جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

کمک نظامی جدید آمریکا برای تقویت عربستان در مقابل ایران

پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۳۱
کد مطلب: 435949
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از موافقت این کشور برای فروش موشک های پیشرفته پاتریوت (پک-۳) ساخت شرکت لاکهید مارتین به عربستان سعودی خبر داد.
کمک نظامی جدید آمریکا برای تقویت عربستان در مقابل ایران
به گزارش جهان، مهر به نقل از رویترز نوشت، این خبر در حالی اعلام می شود که جان کری وزیر امور خارجه، اشتون کارتر وزیر دفاع و سه عضو ارشد دیگر دولت باراک اوباما در نشست کمیته دفاعی مجلس سنا حاضر شده و درباره توافق هسته ای با ایران و اثرات آن بر توازن قدرت در منطقه توضیح داده اند.

ارزش قرارداد فروش موشک های پاتریوت به عربستان سعودی بیش از ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده است. آژانس همکاری‌های امنیتی- دفاعی که از جمله سازمان های زیر مجموعه‌های پنتاگون محسوب می شود، فروش موشک‌های پاتریوت به عربستان را به نفع متحد کلیدی آمریکا در منطقه خاورمیانه دانسته است.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در روز ۲۳ تیرماه به توافقی تاریخی و جامع درباره حل و فصل موضوع هسته ای ایران دست یافتند اما عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی از این توافق ابراز نگرانی کرده اند.

گفتنی است آمریکا در روزهای پس از توافق هسته ای بارها تاکید کرده است که به تعهد خود در تامین امنیت متحدان خود در منطقه خاورمیانه متعهد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مازندرانی
گیریم که موشکهای پیشرفته پاتریوت به عربستان تحویل شود ولی کی باید این موشکها رو پرتاب کند ؟شرطه های عربی یا آمریکاییها؟شرطه ها که با صدای شلیک یک گلوله پا به فرارمیگذارند آیا تحمل شنیدن صدای شلیک موشک را دارند؟