جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هزینه نمایندگی هر عضو شورا اعلام شد

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 424644
روزنامه‌ای در جلسه امروز شورای شهر توزیع شد که هزینه تمام‌شده نمایندگی ۴ ساله هر عضو شورا را ۵ میلیارد تومان عنوان کرده بود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، صد و پنجاه و ششمین جلسه شورای چهارم امروز با حضور اعضای شورا، معاونین شهردار و شهردار قائم‌شهر برگزار شد.

این جلسه حواشی داشت از جمله اینکه روزنامه‌ای منتشر و هزینه تمام شده نمایندگی ۴ ساله هر عضو شورای شهر را ۵ میلیارد تومان عنوان کرد.

در این روزنامه آمده بود: شاخص قیمت تمام شده هزینه عضویت ۴ ساله هر عضو بررسی شده و شورای کنونی تهران که مرکب از ۳۱ عضو هستند به مدت ۴ سال فعالیت می‌کنند. اگر سرجمع بودجه شورا در ۴ سال عضویت بر تعداد اعضا تقسیم کنیم در نتیجه هزینه‌ای که برای عضویت هر عضو پرداخت می‌شود به دست می‌آید. با محاسبه افزایش ۱۰ درصدی بودجه سالیانه شورا سرجمع ۴ سال معادل ۱۵۲ میلیارد تومان است که با تقسیم این عدد بر تعداد اعضا هزینه تمام شده عضویت هر عضو شورا به مدت ۴ سال حدود ۵ میلیارد تومان است و بر این اساس عملکرد فردی هر عضو را می‌توان با مقایسه کمی و کیفی عملکرد با این هزینه تمام شده مورد قضاوت و بررسی قرار داد.

همچنین در این روزنامه که به صورت بسیار زیاد در شورا توزیع شد هزینه تمام شده هر جلسه شورای شهر ۳۹۰ میلیون تومان اعلام شده بود.

همچنین در این جلسه ابوالفضل قناعتی عضو هیأت رئیسه شورای شهر که مدتی است به شهرداری بر سر هتل اسپیناس انتقادهایی دارد در جلسه اعلام کرد که در جلسه غیرعلنی ۱۸ نفر پاسخ مرا داده‌اند خوشحالم که وحدت بین اعضا ایجاد شده است.

اسماعیل دوستی عضو شورای شهر در پاسخ به قناعتی گفت: ما دوست شما هستیم و شما را دوست داریم قناعتی گفت خدا مرا دوست داشته باشد من نیازی به دوست داشتن شما ندارم.

همچنین مسجد جامعی عضو دیگر شورا در پاسخ به قناعتی، گفت: فضای جلسه ما لطیف است شما هم لطیف‌تر ما به شما ارادت داریم اینجا فضا سیاسی نیست.

در وسط صحن علنی شورا هنگامی که حافظی در حال صحبت بود اسماعیل دوستی شروع به قدم زدن در صحن علنی کرده بود و با دیگران سلام و احوالپرسی می‌کرد.

کاشانی یکی از اعضای شورای شهر انتقادی به نوبت‌گیر شورا وارد کرد و گفت: من ساعت ۹:۴ دقیقه آمدم و برای صحبت کردن وقت گرفتم، قناعتی گفت شما دکمه را نزده‌اید اگر زده بودید وقت می‌گرفتید. چمران هم گفت لطفاً به نوبت‌گیر ایراد نگیرید.

در اواخر جلسه که در خصوص نامگذاری خیابان‌ها مباحثی مطرح شد همهمه‌ای ایجاد شد و بسیاری از اعضا در وسط صحن شروع به گپ و گفت کرده بودند که چمران رئیس شورای شهر گفت چرا معرکه می‌گیرید آقای داریانی (معاون شهردار) این وسط شلوغ شده است. اینکه نمی‌شود؛ می‌خواهیم رأی گیری کنیم. آقای حافظی اعتراض به نامگذاری‌ها کرده و باید موضوع بررسی شود، از خبرنگاران هم می‌خواهیم سر جای خود بنشینند.

گفتنی است در جلسه علنی شورای شهر دقایقی اعضا با میکروفن خاموش شروع به صحبت کرده و اظهارنظرهای خود را بلند می‌گفتند و نظم شورا دقایقی بر هم خورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *