جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

افزایش درآمد دولت از جرایم رانندگی

دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 449647
رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه بازنگری در نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی متناسب با تورم صورت می گیرد، افزود: در شش ماهه نخست امسال درآمد حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی ده درصد افزایش یافته است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار تقی مهری در حاشیه برگزاری اولین دوره آموزشی مدیران اجرایی پلیس راهور ناجا در جمع خبرنگاران گفت: طبق دستور فرماندهی نیروی انتظامی، بررسی هر گونه شکایت و گزارش تخلفات ماموران پلیس راهور ناجا، با دستور شخص رئیس پلیس راهور انجام می شود و در صورت اثبات تخلف طبق مقررات با متخلفان برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار تماس های شهروندان با ۱۹۷ شکایت از ماموران پلیس راهور و نحوه برخورد آنها اعلام شده است، افزود: پس از اثبات تخلف ماموران پلیس، در مرحله اول به مامور خاطی تذکر داده خواهد شد و در صورت تکرار مامور به دستگاه قضایی تحویل داده خواهد شد.

وی گفت: طبق دستور سازمانی پلیس، نیروی انتظامی کوچکترین گذشتی نسبت به تخلف ماموران خود ندارد و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

سردار مهری در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش میزان نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی، گفت: طبق قانون هر سه سال یکبار باید نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی متناسب با نرخ تورم تغییر کند و مورد بازنگری قرار گیرد. ولی متاسفانه در سالهای اخیر این موضوع عملی نشده و پیشنهاد نیروی انتظامی برای بازنگری نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی فعلاً در هیئت دولت قرار دارد و در دست بررسی است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه نباید افزایش نرخ جرایم رانندگی به سبد خانوار فشار وارد کند، افزود: ما معتقدیم محرومیت های اجتماعی افرادی که مرتکب جرایم حادثه ساز می شوند باید افزایش پیدا کند. کسانی که با تخلفات حادثه ساز خود باعث سلب حیات از دیگر شهروندان می شوند و جامعه را در شوک فرو می برند باید مجازات سنگینی برایشان در نظر گرفته شود. کما اینکه جریمه های حال حاضر با توجه به تعداد رانندگان متخلف نشان می دهد این جرایم اصلاً بازدارنده نیست و بار تنبهی برای رانندگان متخلف ندارد.

وی در ادامه در خصوص درآمد حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی در شش ماهه نخست امسال نیز گفت: فعلاً نرخ دقیقی درباره میزان جرایم واریز شده به حساب دولت وجود ندارد، چرا که برخی از رانندگان جرایم سالهای گذشته را نیز امسال به حساب دولت واریز کرده اند. اما طبق آمار به دست آمده از میزان قبوض جرایم رانندگی که در شش ماهه نخست امسال صادر شده در این مدت ده درصد کاهش صدور قبض داشته ایم، در حالی که آمار درآمدها نشان می دهد نسبت به سال گذشته ده درصد افزایش درآمد حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی به وقوع پیوسته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *