شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
رئیس ملی المپیک عنوان کرد

تاکنون چند سهمیه‌المپیک کسب کرده‌ایم؟

جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 441140
رئیس ملی المپیک از کسب ۱۰ سهمیه حضور در المپیک ریو توسط ورزشکاران کشورمان خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، کیومرث هاشمی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به پتانسیل‌های ورزشی کشور در رشته‌های مختلف اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های ورزشی سازمان ورزش و جوانان تقویت تیم‌های ملی و انتخاب ورزشکاران برای کسب سهمیه و حضور در المپیک است.

وی با بیان اینکه امسال سال قبل از برگزاری مسابقات المپیک و سال کسب سهمیه برای حضور در رقابت‌های المپیک ریو است، گفت: تاکنون ۱۰ سهمیه توسط ورزشکاران کشور در رشته‌های مختلف برای حضور در المپیک کسب شده است.

رئیس ملی المپیک با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۸۰ درصد سهمیه نیز تا پایان سال و در فروردین و اردیبهشت ماه سال آینده کسب شود، تصریح کرد: در حال حاضر تیم‌ها در آمادگی خوبی برای حضور در رقابت‌های المپیک به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه سه رشته مهم و اولویت‌دار در المپیک رشته‌های تکواندو، کشتی و وزنه‌برداری هستند که رشته‌های مدال‌آورند، افزود: تیم‌ها به صورت ویژه حمایت می‌شوند.

هاشمی بیان داشت: امیدواریم تیم‌های مهم ما با حداکثر سهمیه در المپیک حضوری موفق داشته و مدال‌های رنگارنگی برای کشور کسب کنند.

وی با بیان اینکه امیدهای بعدی کسب مدال در رقابت‌های المپیک ریو برای کشورمان در رشته‌های تیراندازی بانوان و بوکس به ویژه هنرنمایی «احسان روزبهانی» خواهد بود، گفت: امیدواریم در سایر رشته‌های ورزشی نیز سهمیه المپیک کسب کنیم.

رئیس ملی المپیک خاطرنشان کرد: ‎نگاهی نیز به برخی رشته‌ها مانند والیبال داریم، زیرا والیبال ما این ظرفیت را دارد که بعد از کسب سهمیه بتواند بر روی سکو قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *