پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲۱
۱۸

رئیس جمهور آرژانتین: هر اتفاقی برایم بیفتد زیر سر آمریکاست!

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 383640
رئیس جمهور آرژانتین طی یک سخنرانی تصریح کرد که وقوع هر اتفاقی برای وی از سوی آمریکا خواهد بود نه از سوی شرق و داعش و همچنین بر این باور است که حتی احتمال حمله به وی نیز وجود دارد.
رئیس جمهور آرژانتین: هر اتفاقی برایم بیفتد زیر سر آمریکاست!
به گزارش جهان به نقل از فارس، «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین طی سخنرانی در «کاسا روسادا» (مقر ریاست جمهوری) اطمینان داد که بخش‌های متمرکز اقتصاد می‌خواهند دولتش را متلاطم کنند، و احتمال حمله به خود را نیز مطرح کرد و گفت: اگر برای من اتفاقی افتاد نگاهتان به شرق نباشد بلکه به سوی شمال نگاه کنید؛ وی این سخنان را در رابطه با تهدیدی که گروه تکفیری تروریستی داعش علیهش اعلام کرده بود ایراد کرد و منظورش این بود که در صورتی که برای او یا دولتش اتفاقی افتاد مسبب آن گروه داعش نیست بلکه به طور حتم ایالات متحده آمریکا در آن نقش دارد.

خبرگزاری «ته‌لام» در این خصوص نوشت: «فرناندز» همچنین خاطرنشان کرد که هدفشان از این فشارها این است که بتوانند ارزش پول را کاهش دهند، قصد دارند دستاوردهای آرژانتین را بی‌نتیجه و خنثی کنند و صادرکنندگان نیز می‌خواهند تمام آنچه را که به علت بی‌کفایتی و حماقت خود از دست داده‌اند اینگونه جبران کنند.

وی در این خصوص افزود مشکل نه به اقتصاد مربوط است و نه به جامعه بلکه برخی از بخش‌های متمرکز می‌خواهند دولت را از هم بپاشانند.

رئیس جمهور آرژانتین در رابطه با بیانات توهین‌آمیز «توماس گریسا» قاضی آمریکایی پرونده صندوق کرکس اذعان کرد که تاکنون چنین سخنان بیهوده و مهملی نشنیده است؛ مسئله این است که می‌خواهند روند بازسازی بدهی آرژانتین انجام نپذیرد، و «گریسا» حتی روند قانونگذاری در کشور خودش را هم نمی‌داند.

«فرناندز» در این خصوص گفت: شاید تصمیم بگیرند دفعه بعد که به «نیویورک» رفتم برایم طعمه بگذارند؛ این اقدام فقط یک حرکت از سوی یک قاضی سالخورده نیست، بلکه اقدامی تحریک‌آمیز می‌باشد که من فریب آن را نخواهم خورد.

وی رو به جوانان سازمان سیاسی «لا کامپورا» که او را در «کاسا روسادا» تشویق می‌کردند اعلام کرد: اگر مجبور بودم بین چیزهایی که طی این سال‌ها به دست آوردیم انتخاب کنم قطعا هزار بار دیگر هم شما را انتخاب خواهم کرد زیرا تنها چیزی که برایم اهمیت دارد همین است.

رئیس جمهور آرژانتین در آخر رو به همه آرژانتینی‌ها گفت که از حوادث اخیر اصلا عصبانی نیست.

به گزارش فارس، «گریسا» قاضی پرونده صندوق کرکس طی سخنانی، آرژانتین را به دلیل اجرا نکردن حکم خود به گونه‌ای تحقیرآمیز محکوم کرده و طی دستوری جدید آن را موظف به پرداخت جریمه به صندوق کرکس کرده است. (برطبق این حکم آرژانتین موظف بود از میان تمامی طلبکارانش ابتدا بدهی خود به صندوق کرکس را بپردازد.)

آرژانتین حکم «گریسا» را ناعادلانه و غیرقانونی می‌پندارد چرا که به خوبی بر این امر واقف است که در صورت تسلیم شدن با مشکلات فراوانی روبه رو شده و بحران اقتصادی کشورش نیز ۲ چندان می‌شود.

حال صندوق کرکس با دیدن شکست خود در رابطه با منافعش احساس خطر کرده و با صدور حکم اخیر «گریسا» مبنی بر پرداخت جریمه ۵۰ هزار دلاری به صورت روزانه، آرژانتین را در تنگنای دیگری قرار داده است؛ استدلال آمریکا از صدور این حکم عدم اطاعت دولت آرژانتین از احکام صادر شده در دادگاه این کشور می‌باشد.

«کریستینا فرناندز» نیز تمامی ادعاهای آمریکا در خصوص نگرانیش نسبت به آرژانتین را یک دروغ دانست.

مدتی قبل «کریستینا فرناندز» با تهدیداتی از سوی گروه تروریستی تکفیری داعش روبه رو شد که پس از تحقیقات انجام شده دولت این کشور به دنبال دستگیری یکی از عوامل آن می‌باشد. طبق نتایج به دست آمده عامل مورد نظر دارای قصد و نیت از پیش تعیین شده بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرهاد
ترورش نکنن خوبه!!!!!!!
درود بر این شیر زن که به گفته امام حسین اگر مسلمان نیستید آزاده باشید آزادانه حرف درست می زند و از ستم دیدگان پشتیبانی و از ستمگران بیزاری می جوید. خاک برسر برخی سران کشورهای تازی(عربی) که به نام مسلمانند آنگاه با همدستی سران خون آشام کشورهای زورگو مسلمانها را می کشند!! بازهم درود و هزاران درود بر این شیرزن گرچه مسلمان نیست در رفتارش پیرو راستین حضرت زینب هست و در زدن حرف راست از یزیدیان زمانش نمی ترسد
Iran, Islamic Republic of
سرکار خانم کریستیانا فرناندز
با سلام واحترام؛
در خصوص اظهارات انقلابی جنابعالی در صحن عمومی سازمان ملل و هشدار اخیر خود، به استحضار می رسانم که اتفاقا دیدگاه شما با نظرات دولتمردان جمهوری اسلامی ما هماهنگ و سازگار است با این تفاوت کوچک که شما عامل مرگ خود و اتفاقات ناگوار را به آمریکا نسبت می دهید ولیکن اینها گشایش امور را به کدخدا مربوط دانسته و کلید تدبیر و امید را از آن مطالبه می کنند.
با تشکر
از طرف یک جنوبشهری بی سواد فاقد شناسنامه لرزان بزدل به جهنم حواله شده.
United States
با سلام

خانم رئیس جمهور !
مثل اینکه همون شما آمریکا رو بهتر شناختی .
مصطفی
خانم محمود فرناندز ، چرا عاقل کند کاری
اكبر عشقى !!؟؟
بجونِ ...، هر بلا يى هم سر جونيور بياد ،
زير سر كدخداس !!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
این زن ای کاش رهبر کشورهای عربی بود
نسل اول
این خانم از حاکمان بسیاری از کشورهای عربی و پرادعا و برخی ازخواص خودمان که همیشه نیم نگاهشان به آمریکا بوده مردتره!
انقلاب جهانی برای نابودی صهیونیسم و امپراتوری شیطان آغاز شده است
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد میدهم غربزده های مطنی یک فیلم "عصبانی نیستم" هم برای آرپانتین بسازند!
زنده باد خانم فرناندز.
دولت راستگویان! باید یکذره از ایشان یاد بگیرد
اشتباهی منفی زدم
Germany
عجب مرديه اين!!! بابا ايول
یادتون باشه مردان بزرگ در دامن زنانی شجاع و فهمیده تربیت میشن
این خانم نمونه یک زن شایسته و فرهیخته است
چه زود همه تون جو گیر میشین
هر چه جنایت و نفاق و بی اخلاقی است زیر سر امریکا و صهیونیزم است .
علی
ای کاش ذره ای از شجاعت شما رو ..........
داعش اثبات کرده مزدور آدمکش اجیر آمریکا و قلدران است.