جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

انتقاد رئیس پنتاگون به کاخ سفید

پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب: 388942
وزیر دفاع آمریکا اوایل ماه جاری میلادی در یادداشتی انتقادی به کاخ سفید راهبرد آمریکا در قابل سوریه را زیر سوال برده است.
به گزارش جهان تسنیم به نقل از سی ان ان، نوشت:

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا اوایل ماه جاری میلادی که در سفر آمریکای لاتین به سر می‌برد نامه‌ای خصوصی و بشدت انتقادی به سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا درباره سیاست کاخ سفید در قبال سوریه نوشت.
 
یک مقام ارشد آمریکا در این باره به سی ان ان گفت: این یادداشت تحلیلی مفصل به قلم هیگل بود که نگرانی خود درباره راهبرد کلی آمریکا در قبال سوریه را بیان می‌کرد.
 
وجود این یادداشت انتقادی نخستین بار توسط روزنامه نیویورک تایمز گزارش شد.
 
بر اساس این گزارش، هیگل تا کنون انتقاد خود از سیاست کاخ سفید در قبال سوریه را علنی نکرده بود. خبر این یادداشت در حالی منتشر می‌شود که مقامات ارشد پنتاگون به خوبی می دانند زمزمه های نارضایتی برخی مقامات کاخ سفید از عملکرد هیگل به گوش می‌رسد.
 
مقام ارشد آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود می‌گوید تمرکز یادداشت هیگل بر این بوده که "ما نیازمند دیدگاه تند و تیزتری در قبال نظام اسد هستیم."
 
هیگل امروز در کنفرانس خبری مشترکی با مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز گفت: ممکن است بشار اسد از حملات آمریکا علیه داعش سود ببرد اما سیاست آمریکا همچنان بر کناره گیری وی از قدرت استوار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *