه مرگ براي رژيم صهيونيستي در جهان جا انداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به داشتن چنین قدرت عظیمی در کشورمان افتخار میکنیم .
Iran, Islamic Republic of
اینها همه نشانه اقتدا به مهدی فاطمه (س) و اطاعت از رهبر معظم انقلابه. بر دشمن امام زمان (عج) و جمهوری اسلامی لعنت.
Iran, Islamic Republic of
بابا ایول...
دمتون گرم