پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

زمان ارایه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۲

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 396736
دادستان دیوان محاسبات کشور با بیان این که گزارش تفریغ بودجه سال ۹۲ کل کشور در حال تهیه است، گفت: این گزارش تا پایان دی ماه آینده به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و همچنین برای اطلاع عموم بر روی پایگاه اطلاع رسانی دیوان محاسبات قرار خواهد گرفت.
به گزارش جهان؛ «فیاض شجاعی» روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تفریغ بودجه یکی از اصلی ترین وظایف دیوان محاسبات کشور است و براساس قانون، این دیوان باید تفریغ بودجه سال قبل را در سال جاری ارایه دهد.

وی افزود: در حال حاضر مشغول تهیه تفریغ بودجه سال ۹۲ هستیم و باید کارشناسی هایی در کمیته تفریغ بودجه انجام شود و سپس این کمیته که شامل رییس، دادستان و مستشاران دیوان محاسبات است، گزارش خود را با اظهار نظر به مجلس شورای اسلامی تقدیم می کند تا به اطلاع عموم برسد.

دادستان دیوان محاسبات کشور خاطر نشان کرد: تفریغ بودجه سال ۹۱ به موقع تهیه و پس از اظهار نظر دیوان محاسبات برای اطلاع عموم در پایگاه اطلاع رسانی این دیوان قرار خواهد گرفت که این کار برای اولین بار انجام شده است.

شجاعی با بیان این که براساس قانون اساسی گزارش تفریغ بودجه باید به اطلاع عموم مردم برسد، اظهار داشت: دیوان محاسبات راهکاری که برای اطلاع رسانی در سال گذشته در نظر گرفت این بود که به صورت بسته ای این گزارش را در پایگاه اطلاع رسانی دیوان محاسبات قرار داد تا همه افرادی که خواهان اطلاع از این گزارش و اظهار نظر صورت گرفته درباره آن بودند، مطلع شوند.

شجاعی تصریح کرد: مهلت قانونی ارایه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۲ تا پایان دی ماه سال جاری می باشد و امیدواریم که با برنامه ریزی های صورت گرفته به موقع این گزارش را تقدیم مجلس شورای اسلامی کنیم.

* گزارش دیوان محاسبات درباره بنزین ها

دادستان دیوان محاسبات کشور همچنین از ارایه گزارش دقیقی درباره پرونده بنزین های آلوده به مجلس شورای اسلامی خبرداد.

شجاعی در پاسخ به این سوال که آیا دیوان محاسبات کشور اظهار نظری درباره این گزارش داشته است یا خیر، اظهار داشت: اجازه دهید پس از جمع بندی کارشناسان دیوان محاسبات، درباره این گزارش اظهارنظر کنیم.

دادستان دیوان محاسبات کشور پیش از این تاکید کرده بود که گزارشی که اثبات کند تخلفی در زمینه توزیع بنزین آلوده صورت گرفته به دیوان محاسبات کشور ارایه نشده است اما کارگروه و کمیته ای تحت عنوان حسابرسی محیط زیست در دیوان محاسبات تشکیل شده که موضوع توزیع بنزین آلوده را بررسی می کند.

شجاعی با بیان این که در حال حاضر تنها پالایشگاهی که بنزین استاندارد تولید می کند پالایشگاه تهران است و دیوان محاسبات کشور در زمینه استاندارد بودن بنزین تولیدی سایر پالایشگاه ها در حال بررسی های کارشناسی است، افزود: موضوع تولید بنزین استاندارد در کشور نیاز به ملاحظاتی دارد و در این زمینه مسوولان پالایشگاه ها عنوان کرده اند که پالایشگاه ها برای تولید بنزین در حد استاندارد «یورو چهار» نیاز به سرمایه گذاری دارند.

پس از استقرار دولت یازدهم، سازمان محیط زیست، بنزین های تولید داخل را آلوده اعلام و مجوز واردات و توزیع بنزین هایی با استاندارد یورو ۴ را صادر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *