جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۱
۶۵
آیت‌الله آملی لاریجانی تاکید کرد:

دروغی بزرگتر از تقلب یازده میلیونی وجود ندارد/ برای «محاکمه» سران فتنه مشکلی نداریم

کسانی‌که می‌گویند 'حصر' خلاف‌قانون است، اشتباه می‌کنند
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 399148
در محاکمه سران فتنه هیچ مشکل و خوفی از احدی نیز نداریم زیرا پرونده های این افراد را به اندازه کافی مملو از موارد اتهامی می دانیم.
دروغی بزرگتر از تقلب یازده میلیونی وجود ندارد/ برای «محاکمه» سران فتنه مشکلی نداریم
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تسلیت شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) و تبریک آغاز ولایت و امامت امام زمان(عج) و با آرزوی توفیق برای تمام شیعیان ایران و جهان در پیروی و بهره‌مندی از انوار طیبه ائمه اطهار(ع)، میلاد حضرت مسیح(ع) را به مسیحیان جهان تبریک گفت.

رئیس دستگاه قضا با گرامیداشت سالروز «حماسه عظیم نهم دی ماه» و با تاکید بر اینکه «آن حماسه عظیم مردمی همچنان نیازمند تحلیل و تبیین است» گفت: «فتنه 88» جریانی بود که اگر ادامه می‌یافت اساس انقلاب اسلامی را به خطر می‌انداخت و چیزی از انقلاب باقی نمی‌گذاشت، اما بحمدالله مردم با بصیرت ایران با حضور به موقع خود چشم فتنه را کور کردند.

آیت الله آملی لاریجانی با اعلام این که «نمی‌گوییم تمام آنهایی که در جریان فتنه بودند قصد براندازی داشتند» تصریح کرد: تمام آنهایی که در جریان فتنه قرار گرفتند برانداز نبودند اما در مسیر براندازی قرار گرفتند و با توطئه بیگانگان و کشورهای غربی هم صدا شدند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: در جریان فتنه 88 کشورهای غربی و رسانه های انبوهشان هم صدا با برخی فتنه ‌گران عده ای را که در خیابان ها آشوب کردند و اموال عمومی را به آتش کشیدند، مدافعان آزادی نامیدند در حالی که خودشان هم می دانند آزادی و دموکراسی هم قواعد و ابزار و شرایط خاص خود را دارد و مکانیزم انتخابات نیز کاملا واضح و پذیرفته شده است و هیچ گاه در خیابانها و از طریق آشوب و بلوا نتیجه انتخابات مشخص نمی‌شود.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه «ادعای تقلب یازده میلیونی دروغ محض است» افزود: به عنوان کسی که در آن مقطع در شورای نگهبان حضور داشتم اعلام می کنم که دروغی بزرگتر از تقلب یازده میلیونی در انتخابات در عالم سیاست وجود ندارد و این دروغ بزرگ نشان می‌دهد که فتنه از قبل طراحی شده بود که اگر نتیجه انتخابات به نفع آنان نشد، این دروغ را مطرح کنند و همزمان به صورت گسترده سران کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به همراه رسانه های انحصار طلب از این دروغ بزرگ حمایت کردند و پا به میدان گذاشتند در حالی که در روند انتخاباتی خود این کشورها مکانیزم‌های انتخاباتی کاملا پذیرفته شده است و به نتایج و حکمیت‌های انتخاباتی تن می دهند ولو اینکه در باطن آن را قبول نداشته باشند.

رئیس دستگاه قضا گفت: اگر طراحی بیگانگان پشت سر فتنه نبود چرا به یکباره سران کشورهای بیگانه و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران و تریبون‌های رسانه‌ای آنان به میدان آمدند و لحظه به لحظه آشوب‌های فتنه گران را رصد و گزارش می‌کردند و سران فتنه چطور نفهمیدند که چنین حمایت همه جانبه ای از این فتنه، نشانگر طراحی قبلی و نقشه‌ای برای براندازی است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه «برخلاف سران فتنه و دنباله روهای آنان، مردم فهیم ایران به خوبی و به موقع متوجه عمق فتنه ها شدند» اظهار کرد چنین رخدادها و فتنه هایی که معمولا با نقشه و دخالت‌ها و حمایت‌های همه جانبه ‌کشورهای سلطه گر در برخی کشورهای دیگر رخ می دهد؛ معمولا چندین سال طول می‌کشد تا جمع شود و چه بسا حتی نتیجه اش براندازی نظام حاکم است اما در ایران حمایت مردم و حضور با بصیرت آنان نقشه های فتنه گران و حامیان آنها را به سرعت نقش بر آب کرد.

رئیس دستگاه قضا «نقش دستگاه قضایی در برخورد با فتنه 88 را قابل دفاع و موجب افتخار» دانست و گفت: دستگاه قضایی مفتخر است که از انبوه فحاشی‌ها، توهین ها و افتراها نهراسید و به خوبی مقاومت کرد و از این به بعد نیز در مقابل فتنه گران و تمام کسانی که بخواهند جریان فتنه را احیا کنند مقتدرانه خواهد ایستاد و به وظایف قانونی خود عمل خواهد کرد.

آیت الله آملی لاریجانی به جایگاه وارزش ولایت فقیه در جریان فتنه 88 و نقش ابعاد مختلف مدیریتی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خنثی نمودن این غائله اشاره کرد و با بیان اینکه «در جریان فتنه شاهد تسامح، صبوری، رحمت و در عین حال استواری و صلابت مقام معظم رهبری بودیم» افزود: متاسفانه معاندان نظام رفتار رئوفانه مقام معظم رهبری در آن جریان را پررنگ نمی‌کنند در حالیکه رهبر معظم انقلاب صبورانه و پدرانه فرصت‌های بی‌نظیری را در اختیار سران فتنه گذاشتند تا آنان به آغوش نظام باز گردند اما فتنه گران از این فرصت استفاده نکردند و موجب هتک حیثیت نظام اسلامی شدند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به حضور خود در یکی از جلساتی که تمام عوامل و نمایندگان کاندیداها در محضر مقام معظم رهبری بودند گفت: در آن جلسه مطالب بی پرده مطرح و مورد بحث قرار گرفت و نماینده یکی از کاندیدها که اکنون نیز مسئولیتی در نظام دارد گفت «... اینگونه نیست که بگوییم تقلب گسترده شده، اما بحثمان  بر سر حاشیه‎‌‌هایی است که موجب اخلال در روند انتخابات شده است ...»، اما در عین حال دیدیم که سران فتنه با نامه پراکنی و اظهارات خود و تکرار دروغ‌ تقلب، فتنه را مشتعل کردند.

رئیس قوه قضاییه گفت: متاسفانه با وجود رافت نظام اسلامی اکنون می بینیم که برخی‌ها طلبکار نظام هم شده‌اند و می‌خواهند با طرح پاره‌ای ادعاها فتنه جدیدی راه بیندازند و در حالیکه خودشان در آن زمان در مسیر براندازی بودند ولی اکنون می‌خواهند جریان فتنه را کمرنگ کنند و آن را در حد یک بحث شخصی که مشمول مرور زمان شده و باید فراموش شود؛ پایین بیاورند.

 رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه «فتنه گران به نظام اسلامی ایران، آرمان شهدا و امام راحل(ره) ظلم و خیانت کردند و تضمینی وجود ندارد که دوباره نخواهند روش خود را ادامه دهند» گفت: عده‌ای از فتنه گران در حالی مدعی اطاعت از آرمان‌های امام و انقلاب هستند و زیر پرچم حضرت امام (ره) سینه می زنند ولی گویا فراموش کرده اند حضرت امام(ره) گفته‌اند که ولایت فقیه دنباله ولایت ائمه اطهار و رشحه‌ای از رشحات آن است. چگونه می‌توان فراموش کرد که برخی از سران فتنه دختر فراری را شهید جا زدند و در مراسم فوت وی شرکت کردند و نظام را متهم به قتل وی کردند و موجبات وهن نظام اسلامی و انقلاب و خوراک تبلیغاتی برای دشمنان فراهم آوردند و بعد همه فهمیدند که این یک دروغ بزرگ است.

آیت الله آملی لاریجانی به تکرار برخی اظهارنظرها درباره غیرقانونی بودن حصر سران فتنه اشاره کرد و با غلط دانستن این موضوع که «حصر سران فتنه غیرقانونی است» گفت: حصر سران فتنه مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده است و براساس مصالح نظام تصویب شده و کسانی که می گویند حصر غیر قانونی و خلاف قانون اساسی است، تنها نیمی از قانون اساسی را قبول دارند در حالی که باید همه قانون اساسی را دید و دانست که بر حسب اصل 176 قانون اساسی شورای امنیت ملی وظایفی دارد و ساز و کار مصوبات آن و اعتبار و حجیت آن نیز کاملا مشخص و روشن است.

رئیس دستگاه قضا با اعلام اینکه «ما نمی گوییم در شورای عالی امنیت ملی تفهیم اتهامی صورت گرفته و یا در شورای امنیت ملی محکمه‌ای شکل گرفته است» افزود: شورای عالی امنیت ملی بر حسب وظایف خود و براساس مصالح نظام مصوبه داشته که کاملا درست و قانونی است و جلوی تحرک و تحریک فتنه گران برای فتنه های آینده را گرفت.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید مجدد بر اینکه در باره مسائل مختلف از جمله شرایط و دلائل حصر و یا موضوع ولایت فقیه و مسایل دیگر باید استناد به قانون اساسی استنادی همه جانبه و مبتنی بر تمامی اصول قانون اساسی باشد گفت: اصول قانون اساسی درباره حفظ حقوق شهروندان و عدم تعرض به جان و مال و حقوق و مسکن و شغل آنان کاملا واضح و مشخص است ولی در عین حال در اصل بیست و دوم قانون اساسی استثناء آن را نیز آورده است: «مگر در مواردی که قانون تجویز کند». امنیت و مصالح ملی و نظام که اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی است، می‌تواند استثناء در قانون را تشکیل دهد.

رئیس دستگاه قضا با طرح این موضوع که «تکرار ادعای خلاف قانون بودن حصر سران فتنه و پاسخ ندادن به آن این گمان را در باور مدعیان به وجود آورده که حرفشان درست است» به ادعای تکراری دیگر عوامل فتنه درباره محاکمه نشدن سران فتنه و دلائل آن پرداخت واعلام کرد: عوامل فتنه و برخی حامیان آنان همواره می پرسند که چرا سران فتنه محاکمه نمی شوند؛ و حتی پا فراتر گذاشته و می گویند که نظام و دستگاه قضایی حرفی برای گفتن ندارد و جرات ندارد که سران فتنه را محاکمه کنند اما پاسخ ما این است که دستگاه قضایی بسیار مقتدرتر از این است که از محاکمه سران فتنه خوفی داشته باشد. کما اینکه با صلابت و اقتدار، توانایی خویش را در  رسیدگی به پرونده هایی به مراتب سنگین تر و پیچیده تر از اینها نشان داده است.

 رئیس دستگاه قضا «مصوبه شورایعالی امنیت ملی درخصوص حصر سران فتنه» و «اظهار نظرهای صریح برخی عوامل فتنه درباره اینکه گفته‌اند اصلا نتیجه محاکمه برایشان مهم نیست و آنان تریبونی می‌خواهند که حرفهای خود را بزنند» را دو ملاحظه و دلیل دستگاه قضا برای برگزار نکردن دادگاه سران فتنه اعلام کرد.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه هر گاه مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص حصر سران فتنه تغییر یابد، دستگاه قضایی آماده برگزاری دادگاه سران فتنه است گفت: البته باید بگوییم دادگاه جای درد دل کردن سران فتنه و سخن پراکنی و تحریک عواطف مردم نخواهد بود و این افراد در دادگاه باید از خود و عملکردشان دفاع کنند و پرونده این افراد نیز به اندازه کافی مملو از موارد اتهامی است.

آیت الله آملی لاریجانی در پایان گفت: نظام اسلامی و مردم با بصیرت ما مجال برپایی مجدد بساط فتنه را نخواهد داد.

رئیس دستگاه قضا در پایان سخنان خود به رزمایش اخیر نیروهای مسلح ارتش اشاره کرد و با تقدیر از عملکرد نیروهای مسلح کشور اقتدار نظامی آنان را موجب اقتدار سیاسی و امنیت و آرامش کشور دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
... بایه حقوقدان در این زمینه مناظره کن
...
Iran, Islamic Republic of
تا ببینیم...
به عمل کار براید...
Iran, Islamic Republic of
کو عمل؟
خبر رفسنجان رو چرا حذف کردید؟!
.. می فرمایند قانونی بوده،لطفا این قوانین نانوشته را برای مردم...نشان دهند
ناآشنا
آقای بی نام !! اول قانون اساسی رو مطالعه کن و بعد اظهارنظرکن !!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای قاضی القضات حصر یک نوع مجازات است در قانون مرجع تعیین مجازات مشخص شده است همانگونه که پیش بینی شده که هیچ کسی را نمی توان بیش از 24 ساعت در بازداشت نگه داشت . ...
محاکمه و اعدام سران فتنه مطالبه عموم مردم است و انشاءالله با همت قوه محترم قضاییه محقق شود.
یارو از پیش رای دادی : اعدام
پس محاکمه چیه ؟
درود بر قاضی شجاع
جرم سران فتنه قبل دادگاهی هم مشخصه
اراکی
جهت اطلاع آقای علی مطهری که سنگ سران فتنه و رفع حصر اونا رو به سینه میزنه !
یونس
آیت الله آملی شمشیر بران جمهوری اسلامی است که گردن گردنکشان و قلدران و فتنه گران را خرد خواهد کرد . امثال علی مطهری حالا هر خوش رقصی میخواهند برای ضد انقلاب بکنند .
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظشون کنه برای نظام
شمسی
حاج اقا اقدام کن ...
مطهری با صراحت اعلام می کند
ناآشنا
علی مطهری باوقاحت خوش رقصی میکند !!!! حیف از اون پدر !!
... اونایی که میگن اشتباه میکنن. همین که میگم اشتباه میکنن. زور داریم ...
اگر مشکلی نیست پس چرا محاکمه تمیکنید؟
ناآشنا
مجید جان ! دلبندم !!! ایشان که گفتند "هرزمان مصوبه شورای عالی امنیت ملی دراین موردتغییر کند دستگاه قضا آماده محاکمه سران فتنه است " بااین حساب شما الکی نظر میدی !!!
من يه درخواست دارم خواهشمندم براي إثبات بي طرفيتون منتشرش كنيد
از اقاي لاريجاني خواهش ميكنم به فيلمي كه اقاي احمدي نژاد پخش كرد هم رسيدگي كنن ...
Finland
.... قانون را بر طبق ميل خود تفسير مي كنند
حسین
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این مواضع انقلابی
منتظریم
احمد
سایت جهان یا نظررو نمیزاره یا کوتاهش میکنه یا سه نقطه میزاره یا اونی که توقع نداری میزاره اونی که توقع داری رو نمیزاره!شایدم همین نظرو بزاره شایدم نزاره!
اذر
.. شش میلیون جوان بیکار تو کشورداریم ...
a
... خوب بگذارید از خودشون دفاع کنند مردم هم قضاوت ذهنی کنند ...
قریشی
اشیباه همان غلط است....
United States
اگر مشکلی نیست یک محاکمه آزاد و عادلانه برگزار کنید
محمد جواد
France
مرگ بر فتنه گر
حمید
United Kingdom
این آمار بدون ملاحظه کردن دانشجویان و سربازان و روحانیون هس(وقتی شنیدم تعجب کردم)
آمارو ببر بالاتر!
نادیا
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم آن روزی که فرموده اید خیلی زودفرا برسد و وعده شما مبنی بر رسیدگی به اتهاماتشان وعده سرخرمن نباشد
علي
پس اگه ميتونيد محاكمه شون كنيد
محاکمه کنید
این همه تقلب ممکن بود؟
خداروشکر دشمنای نظام رو احمق خلق کردی
سرور
اگر مهدی هاشمی را محاکمه و مجازات کردید در صداقت و شجاعت شما شکی نخواهد بود...
صادق
Iran, Islamic Republic of
...این وقایع نیز ثبت تاریخ است .
هرکس خلاف شماست شیطان، منافق، کافر ،اجنبی و جدیدا فتنه گر است....
ببینیم وتعریف کنیم .
مرگ بر سران فتنه
Norway
فتنه ۸۸ یک کودتا است.
عده ای در رسانه ها و مجامع عنوان می‌کنند این حصر خلاف قانون است. این افراد بسیار اشتباه می‌کنند زیرا در حصر هیچ خلاف قانونی صورت نگرفته است و مصوبه جلسه‌ای از شورای عالی امنیت ملی بود. بر اساس مصالح در آن جلسه که ما نیز حضور داشتیم تصمیم‌گیری شد. کسانی که بحث حق و دادخواهی را که در قانون اساسی مطرح شده، عنوان می‌کنند باید توجه داشته باشند همه مواد قانون اساسی را با هم باید دید نه اینکه اصلی را بپذیریم و اصل دیگر را رها کنیم.
Latvia
چرا کامنت های مرتبط با این خبر را نتشر نمیکنید ؟
قابل توجه مطهری چنانچه شورای عالی امنیت ملی بر فرض حکم به اتمام حصر سران فتنه بدهد قوه قضائیه به محاکمه این سران خواهد پرداخت پس دعا کن شورا حکم به اتمام حصر ندهد چرا که پته این سران رو اب خواهد ریخت
سیدی
سلام فرمایشات این عزیز را کنار فرمایشات آن عزیز (هاشمی) بگذارید . دغدغه این عزیز با آن عزیز چقدر فاصله دارند...
اعدام خواسته ملته
از طرف خودت حرف بزن نه ملت
United Kingdom
شما جه تعریفی از ملت دارین؟ایشون منظورشون ملت انقلابی و مومنه نه ملت ...
درود بر استاد آملی لاریجانی ما منتظریم
احمدی نژاد توانائی و شخصیت رئیس جمهوری را نداشت ...
United Kingdom
تا نظر رای دهندگان چه باشد
عباس بخشایش
سلام ودرود پاکان به اعضا آسیب خورده در راه خدای سبحان ...
Iran, Islamic Republic of
.....اعدام خواسته عمومی و اکثریت ملت است . ...
Iran, Islamic Republic of
محاکمه ای عادلانه و آزاد نه یکجانبه و غیرعلنی ازترس برملاشدن موذی گری های عده ای قدرت طلب برعلیه ملت .
Iran, Islamic Republic of
دروغی بزرگ تر از تقلب...
Iran, Islamic Republic of
ما منتظریم هر چه زودتر
Iran, Islamic Republic of
اینم تحلیل خوبیه
بنام خدا،فتنه اي بزرگتر از فساد و كلاهبرداري وجود ندارد،و...
فرهاد
من میدانم تو میدانی او میداند ما میدانیم شما هم میدانید و آنها هم میدانند و آیندگان هم خواهند دانست ....
هموطن
Iran, Islamic Republic of
کو مرد عمل
پس ترا به خدا زودتر محاکمه کنید تا حقایق زودتر روشن بشه ما اصلاح طلبا بی صبرانه منتظریم
مطهری: منتقدان هر نظام تا زمانی که دست به سلاح نبرده‌اند، باید آزاد باشند.
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری اخیرا گفته ن که این حرف رئیس قوه ی قضاییه با اصل 176 سازگاری ندارد، درحالیکه قسمت سوم این اصل به وضوح حق شورای امنیت ملی را در حصر سران فتنه تا هرزمان که صلاح بداند قانونی می داند، ایشان به نام این شورا اشاره کردند و گفتند حق رای آنها صرفا در زمان آشوب و مشکل امنیتی ست، درحالیکه اولا اسم سند نمی شود، و ثانیا ایشان قرار نیست امنیت را تشخیص بدهند، همه می دانند حتی صحبت درباره ی این افراد چه تشنجی را به جامعه وارد می آورد. با تشکر از جهان نیوز بابت اطلاع رسانی.
واقعا وجود ندارد
محمدطاها
با کمی تامل در مثبت و منفی کامنتها خواست عمومی مشخص میشه...
Iran, Islamic Republic of
بعمل کار بر اید .
اگر جلو دزدان اقتصادی و اقازاده ها ایستادید مسلمان پیرو علی هستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟