پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

"نامه رهبر ایران سندی ارزشمند است"

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 458548
یک فعال سیاسی نیجریایی نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی را «سندی ارزشمند» دانست که باید کلمه به کلمه آن درست بررسی شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «هارون البیناوی» تحلیلگر و نویسنده نیجریایی، نامه دوم رهبر انقلاب اسلامی به جوانان غربی را «سندی ارزشمند» توصیف کرد.

هارون از فعالان سیاسی در نیجریه، ساعتی پس از انتشار نامه دوم رهبری خطاب به جوانان غربی در خصوص این نامه، به گروه بین‌الملل فارس، گفت: من ابتدا در حال خلاصه کردن نامه بودم [تا آن را منتشر کنم] اما دیدم کلمه به کلمه آن مهم است و حق مطلب ادا نخواهد شد.

این فعال نیجریایی گفت: این نامه کوتاه است اما موضوعات مهم و متعددی در آن ذکر شده که باید بدرستی به آن پرداخته شود.

هارون درباره نحوه برخورد کشورهای عربی و واکنش آنان به این نامه گفت که «دولت‌های غربی مانند همیشه آن را نادیده می‌گیرند اما مردم در غرب مانند نامه اول از آن استقبال خواهند کرد».

این تحلیلگر نیجریایی افزود: این نامه قلب مردم غرب را نشانه گرفته است. توجه کنید که این نامه را فقط جوانان نمی‌خوانند بلکه والدین آنان هم آن را مطالعه خواهند کرد. این تحولی مهم است و این وظیفه ماست که آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنیم تا به هدفش برسد.

به گفته هارون «رسانه‌های جریان غالب هرگز این نامه را تبلیغ نمی‌کنند، در نهایت حداکثر کار آنان این است که بخش‌هایی از آن را که مورد علاقه‌شان است، جدا می‌کنند و حتی آن را در نقل، تحریف می‌کنند».

هارون یحیی از فعالان سیاسی ساکن شهر کادونا در شمال نیجریه است که به هنگام انتشار نامه رهبری خطاب به جوانان غربی نیز فعالیت موثری در نشر نامه رهبری کرده است به طوری که صفحه فیسبوک او به دلیل همین نوع فعالیت‌ها مسدود شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *