جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

وضعیت آوارگان عراقی در نجف اشرف +فیلم

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب: 371841
هزاران نفر از خانواده‌های عراقی پس از آواره شدن از محل سکونت خود به دلیل اقدامات گروه تروریستی "داعش" در شهرهای تلعفر، سنجان، استان الانبار و دیاله، راهی نجف اشرف شده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، خانواده های عراقی در نجف از هم وطنان خود به گرمی استقبال کردند. آواره های عراقی در منازل آماده، منازل شهروندان، حسینیه ها و هیئت های معروف به «یاحسین» که بین نجف و کربلاء ایجاد شده است اسکان داده شدند.

بسیاری از آوارگان در گفتگو با خبرنگار العالم از ساکنان و اهالی شهر نجف به علت استقبال از آنان، قدردانی کردند.

در مراکزی که برای آوارگان آماده شده است اسامی و مشخصات آنها ثبت می شود.

با تشکیل کمیته عالی آوارگان با همکاری شورای استان نجف اشرف و آستان مقدس حرم، هزاران نفر از آوارگان عراقی اسکان داده می شوند و نیازهای آنها به غذا و آب برطرف می شود.


"محسن التمیمی" رئیس کمیته امداد آوارگان در شهر نجف اشرف در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: بیش از ۳۰ هزار آواره عراقی به استان نجف پناه آوارده اند.

التمیمی افزود: شورای استان، اتاق عملیاتی به ریاست کمیته عالی امداد برای کمک به آوارگان تشکیل داد، که در حال برطرف کردن نیازهای اولیه آوارگان و تماس مستقیم با آنها است.

در همین حال، شهروندان استان نجف نیز با جمع آوری کمک برای رفع نیازهای آوارگان تلاش می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ss
سلام عليكم
بنده امشب نجفم و با تركمتنهاي بناهنده در حرم اميرالمومنين ع امروز بودم.
بي زحمت هماهنك كنيد جند كروه مستندساز بيايندحسينيه هاي طريق نجف تا كربلا كه اكترا در اين ايام باز است و خود حرم از بناهندكان سني و ارمني و شيعه مستند بكذارند-اين بهترين راه شيعه شناساندن براي جهانيان است
يا علي