پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

مدال طلا بر گردن غول ایرانی/ رکوردشکنی سه‌باره سیامند رحمان

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 387547
با توجه به قهرمانی سیامند وی یک حرکت دیگر نیز می‌توانست انجام دهد که برای حرکت چهارم وزنه ۲۹۲ کیلوگرمی را انتخاب کرد که با مهار این وزنه برای بار سوم رکورد جهان را شکست تا قوی‌ترین مرد جهان لقب بگیرد.
مدال طلا بر گردن غول ایرانی/ رکوردشکنی سه‌باره سیامند رحمان
به گزارش جهان، در ادامه رقابتهای وزنه‌برداری دومین دوره بازی‌های پارا آسیایی و در آخرین روز مسابقات این رشته صبح امروز سیامند رحمان نماینده دسته ۱۰۷+ کیلوگرم ایران موفق به کسب مدال طلای این رقابتها شد.

این مدال سی و ششمین مدال طلای ایران در بازی های پاراآسیایی محسوب می شود.

به گزارش جهان، منصور پورمیرزایی دیگر نماینده ایران در این دسته مدال نقره را از آن خود کرد.

سیامند رحمان در این دسته در حرکت اول خود موفق به مهار وزنه‌ ۲۷۲ کیلوگرمی شد و با توجه به فاصله‌اش با رقبایش مدال طلایش را قطعی کرد.

وی در حرکت دوم نیز با انتخاب وزنه ۲۸۷ کیلوگرمی به رکورد جهان که در اختیار خودش بود حمله کرد و با ثبت این وزنه رکود جهان را به میزان دو کیلوگرم ارتقا داد.

رحمان در حرکت سوم وزنه ۲۹۰ کیلوگرمی را مهار کرد و بار دیگر رکورد جهان را به میزان ۳ کیلوگرم ارتقا داد. با توجه به قهرمانی سیامند وی یک حرکت دیگر نیز می‌توانست انجام دهد که برای حرکت چهارم وزنه ۲۹۲ کیلوگرمی را انتخاب کرد که با مهار این وزنه برای بار سوم رکورد جهان را شکست تا قوی‌ترین مرد جهان لقب بگیرد.

مدال نقره این وزن به منصور پورمیرزایی رسید. پورمیرزایی در حرکات اول و دوم به ترتیب وزنه‌های ۲۴۵ و ۲۵۵ کیلوگرمی را مهار کرد، اما در حرکت سوم در مهار وزنه ۲۶۵ کیلوگرمی ناکام ماند تا با همان ۲۵۵ کیلوگرم مدال نقره را از آن خود کرده باشد. مدال برنز نیز به وزنه‌بردار کره‌ای با ۲۳۵ کیلوگرم رسید.

وزنه‌برداران ایران پیش از این موفق به کسب ۳ مدال طلا و ۳ نقره در این رقابتها شده بودند که بدین ترتیب تیم ۹ نفره وزنه‌برداری جانبازان و معلولان با کسب ۴ مدال طلا و ۴ نقره به کار خود در دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی پایان داد.
منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احسان
زنده باشی پهلوان بی ادعا