شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

بازی دو سر باخت با مسکن مهر

شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب: 376530
نظرسنجی از متقاضیان مسکن مهر برای تبدیل وضعیت مسکن مهر ۹۹ ساله به خودمالکی در حالی به مدت یک ماه بر روی سایت قرار گرفت که به دلیل عدم ارائه اطلاعات مهم و اساسی اغلب مسکن مهری‌ها با دادن پاسخ منفی صفحه نظرسنجی را ترک کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ماجرا از این قرار است که چندی قبل شهر جدید پردیس اطلاعیه‌ای را بر روی سایت خود منتشر کرد و طی آن مالکان مسکن مهر این منطقه را به شرکت در یک نظرسنجی فراخوند.

در اطلاعیه شهر پردیس از متقاضیان مسکن مهر سوال شده بود آیا مایلند واحد مسکونی آنان از حالت اجاره‌ای ۹۹ ساله به خود مالکی تغییر وضعیت پیدا کند؟

ظاهرا تا اینجای مسئله مشکلی وجود نداشت، اما مشکل از اینجا شروع می ‌شد که متقاضی خواستار دریافت اطلاعات جزیی‌تر راجع به مسئله بود و از آنجا که اطلاعات ارائه شده در اطلاعیه بسیار مبهم بود، امکان تصمیم‌گیری نیر وجود نداشت، بنابراین بناچار متقاضی با زدن تیک گزینه « مخالفم» از سایت خارج شود.

متاسفانه تنها اطلاعی که در این باره به متقاضیان مسکن مهر در مدت قریب به یک ماه از انجام نظرسنجی سوال شوندگان داده شد این بود که برای تغییر مسکن مهر اجاره‌ای ۹۹ ساله به خود مالکی قیمت زمین بین واحدهای هر ساختمان تقسیم شده و ۵۰ درصد به صورت نقد و ۵۰ درصد به شکل اقساط دریافت خواهد شد.

در این بین ابهام بزرگ قیمت هر متر مربع زمین بود که در اطلاعیه به آن کمترین اشاره‌ و اطلاع رسانی نشده بود و متقاضی مسکن مهر که بالطبع از اقشار توانمند به لحاظ اقتصادی نیست نمی‌دانست برای تغییر وضعیت واحد مسکونی‌اش چه میزان باید هزینه و برنامه‌ریزی کند و اساسا پرداخت لااقل ۵۰ درصد قیمت زمین در حد وسع و توانش هست یا خیر؟

نظر سنجی شهر جدید پردیس از ۳۰ تیرماه آغاز شد و تا دیروز ۳۱ مرداد که به پایان رسید، علی‌رغم طرح ابهامات آن در رسانه‌های خبری به انتظارات برای تکمیل اطلاع‌رسانی و اظهارنظر مسئولان در این باره پاسخی داده نشد.

این شیوه اطلاع رسانی مدیران مسکن مهر بدون تردید بازی دو سر باخت است. در شرایطی که دولتی ها در تلاشند مشکلات تامین مالی مسکن مهر را با انواع شیوه ها از جمله تبدیل وضعیت مسکن مهر از ۹۹ ساله به خود مالکی حل کنند این شیوه اطلاع رسانی بدون تردید نظر اطلاعیه‌دهندگان را نیز تامین نخواهد کرد.

اگرچه اطلاع رسانی‌های از این دست در کشور کم نیست اما از وزرات مسکن و شهرسازی انتظار تدبیر بیشتری می‌رفت تا نه آنان به عنوان متولیان خواسته یا ناخواسته مسکن مهر از تحقق هدف خود باز مانند و نه خریداران و متقاضیان واحدهای نیمه تمام مسکن مهر در مواجهه با ابهام بزرگ فراخوان دولت با دادن پاسخ منفی صفحه الکترونیکی پاسخنامه را ترک گویند.

اگرچه در نظرسنجی مسکن مهر پردیس اعلام شده بود مسئولان بر اساس پاسخ‌های متقاضیان برنامه ریزی می‌کنند و بنابراین امکان تجدیدنظر در پاسخ داده شده وجود نخواهد داشت اما به نظر می‌رسد باید با تکمیل اطلاعات و ارائه جزئیات دقیق‌تر بار دیگر فراخوان مربوطه در معرض انتخاب متقاضیان قرار گیرد، بدون تردید با این اقدام هر دو طرف به اهدافشان نزدیکتر خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بابت این مطلب ممنونم
یک مستضعف