پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴
۷
آیت‌الله سيداحمد خاتمی در نمازجمعه تهران:

مجلس خطوط قرمز مذاکرات را تبدیل به قانون کند/ نباید همه چیز را به تحریم گره بزنیم

جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 427498
حق حر‌ف‌زدن در مورد هسته‌ای حق همه مردم است/ امام را باید با نفرت او از آمریکا شناخت/مسئولان هر نقد و یا تجمع را به تخریب نام نبرند چه بسا مشت تیم ایرانی را پر کند
مجلس خطوط قرمز مذاکرات را تبدیل به قانون کند/ نباید همه چیز را به تحریم گره بزنیم
به گزارش جهان، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه گفت: برخی از کسانی که نزدیک به امام بودند می‌گویند ما به امام نامه نوشتیم که تا زنده هستید مشکل آمریکا را حل کنید. ما از ایشان می‌پرسیم نامه شما به امام رسید؟ مگر می‌شود نامه شما به امام نرسد اما امام مشکل آمریکا را حل نکرد و معنای این حرف این است که امام تا لحظه مرگ آمریکا را شیطان بزرگ می‌دید و شعار مرگ بر آمریکا را شعار حق می‌دانست.

وی ادامه داد: یک اصل را هم مقام معظم رهبری در سخنان خود نگفت به خاطر اینکه کسانی نگویند دعوت به خود است و آن اصل ولایت فقیه است که امام تا آخر عمر مدافع این اصل عزت آفرین بود و فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در مورد مسائل هسته‌ای نیز خاطرنشان کرد: مسائل هسته‌ای، مسئله حساس سیاسی است و همه به خود اجا‌زه می‌دهند در این رابطه اظهارنظر کنند و حق‌شان هم است. سیاسی شدن مردم از برکات انقلاب است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه منتقدان مذاکرات هسته‌ای باید بدانند مذاکره‌کنندگان هسته‌ای فرزندان ملت هستند، گفت: منتقدان نباید مذاکره کنندگان را زیر سوال ببرند و متهم به خیانت و امثال اینها کنند. اینها رزمندگان جبهه دیپلماسی هستند. باید همه کمک کنیم تا این رزمندگان در این عملیات موفق شوند.

وی خطاب به مسئولان گفت: از مسئولان انتظار می‌رود که هر نقد و تجمعی را تخریب نپندارند. چه بسا این تجمعات قانونمند مشت مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ما را پر می‌کند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تأکید بر اینکه جامعه ما جامعه باز و آزادی است، خاطرنشان کرد: مسئله انرژی هسته‌ای از روز اول که مردم ما شعار دادند انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست دولت و ملت با هم همدل و همزبان بودند بنابراین دشمنانی که می‌خواهند در عرصه مذاکرات شیطنت کنند کور خواندند در این عرصه هم شیطنت کنند.

به گفته آیت‌الله خاتمی نظام در پی یک توافق خوب است چرا که توافق بد را نه رهبری می‌پذیرد نه ملت و نه مذاکره‌کنندگان. توافق خوب آن توافقی است که خطوط قرمز مدنظر رهبری رعایت شده باشد.

لغو همه جانبه تحریم‌ها،‌عدم مذاکره تحت شبهه تهدید،‌حفظ دستاوردهای هسته‌ای،‌عدم بازرسی مطلق از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان، برگشت‌پذیری تعهدات و مذاکره در چهارچوب هسته‌ای شش خط قرمزی است که به اعتقاد خطیب موقت نمازجمعه تهران باید مورد تأکید قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: ما فقط در عرصه هسته‌ای با دیگران مذاکره می‌کنیم بنابراین مذاکره در هیچ عرصه دیگر همچون مذاکره با آمریکا برای رابطه مجدد مذاکره نیست و از نظر ما نامشروع است.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: از مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم که این موارد (۶ خط قرمز مورد نظر رهبری) را تبدیل به قانون کند تا به کلی دشمنان ملت ایران مأیوس شوند که ملت ما تسلیم را نمی‌پذیرد.

به اعتقاد خطیب موقت نمازجمعه تهران ادبیات آمریکا از روز اول مذاکرات تاکنون به جای تکریم ادبیات تحقیر و تهدید بوده و واقعیت این است که امروز دوره تهدید گذشته و ایران اسلامی امروز نه تنها قدرت منطقه‌ای بلکه قدرت جهانی است.
منبع: نسیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مملكت سر شار از نقل قول ها!!....
Iran, Islamic Republic of
منظقی صحبت کردن
Iran, Islamic Republic of
حالا نوبت مذاکره کنندگان و منتقدانه
درباره جوونا حرفای قابل تاملی زده
مکه الان قانون نیست
Iran, Islamic Republic of
والا ما گوش كرديم و صدا و سيماي شما هم پخش كرد بيشتر روي خائن خطاب نكردن تيم مذاكره كنندگاه تاكيد داشتند و اونها رو رزمنده خطاب ميكردند
درود بر شرف این خطیب نماز جمعه