پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۱

هشدار جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران درباره "عملکرد نیلی"

يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب: 388096
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه پیشرفت علمی نباید گرفتار چپ‌روی‌ها و راست‌روی‌های غلط عرصه سیاسی شود، اعلام کرد مجلس برای رای اعتماد به نیلی به عملکرد وی در دانشگاه تهران توجه کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در نامه‌ای خطاب به لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشرفت علمی نباید گرفتار چپ روی‌ها و راست روی‌های غلط عرصه سیاسی شود، اعلام کرد: مجلس برای رای اعتماد به نیلی به عملکرد وی در دانشگاه تهران توجه کند.

متن این نامه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
جناب آقای دکتر لاریجانی
سلام علیکم

اهمیت دانشگاه و نقش بی‌بدیل آن در اصلاح و رستگاری جامعه اسلامی بر همگان آشکار است. درطی سالیان گذشته حرکت رو به رشد علمی کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تسریع این شتاب علمی و در عین حال جلوگیری از جولان گرایش‌ها و احزاب سیاسی مخالف با جهت گیری‌های نظام در دانشگاه، وظیفه مسئولان را سنگین‌تر نیز کرده است.

آنچه در یک سال گذشته بر وزارت علوم گذشت نمایش کاملی از حاکمیت جریانی سیاسی بود که ایجاد التهاب را برای دانشگاه‌ها به ارمغان آورد. اتخاذ رویکردی غیر معقول که حتی با تذکرات دلسوزان انقلاب نیز رفع نشد.

مجلس محترم در ابتدا با حسن ظن، به برنامه‌ها و سوابق دکتر فرجی دانا رأی اعتماد داد، اما در ادامه اصرار وی بر رویکردی خاص و سیاسی، موجبات نگرانی بیشتر مراجع معظم تقلید، اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساتید و تشکل‌های ارزشی دانشجویی را فراهم کرد. تا آنجا که این نصایح مورد پذیرش قرار نگرفت و موجب استیضاح ایشان توسط مجلس شورای اسلامی شد.

در حالی که همه دلسوزان انقلاب منتظر معرفی شخصیتی علمی و بی حاشیه از سوی رئیس محترم جمهور بودند، خبر معرفی دکتر نیلی احمدآبادی به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم موجب تحیر نیروهای انقلاب شد و این سوال در ذهن‌ها ایجاد شد، که آیا دومرتبه تجربه گذشته تکرار می‌شود؟

درست است شخصیت ناشناخته دکتر نیلی احمدآبادی برای جامعه دانشگاهی کشور و نمایندگان محترم مجلس می‌تواند نقطه مثبتی برای رای آوری ایشان باشد، اما حضرتعالی هم به‌عنوان استاد دانشگاه تهران و هم بعنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوابق ایشان و آنچه در مدت سرپرستی دانشگاه تهران گذشت مطلع هستید.

اگر فقط بخواهیم همین مدت کوتاه سرپرستی وی در دانشگاه تهران را دلیلی بر عدم صلاحیتش برای وزارت علوم بدانیم کافی است.

اتفاقات تاسف باری که شرح آن در یک نامه نمی‌گنجد. رفت و آمد افراطیون در دانشگاه، بازگشت اساتید مسئله‌دار و دارای محکومیت قضائی در فتنه، دادن مجوزهای یک طرفه به برنامه‌های سیاسی خاص، عزل گسترده مدیران مومن و انتصاب‌های نابجا نمونه‌ای از این اتفاقات ناگوار است.

علاوه بر این‌ها تنها سابقه مدیریتی نیلی ریاست دانشکده فنی دانشگاه تهران است که این خود ماجرایی طولانی دارد. اگر نمایندگان محترم مجلس فقط سابقه معاونین نیلی در دانشکده فنی را بررسی کنند به شیوه و رویکرد فکری‌ وی آگاهی کامل می‌یابند.

ترویج فرهنگ ضد اسلامی و اختلاط، بها دادن به گروه‌ها و احزاب سیاسی خاص، کمک در راستای ترویج اندیشه ضدیت با ولایت فقیه، بهادادن به انتشار افکار دکتر سروش، مقابله با جریان مذهبی و بی‌توجهی به قشر مومن انقلابی گوشه‌هایی از آنچه در آن ایام گذشته است را شامل می‌شود.

چگونه قرار است سکان دیده‌بان علمی کشور به افرادی واگذار شود که کارنامه درخشانی در زمینه فرهنگی و سیاسی از خود به جا نگذاشته‌اند؟ تجربه دکتر فرجی دانا نباید تکرار شود. اینکه وزارتخانه را جریان سیاسی خاص اداره کرده و هر روز کشور دچار مسائل فرعی شود. پیشرفت علمی کشور نباید گرفتار چپ روی‌ها و راست روی‌های غلط عرصه سیاسی شود.

جناب آقای دکتر لاریجانی

از حضرتعالی به‌عنوان استاد دانشگاه تهران و ریاست مجلس شورای اسلامی انتظار داریم به دغدغه دانشجویان مومن انقلابی واکنش نشان داده و موجبات رفع نگرانی مردم انقلابی را فراهم آورید.

مجلس شورای اسلامی باید سوابق را ملاک بررسی قرار داده و قول‌ها و وعده‌ها را با عملکرد سابق بسنجد.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران نسبت به محافظه‌کاری بعنوان قتلگاه انقلاب اسلامی هشدار داده و از نمایندگان مجلس انتظار اقدام انقلابی را دارد.

امیدواریم مجلس بر سر منافع ملی معامله سیاسی نکند.

توفیق خدمتگزاری تمامی مسئولان نظام اسلامی را از خداوند متعال خواستاریم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شایان
خداامثال این دانشجوهاروزیادکنه