جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱

اقدام موذیانه دولت نروژ در اخراج دانشجویان ایرانی

دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب: 377999
نروژ که اخیراً رفتار نامتعارفی را در برابر دانشجویان ایرانی در پیش گرفته است، یک دانشجوی دیگر را نیز از این کشور اخراج کرد.
اقدام موذیانه دولت نروژ در اخراج دانشجویان ایرانی
به گزارش جهان به نقل از کیهان، «حمیده کفاش» دانشجوی ایرانی که یکسال قبل در دانشگاه علوم و فناوری نروژ پذیرفته و مشغول به تحصیل شد، در پی رد درخواست تمدید روادید وی، به ناگزیر باید تا پیش از ۱۵ سپتامبر این کشور را ترک کند.

براساس این گزارش، سنگ‌اندازی دولت نروژ در برابر تحصیل دانشجویان ایرانی در این کشور، به ویژه دانشجویان مقاطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه علوم و فناوری نروژ را نگران کرده است.

آژانس اطلاعات نروژ PST مدعی است که دانشجویان ایرانی این دانشگاه که تعدادشان افزون بر یکصد نفر است، می‌توانند از آموخته‌های خود در ساخت سلاح هسته‌ای استفاده کنند.

خبرگزاری نروژ NTB اعلام کرد که مدیریت و اساتید دانشگاه علوم و فناوری نروژ چرایی اخراج دانشجویان ایرانی این دانشگاه را درک نمی‌کنند.

براساس این گزارش، حدود ۱۳۰ نفر ماه ژوئن در حمایت از دانشجویان ایرانی در شهر ساحلی «تراندهیم» Trondheim در مرکز نروژ تظاهرات کردند و شهرهای، اسلو، برگن، استاوانگر، و نارویک نیز شاهد برپایی تجمعات مشابه دیگری بودند.

اوایل امسال پلیس امنیت ملی نروژ ۶۴ دانشجوی ایرانی مشغول به تحصیل در رشته‌های هسته‌ای و فناوری‌های نوین را از این کشور اخراج کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
این نشان دهنده این است که دولت تدبیر امید توانست اعتبار را به ملت ایران بر گرداند