پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۹
همزمان با اشاعه مکتب ایرانی

فروش گسترده اقلام باستان گرایی و پوسترهای کوروش

سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 142845
همزمان با تبلیغ مکتب ایرانی از سوی برخی مسؤولین و اشاعه باستانگرایی در کشور، برخی جریان های زرتشتی اقدام به فروش گسترده اقلام باستان گرایی بصورت عمومی و یا مخفیانه در سطح کشور نموده اند.

 به گزارش خبرنگار جهان، این اقلام شامل کتب، نقاشی های روی بوم، کارت پستال، گردنبند و اخیرا نیز DVD هایی بوده است که در آنها نشانها و علائم مقدس زرتشتیان و یا نمادهای باستانی بویژه آرامگاه کوروش و پادشاهان هخامنشی و تاریخ کشور گشایی آنها عرضه می شود.

بر اساس این گزارش، فروش پوستر فرمان کوروش به قیمت 4500 تومان . کارت پستال کوروش با بهای 700 تومان از سوی ارگان مطبوعاتی جامعه زرتشتیان ایران فروخته می شود.

این گزارش می افزاید: این مبالغ برای ترویج آئین آتش پرستی و بازگشت به باستان گرایی به بهانه تاریخ و تمدن باشکوه ایران هزینه  می شود؛ کاری که لژهای فراماسونری از اوایل دوران مشروطیت در ایران آغاز کرند. برخی از این اقلام نیز بصورت رایگان در برخی مناطق کشور توزیع می شود.

همچنین در برخی شهرهای جنوبی کشور فروش نمادهای اهورامزدا در قالب آرم فلزی افزایش یافته و بسیاری از دختران و پسران جوان با پوشش های نامناسب و زننده از این علائم و گاهی نیز علامت صلیب استفاده می کنند و در توجیه کار خود می گویند ما زرتشتی هستیم. این اقدامات که زنگ خطری جدی را بویژه برای علمای بلاد و حوزه های علمیه به صدا در می آورد، از سوی کارشناسان نوعی جنگ نرم  در چارچوب تهاجم فرهنگی دشمن به شمار می آید.

اخیرا نیز تمبر نماد زرتشتیان  با قیمت بسیار بالا وارد کشور شده و در بازار بورس تمبر به بهانه تاریخ باستان گرایی با قیمت های گزاف فروخته می شود.

این اقدامات در حالی روی می دهد که یک مقام مسوؤل در استان یزد اخیراً در خصوص تشدید فعالیت برخی جریان های زرتشتی بشدت به مقامات سیاسی و امنیتی و روحانی کشور هشدار داده بود.

 نامگذاری نوزادان تازه متولد شده زوج های جوان مسلمان ایرانی، از دیگر اقدامات برای اشاعه اسامی ایرانی عهد باستان است که با زیرکی خاصی انجام می گیرد.

در دو سال گذشته نیز برخی جریان های صهیویستی با چاپ کتاب تورات عهد عتیق اقدام به فروش آن به بهای 50 هزار تومان در مقابل دانشگاه تهران کرده اند؛ کتاب های وارداتی با صحافی ممتاز که ناشر آنها مشص نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دین زرتشت آتش پرستی نیست عمو جون. آنان خداپرستند. ...
Iran, Islamic Republic of
دوستان اینقدرملی گرایی را سرکوب نکنید.ملی گرایی واسلام گرایی دو بال برای کشوراست لطفا یکی را نشکنید.ضمنا چرا زرتشتی را آیین آتش پرستی نامیده اید؟مگر هرچیزی که در دینی مقدس بود معنیش پرستش آن است ؟مثلا آیا ما شیعیان به زعم وهابیون سنگ پرست و امام پرستیم؟برای حمایت از دین ملیت را تحقیرنکنید که عواقب وخیمی ازجمله تقابل دین وملیت را درپی خواهد داشت.متشکرم
Iran, Islamic Republic of
حالا حالاها باید از دست سخنان مشایی بکشیم این تازه اولشه
Iran, Islamic Republic of
وقتی دین اسلام در ایران دین غالب است چرا باید اجازه دهیم ادیان دیگر با کار تبلیغی جوانان مسلمان ما را غیر مسلمان کنند.
Iran, Islamic Republic of
آقای مشایی بیشتر می خواسته امثال اسم خودش "اسفندیار" زیاد شود که احساس تنهایی نکند.
Iran, Islamic Republic of
من نمیدانم اگر به واسطه حرف مشایی یک دختر و یا پسر جوان از دین اسلام خود به دین زرتشت برود چگونه می خواهد آن دنیا جوابگو باشد
Iran, Islamic Republic of
در احادث داریم که هر کاری که رنگ و بوی خدایی را ندهند باطل است.دراین ملی گرایی هیچ گونه عطر یاد خدا استشمام نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
چقدر این جوانان طلبه ما باید بروند در این مناطق تبلیغ دین اسلام را کنند بعد یک نفر حرفی را با بی فکری تمام بزند که همه کار انها را خراب کند.
Iran, Islamic Republic of
زرتشتي گري ، آتش پرستي نيست... اما يك آيين باستاني است و در مقابل دين مبين اسلام كه آخرين و كامل ترين برنامه خداوند براي بشر است، نبايد تبليغ شود...

چه نمادهايش و چه مفاهيمش...
طبق قانون اساسي هم ممنوع است...

در قرآن هم آمده دين نزد خدا فقط اسلام است.

والسلام
Ghana
احتملا این هم یک توطئه ای هست که مردم مسلمان ایران را به زرتشتی تبلیغ و ترویج می کنند تازکی ها امیلهای فرستاده می شود بیانات اردش بزرگ و کوروش کبیر را می آورند ، معلوم می شود مسئولین ما در خواب زمستانی هستند که طرفداران زرتشت و کوروش کلمات گهربار ائمه اطهار (علیهم السلام) را کنار گذاشتند و به تبلیغ مجوسیت رو آوردند ( شخصی به نام رضا ع... ) ( گروه خورشید و ....) تبلیغ می کنند ، مسئولین جمهوری اسلامی بیدار شوید دعواهای زرگری را کنار گذاشته دغدغه دین مردم باشید
Iran, Islamic Republic of
یعنی کورش به اندازه یک سربازبه ایران خدمت نکرده؟؟؟؟؟؟!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
یک
زرتشتیان آتش پرست نیستند،یگانه پرستند.
دو
نمادهای اهورامزداوحتی صلیبها سالیان زیادیست توسط جوانان استفاده میشوند چرا حالا که برخی از مسئولین از ایران باستان میگویند اینقدر به این موضوع حساس شدین.
در ضمن وقتی تاریخ مدارس سال به سال خلاصه تر میشوند جوانان احساس خلا کرده وافراد سودجو اطلاعات نادرست به آنها میدهندواجب است به این موضوع رسیدگی شود
Ghana
به آن برادری که کامنت گذاشته که ( کورش به اندازه یک سرباز به ایران خدمت نکرده ) عرض می کنم اولا کسی منکر خدمت آنها نیست ولی ترویج آنها با چه هدفی است ؟قبل از آنکه وطن پرست باشیم دین پرست هستیم
Iran, Islamic Republic of
زرتشتيان آتش پرست نيستند. خداپرست هستند
زنده باد كوروش
سجاده فرش
Iran, Islamic Republic of
ممنون از سایت خوبتون
Iran, Islamic Republic of
به عنوان کسی که از تاریخ ایران سر در میاره و به فرهنگ ایران نیز علاقه داره به همه اون کسانی که دارن باستان گرایی افراطی و این جور چیزا رو تبلیغ میکنن میگم....جوانهایی که به قبر کوروش که اصلا معلوم نیست قبر کوروشه یا نه سجده می‌کنند حتی یک کتاب 50صفحه ایی در مورد تاریخ ایران نخوندن و فقط به خاطر عقب ماندگی علمی ایران دارن عقدشون رو از اسلام عزیز در میارن.اگر اسلام نبود همین باستانگرا ها ایران رو به.... می‌فروختن.....
printlotus
United Kingdom
...
Iran, Islamic Republic of
بسیار مفید و ارزشمند بود منتظر مطالب به روز دیگه هستیم. ممنون از شما.
.
Iran, Islamic Republic of
مطالب این سایت همیشه جزو بهترینهاست ممنون از اینکه برای مخاطبتون وقت میذارین......