پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

نظر مسیحیان لبنان درباره حزب الله لبنان

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 387042
دوسوم مسیحیان لبنان معتقدند رویارویی حزب‌الله با گروهک‌های تکفیری، باعث دفاع و پاسداری از تمامیت ارضی لبنان است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نتایج نظر سنجی «مرکز پژوهش‌ها و اطلاعات بیروت» نشان داد که دو سوم (۶۶%) مسیحیان لبنان با مقوله «دخالت حزب الله در رویارویی با افراد مسلح، باعث تهدید لبنان می‌شود» مخالف بوده و تاکید کرد که رویارویی حزب الله با گروهک‌های تکفیری، باعث دفاع و پاسداری از تمامیت ارضی لبنان است.

گزارش وبگاه خبری «العهد» حاکی است که ۷۳% شرکت کنندگان در نظر سنجی معتقدند که حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در سوریه و عراق، به دنبال از بین گروهک داعش نیستند.

این گزارش حاکی است که در این نظر سنجی که ۳۱۶ فرد مسیحی از مناطق مختلف مسیحی نشین لبنان شرکت کرده بودند، اکثریت شرکت کنندگان با دخالت نظامی حزب الله در سوریه و در مناطق شرق لبنان در رویارویی با افراد مسلحموافق بودند.

بر اساس نتایج این نظر سنجی ۶۳% شرکت کنندگان در این نظر سنجی تاکید کردند که مقابله حزب الله با گروهک‌های مسلح باعث دفاع از لبنان است. این در حالی است که تنها ۳۳% شهروندان مسیحی شرکت کننده در این نظر سنجی نظر مخالف داشته و چهار درصد دیگر از پاسخ دادن به این سئوال امتناع کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *