جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۸

احراز تخلف در بنیاد تعاون ناجا/ ماجرای فروش نفت توسط ناجا

يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 426534
سخنگوی ناجا گفت: انحرافاتی در شرکت های زیرمجموعه بنیاد تعاون ناجا صورت گرفته که با پیگیری‌های فرمانده وقت ناجا پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شده و متهمانی نیز در این زمینه دستگیر شده اند.
احراز تخلف در بنیاد تعاون ناجا/ ماجرای فروش نفت توسط ناجا
به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار سعید منتظرالمهدی در نخستین نشست خبری خود به عنوان سخنگوی نیروی انتظامی درباره شایعاتی که در خصوص فروش نفت توسط نیروی انتظامی وجود دارد، اظهار داشت: در سال ۹۲ جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت، رئیس خزانه داری و رئیس بانک مرکزی و همچنین دکتر نوبخت و چند نفر از فرماندهان ناجا برگزار شد. در این جلسه، فروش محموله نفتی توسط نیروی انتظامی به عنوان محلی برای حل کسری حقوق و بودجه ناجا مورد بحث و پیگیری قرار گرفت و محرز شد یک محموله نفتی توسط نیروی انتظامی به فروش رسیده و عواید آن هزینه شده است.

در این جلسه مقرر شد، دکتر نوبخت موضوع را بررسی کرده و با روشی مناسب راهی را برای بازگرداندن این پول به خزانه دولت معرفی کند.

وی با اعلام اینکه بر اساس قواعد و قوانین حسابداری بازگشت این پول بسیار ساده است و نیاز به حاشیه سازی ندارد، افزود: با روش دخلی خرجی که جزء ساده ترین روش های علم حسابداری است می توان این پول را که جزء دیون نیروی انتظامی محسوب می شود، تحت عنوان قباله صادر کرد و مجددا آن را به خزانه دولت برگرداند، تا جایی که در بازگرداندن این پول به خزانه دولت، هیچ پولی از هیچ جایی منتقل نخواهد شد و صرفا با انجام یک معادله ریاضی دیون تخصیص داده شده باز هم به حساب دولت برمی گردد.

سخنگوی ناجا درباره مبلغ به فروش رفتن این محموله نفتی نیز ادامه داد: پول این محموله نفتی با احتساب دلار سال ۹۲، ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که البته این روش بازگرداندن پول به خزانه دولت نیز در دهه پیشین و در جریان خرید بنزهای نیروی انتظامی انجام شده است.

منتظرالمهدی در ادامه همچنین در خصوص پیشنهاداتی که در خصوص فعالیت های اقتصادی و تخلفات صورت گرفته در بنیاد تعاون ناجا عنوان کرد: در شرکت های زیرمجموعه بنیاد تعاون ناجا انحراف هایی وجود داشته که در سال ۹۲ این انحراف های مالی برای فرمانده وقت محرز شد و در سال ۹۳ به دستور فرمانده وقت ناجا شخصا پرونده قضایی برای پیگیری متخلفان در دستگاه قضا تشکیل شد. در این پرونده هنوز بررسی های تکمیلی ادامه دارد و تاکنون چندین نفر نیز به عنوان مطلع برای بازجویی دستگیر شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما را به خدا شفاف عمل کنید و علنی محاکمه کنید تا اعتماد عمومی تقویت شود.
جالبه. فقط مونده بود ناجا. افسوس و صد افسوس کشور عزیزمان که در تلاش هستدتا خود را به عنوان الگو در جهان معرفی کند اینچنین نهادهایی با مسئولیت مبارزه با تخلفات خود در فساد درگیر شده اند.
رضا
وأي بر ما مردم بدبخت!!!!!!!!
چوبین
وای به روزی که بگندد نمک.
خوب پس سواستفاده نبوده یک حساب معمولی ریاضی بوده که حل شده و الحمدالله به جواب هم رسیده . لعنت به این ایادی استکبار که میخواهد همه چی را در این ملمکت مغشوش نشان دهد . بارک الله به نیروی انتظامی هم که به کمک تحریم آمده .
وقتی نیروی نظامی کار اقتصادی می کند همین نتیجه را هم باید انتظار داشت
علی
قابل توجه بقیه ارگان ها و وزارت خانه هایی که با کسری بودجه مواجهند
Iran, Islamic Republic of
ميشه اختلاس رو تعريف كنيد؟