پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

امام خمینی(ره): نه زیر بار صلح تحمیلی می‌رویم نه حَکَمیت تحمیلی!

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 397492
آن صلح تحمیلی که در عصر امام حسن(ع) واقع شد، آن حکمیت تحمیلی که در زمان امیرالمؤمنین(ع) واقع شد و هر دویش به دست اشخاص حیله‌گر درست شد، ما را هدایت می‌کند به اینکه نه زیر بار صلح تحمیلی برویم و نه زیر بار حکمیت تحمیلی.
به گزارش جهان به نقل از مسیرآنلاین، دو سال مانده به پایان جنگ تحمیلی حضرت امام در سخنانی اشاره به افرادی کردند که به دنبال صلح و سازش هستند؛ حضرت امام با اشاره تاریخی دقیق به حادثه حکمیت و صلح امام حسن، آنرا تحمیلی و بدست اشخاص حیله گر دانستند و بر ادامه جنگ تا پیروزی تاکید کردند؛ به گزارش مسیرانلاین متاسفانه باز دوباره تاریخ تکرار شد و بواسطه افرادی، صلح بر حضرت امام تحمیل شد؛ البته حضرت امام بعد از نوشیدن جام زهر بعد از عملیات مرصاد با تعبیر « اگر می دانستم که مردم این چنین در جبهه ها هستند، هیچگاه قطعنامه را قبول نمی کردم» بر اطلاعات نادرست افراد نزدیک به خود اذعان کرد.

در شهریور سال ۶۵ امام در خصوص حکمیت و صلح تحمیلی می فرمایند:

+ ما الآن مبتلای به جنگیم. یک دسته‌ای در همین قضیه هم دارند اشکالتراشی می‌کنند ...، هستند اشخاصی که می‌گویند که بیایید صلح بکنیم، بیایید یک سازشی بکنیم.

+ ما از تاریخ باید این امور را یاد بگیریم؛ به حضرت امیر تحمیل کردند، مقدسین تحمیل کردند ...، آنها تحمیل کردند به حضرت امیر حکمیت را و تحمیل کردند آنکه حَکَم باید بشود، بعد که حضرت امیر با فشار اینها نتوانست، می‌خواستند بکشندش اگر نکند...

+ این ابتلا را حضرت امیر داشت، الآن نظیر او را ما داریم ... ما از آن قضیه باید عبرت بگیریم و زیر بار حکمیت [نرویم‌]. ما در این هفت سالی که بوده است فهمیدیم که این حکمها کی‌ها هستند و اینهایی که می‌خواهند صلح ایجاد کنند کی‌ها هستند. قصه امام حسن و قضیه صلح، این هم صلح تحمیلی بود؛ برای اینکه امام حسن، دوستان خودش، یعنی آن اشخاص خائنی که دور او جمع شده بودند، او را جوری کردند که نتوانست خلافش بکند، صلح کرد؛ صلح تحمیلی بود. این صلحی هم که حالا به ما می‌خواهند بگویند، این‌ است.

+ بعد از اینکه صلح کردند ...، معاویه به منبر رفت و گفت که تمام حرفهایی که گفتم، من قرار دادم، زیر پایم؛ مثل پاره کردن این مردیکه آن قراردادها را.[اشاره به پاره کردن قرارداد الجزائر توسط صدام]

+ آن صلح تحمیلی که در عصر امام حسن(ع) واقع شد، آن حکمیت تحمیلی که در زمان امیرالمؤمنین واقع شد و هر دویش به دست اشخاص حیله‌گر درست شد، این ما را هدایت می‌کند به اینکه نه زیر بار صلح تحمیلی برویم و نه زیر بار حکمیت تحمیلی.

+ ما باید این جنگ را ادامه بدهیم تا وقتی که ان شاء الله پیروزی حاصل بشود و نزدیک است ان شاء الله، منتها اگر بخواهد ملت ما نزدیکتر بشود این پیروزی، زیاد نزدیک بشود ... باید مجهز بشود، باید در این برهه زمان به تمام معنا مجهز بشود برای جبهه‌ها

(تاریخ ۲شهریور۶۵ بمناسبت عید غدیر؛ جلد۲۰ صحیفه صفحه ۱۱۸)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
همه اش به ه... می خوره...