جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۱
۷۱
در گرماگرم مذاکرات هسته ای انجام شد

حضور معنادار مردم در مراسم تشییع ۲۷۵ شهیدی که تسلیم ذلت نشدند

رضایی: سیاست خارجه قاجاری و پهلوی بر نمی‌گردد
سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب: 428299
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم تشییع مردمی ۲۷۵ شهید دفاع مقدس گفت: نباید علامت غلط و حرفهای غیر واقعی به دنیا ارائه شود. نباید بگوییم ما آب خوردن نداریم و کشور محاصره شده است. سیاست خارجه قاجاری و پهلوی دیگر به ایران بر نمی‌گردد.
حضور معنادار مردم در مراسم تشییع ۲۷۵ شهیدی که تسلیم ذلت نشدند
به گزارش جهان، میدان بهارستان و خیابان‌های منتهی به آن از ساعتی قبل شاهد حضور چشم‌گیر مردم بود و دقایقی قبل با تلاوت قرآن کریم آیین بزرگداشت ۲۷۵ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس در این میدان آغاز شد.

حضور چشم گیر مردم و استقبال عاشقان مکتب شهادت از این آئین به حدی است که تردد در خیابان‌های منتهی به میدان بهارستان به طور کامل متوقف شده و سایر راه‌های ارتباطی به میدان بهارستان مانند مترو نیز با ازدحام جمعیت مواجه شده است.

دسته‌جات مردمی از نقاط مختلف شهر تهران از ساعتی قبل به مقصد میدان بهارستان به راه افتاده بودند که حالا به هم پیوستن این رودهای جاری، دریایی از ارادت به مقام شهدا را در میدان بهارستان به تصویر درآورده است.

آئین تشییع پیکر شهدا تا ساعتی دیگر پس از اجرای برنامه توسط مداحان اهل بیت و ایراد سخنرانی توسط محسن رضایی با حرکت کاروان شهدا به سمت معراج شهدای تهران پی گرفته خواهد شد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000428/nf00428299-1.jpg

- در حالی که تشییع پیکر پاک ۱۷۵ شهید غواص و ۱۰۰ شهید گمنام از میدان بهارستان شروع می‌شود، تمامی خیابان‌های منتهی به میدان بهارستان مملو از جمعیتی است که برای میثاق با شهدا به خیابان‌ها آمده‌اند.

تشییع‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامینی همچون «آنها با دست بسته مقاومت کردند!، ما با دست باز چه کرده ایم؟»، «آب خوردن ما وابسته است به سلام بر حسین نه تحریم ها»، «نه سازش نه تسلیم، نبرد با آمریکا» و «حلقوم ها را می توان برید، اما فریادها را هرگز» تداوم راه شهدا تاکید کردند.

- ورود کاروان شهدا به میدان بهارستان به دلیل ازدحام جمعیت به کندی صورت می‌گیرد.

- شهدا باردیگر و سالها پس از روزهای حماسی دفاع مقدس خط شکنی کردند و پرچم‌داران همدلی و همزبانی شدند؛ حضور اقشار مختلف مردم و چهره‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، هنری و ورزشی فارغ از هر سلیقه و گرایش برای ادای احترام به پهلوانان حقیقی وطن.

- محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص و سخنران اصلی مراسم سخنرانی خود را آغاز کرده و مردم کماکان منتظر ورود شهدا به محل برگزاری مراسم هستند.

- در محورهای اعلام شده مراسم و نیز در معراج شهدا نقطه پایانی مراسم تشییع جمعیت کثیری در حال انتظار برای مشایعت شهدا هستند تا دلهای خود را با آنها به معراج بفرستند.

- دم گیری جوانان و مردم حاضر در مسیرهای تشییع شهدا در حلقه های سینه زنی و نوحه خوانی. بازار دلنوشته، ختم صلوات و قرائت قرآن داغ است.

محسن رضایی:
نباید بگوییم ما آب خوردن نداریم و کشور محاصره شده است/ سیاست خارجه قاجاری و پهلوی دیگر به ایران بر نمی‌گردد/ مذاکره کنندگان صدای مردم را خوب بشنوند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید علامت غلط و حرفهای غیر واقعی به دنیا ارائه شود. نباید بگوییم ما آب خوردن نداریم و کشور محاصره شده است. سیاست خارجه قاجاری و پهلوی دیگر به ایران بر نمی‌گردد.

سردار سرلشکر محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه پاسداران و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی در مراسم تشییع ۲۷۰ شهید دفاع مقدس که در میدان بهارستان تهران برگزار شد، اظهار داشت: شهدا فضای کشور را در این چند وقت کاملا دگرگون کرده‌اند چه در فضای حضوری و کف خیابان‌ها و چه در فضای مجازی. این مردم هم ثابت‌ کرده‌اند که امروز پیرو راستین این شهدا هستند، در شرایطی که امروز در فضای بین‌المللی ما نیاز به نمایش وحدت و خشم انقلابی داشتیم، این حضور امروز بسیار معنا دار است.‎
وی با اشاره به حضور پرشور مردم در این مراسم گفت: نشان
رضایی: این صداها (شعارهای مردم از قبیل نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا) را مذاکره‌کنندگان ما که پشت میز روبروی آنها می‌نشینند باید به خوبی بشنوند و بفهمند
دادن خشم انقلابی مردم با توجه به در پیش بودن مذاکرات قابل توجه است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: این صداها (شعارهای مردم از قبیل نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا) را مذاکره‌کنندگان ما که پشت میز روبروی آنها می‌نشینند باید به خوبی بشنوند و بفهمند.

رضایی با اشاره به شعارهای مردم اظهار داشت: این صداها جدی و واقعی است؛ صدای جوانانی است که حاضرند تا آخرین قطره خون خود را فدای آزادی و سربلندی ایران اسلامی کنند.

وی خطاب به خبرنگاران خارجی افزود: این صدای واقعی ملت ایران را به گوش جهانیان برسانید تا بدانند ملت ایران به هیچ وجه عقب‌نشینی نمی‌کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: غواص‌ها شجاع‌ترین افراد ما در جنگ بودند و تنبیه متجاوز مهم‌ترین درسی بود که آنها به دشمن دادند.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: غواص های دست بسته ما می‌گویند اگر دشمن ما را با دست بسته هم تیرباران کند، تسلیم زیاده خواهی شما نخواهیم شد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000428/nf00428299-2.jpg

رضایی با بیان اینکه این شهدا حساس‌ترین ماموریت خط‌شکنی را برعهده داشتند، افزود: یک ساعت قبل از شروع عملیات در تاریکی شب، غواص‌ها از دل سرزمین خودی و تاریکی شب باید به سمت دشمن حرکت می‌کردند.

وی ادامه داد: از سال سوم جنگ به این طرف جنگ به بن بست رسید و ما به این نتیجه رسیدیم که جنک را باید به آب‌ها بکشانیم و نیروی جدیدی به نام غواص‌ها به نیروهای ما اضافه شدند. ما در عملیات والفجر۸ با ۳۰۰۰ غواص برای اولین بار به مواضع دشمن حمله کردیم و در عملیات کربلای ۴ هم با نیروی کمتری. اما مساله به این سادگی‌ها نبود، غواص‌ها به سمت دشمن می‌رفتند و فقط سرشان از آب بلند بودند، اما نور ستارگان هم سطح آب را روشن می‌کرد و دشمن می‌دید که چیزهایی سیاهی به سمت آنها می‌آید و در کربلای ۴، ماجرا سخت‌تر هم شده بود. چون دشمن از عملیات والفجر ترسیده بود و نورافکن‌هایی را بر ساحل گذاشته بود و تمام سطح اروند را روشن کرده بود و غواص‌ها در چنین شرایطی رفتند و دل به آب زدند.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: آنها شجاع‌ترین نیروهای ما بودند. آنها باید مهم‌ترین سنگر دشمن یعنی تیربارها را خاموش می‌کردند و راه را برای نفوذ ما آماده می‌کردند.

رضایی افزود: اخیرا شنیدم که برخی گفته‌اند که این شهدا در یک عملیات شکست‌خورده‌ شهید شدند. اگر کربلای ۴ شکست خورد چه طور ۱۲ روز بعد ایران بزرگترین عملیات تاریخ جنگ را در همان نقطه انجام داد؟ چرا این حرف‌ها را می‌زنند و انقلاب را تحریف و تخریب می‌کنند؟ چون می‌خواهند راه شهدا و راه مقاومت و ایستادگی و راه شهدا را در کشور کور کنند. اما موفق نمی‌شوند و امروز همه اعتراف می‌کنند که ایران لنگرگاه منطقه است.

وی گفت: آنها حساب شده جنگ را زیر سوال می‌برند و تخریب و تحریف می‌کنند تا راه شهدا در این کشور ادامه پیدا نکند، اما امروز همه دنیا به این نتیجه رسیده است که اگر ایران نبود، این ناامنی‌های اخیر منطقه تمام ۵۰۰ میلیون مردم منطقه را دربر می‌گرفت.

فرمانده سابق سپاه پاسداران ادامه داد: بنابراین نتیجه می‌گیریم که هم رزمندگان ما و هم بسیجیان ما و هم ارتشیان دلاور ما امروز پای مسیر شهدا ایستاده‌اند. مسیر شهدا هم پرچمداری به نام ولایت دارد، ولی امر مسلمین مثل لنگری کل بار انسجام اقتدار ایران را به دوش دارد و امروز بیش از گذشته با رهبری ایشان در منطقه اقتدار یک ملت مستقل در حال به نمایش گذاشته شدن است.

در این بخش از سخنران محسن رضایی، شعارهای «مرگ بر آمریکا» جمیعت حاضر میدان بهارستان را در برگرفت و رضایی نیز با استقبال از این شعار این‌چنین گفت: این صداها را مذاکره‌کنندگان ما که پشت میز روبروی آنها می‌نشینند باید به خوبی بشنوند و بفهمند، این صداها جدی و واقعی است و از عمق دل جوانانی برمی‌خیزد که حاضرند
رضایی: اگر کربلای ۴ شکست خورد چه طور ۱۲ روز بعد ایران بزرگترین عملیات تاریخ جنگ را در همان نقطه انجام داد؟ چرا این حرف‌ها را می‌زنند و انقلاب را تحریف و تخریب می‌کنند؟
تا آخرین قطره خونشان را فدای استقلال و سربلندی ایران اسلامی کنند. این سخنان رضایی با استقبال حضار و فریاد « نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا» همراه شد.

محسن رضایی ادامه داد: امیدوارم که خبرنگاران خارجی این فریادها را که صدای واقعی ملت ایران است به گوش جهانیان برسانند و بدانند که ملت ایران هیچ‌وقت عقب‌نشینی نمی‌کند و در مسیر امام و انقلاب و رهبری ادامه می‌دهد. ( شعار «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست») نباید در ایران ما علائم غلط به دنیا داده شود. نباید حرف‌های غیرواقعی از سوی ملت ایران نمایش داده شود. نگویند ما آب خوردن نداریم، نگویند کشور محاصره شده است و ما نمی‌توانیم روی پای خود بایستیم(شعار هیهات من الذله). ملت ایران و جوانان ایران و اندیشمندان و نخبگان آنقدر از انرژی و معرف و ایمان و عرفان ومعنویت غنی است که تمام دنیا را می‌تواند سیراب کند و به همه دنیا و انسان‌های عالم کمک کند.

رضایی ادامه داد: من به نمایندگی از همه رزمندگان می‌گویم کسی از نجابت ما در دنیا سواستفاده نکند. اگر خشم ملت به جوش بیاید شما افسوس تاریخی خواهید خورد همانطور که در جنگ خوردید.

رضایی افزود: در ایران نباید علامت غلط و حرفهای غیر واقعی به دنیا ارائه شود. نباید بگوییم ما آب خوردن نداریم و کشور محاصره شده است.

رضایی تصریح کرد: ملت ایران و جوانان ایران و اندیشمندان و نخبگان ایران آنقدر غنی از معرفت و عرفان و معنویت هستند که می‌توانند همه دنیا را سیراب کنند و به همه دنیا و انسان‌های عالم کمک کنند.

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: پیام ملت ایران این است که ما دوران قاجار و پهلوی را دیگر تکرار نخواهیم کرد. سیاست خارجه قاجاری و پهلوی دیگر به کشور برنمی‌گردد. ۳۰۰ سال عقب‌ماندگی و تجزیه ایران را کنار گذاشته‌ایم. البته با کسی هم جنگ نداریم بلکه می‌گوییم حرف منطقی ملت ایران را گوش دهید.

وی افزود: ما انرژی هسته‌ای در چارچوب قانون بین‌المللی را می‌خواهیم و دنبال بمب اتم نیستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما به همه دنیا اعلام می‌کنیم که به دنبال حقوق انسان‌ها، ملت‌ها و امنیت در منطقه و حفظ منافع ملی و مجازات متجاوزین در منطقه و رژیم صهیونیستی و عربستان هستیم.

وی ادامه داد: ما می‌گوییم تروریسم و تجاوز باید تمام شود پس نگویند نیروهای حزب‌اللهی می‌خواهند در کشور جنگ درست کنند. ما دنبال امنیت و آرامش هستیم اما نمی‌خواهیم با دست باز همه عزت و شرف ما را تقدیم آنها کنند (شعار هیهات منه الذله مردم).

رضایی تصریح کرد: دنیا مطمئن باشد تا رهبری و ولایت فقیه و شهادت‌طلبی در کشور هست هیچ قدرتی نمی‌تواند به ایران اسلامی حمله کند.

وی در پایان خطاب به کشورهای بیگانه خاطرنشان کرد: بنشینید و با همدیگر فکر کنید که اگر می‌خواهید در ایران و یا در بیرون از کشور به مرزهای ما حمله کنید، پشیمان نشوید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حوادث منطقه اظهار داشت: امروز داعش به ۳۵ کیلومتری بغداد رسیده است و باید از سوی ملت ایران پیامی به آنها داده می‌شد. امروز در یمن مردم بی‌پناه یمن در حال بمباران شدن هر روزه هستند و لازم بود که بار دیگر از سوی شهدا فریاد الله اکبری بلند شود و گفته شود که فکر نکنید می‌توانید به حیات ننگین‌تان ادامه بدهید.‎

اظهار نظر هنرمندان حاضر در مراسم


جمال شورجه در پاسخ به فارس که اگر قرار باشد یک جمله روی تابوت شهدا بنویسید آن جمله چیست گفت: «می‌نویسم، جایشان خالی است و به آنها غبطه می‌خورم. امیدوارم لیاقت پاسداری از خون این شهدا را داشته باشم.»

مازیار میری در پاسخ به این پرسش گفت: «می‌نویسم امروز تنها روزی است که هوای تهران پاک است. ۲۷۵ فرشته بال زدند و هوای تهران را پاک کردند.»

حسن پورشیرازی نیز گفت چنین می‌نویسم: «ما شرمنده شهدا هستیم.»

منبع: مهر و فارس و تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید مجد
United States
کاش برخی از مسئولین در این مراسم حضور داشتند
وزیر کشور آمده
مجید مجد
United States
همین؟ برای این کابینه کم نیست به نظرت؟؟؟
شهدا ما جای برخی از مسئولین هم شرمنده ایم
Iran, Islamic Republic of
شما انقدر که شرمنده ای اول فیلتر شکنت رو خاموش کن بعدم پاشو برو دست و پاتو که نبستن
ناشناس
Germany
احمدي نژاد امده بود در عكس كنار رضايي
مسئولین رفتن ارکسترسنفونیک روحیه شادبکنندیری ایران فروشی باج بدهند.
آقای مجد از ... در شرایطی که باید سیاست اقتصادی ما اقتصاد مقاومتی باشه چه توقعی داری فرصت سوزیهای دوره ... واردات بنزین عمدتا یورو 1 و2 جنگل سوزیها فرصت سوزیها واردات پرتقال مصری (یکی از تهمتهایی که به مرسی زده شده ... ) اونوقت از همچین کشوری ما پرتقال وارد کردیم از همچین دولتی چه توقعی دارید...
نگین
کاش آقای ظریف که حضورشان در کنسرت ها پررنگ است امروز در این مراسم می آمدن
شعار عزت طلبی تنها بر لبان دولت تدبیر است و اینو آنچه در دو سال گذشته رخ داده کاملا تایید میکنه.
نه بابا وزیر کشورم نمیومد وظیفه رییس جمهور بود که بیاد
مهردادبابصیرت و نابغه و متفکرواسلام شناس
سلام و صلوات خداوند بر شهیدان
حضور در این مراسم لیاقت می خواد ...
United States
احمدی نژاد لیاقت داشت ؟؟
بابا مسئولین دارند تلاش میکنند که توافق هسته ای را به نتیجه برسانند تا شاید "مشکل آب خوردن مردم " را کدخدا حل کند !!!!!!... دیگر وقت این کارها را ندارند !!!!!!!
....................... مشغول برگزاری نشست های انتخاباتی برای شیرفهم کردن مردم از پیام 22 خرداد (!!) هستند
وایکاش برخی از مسئولی قبلی که هیچ جایگاهی دیگر نزد مردم ندارنددر جایگاه نبودند. اقایان می بایست علت لو رفتن عملیات و ... را به مردم بگویند.
اصلاً جناح مورد نظر شما عادت دارد از مقدسات مذهبی سوء استفاده کند!!!!!
هادی
آخه، بعضی مسئولین دنبال دیدن دَم کدخدایند! شاید فعلا نه به شهدا و نه به نصرت الهی و نه امام عصر نیازی نمی بینند! و اینها را برای کار دیگری می خواهند! شاید هم از اینها کاری برنمی آید! شاید ...
Iran, Islamic Republic of
سلام
مراسم نظم لازم را ندارد
Romania
شهدادرقهقه مستانه شان عندربهم یرزقون هستندخوش امدیدبرادرانم به وطن وقدم روی چشم ماگذاشتیدخداکندکه عزتمان رامسولان به قیمت خون شمانفروشندبازهم خودتان رادرخط مقدم جبهه رسانید که مبادااستکباردست ملت راببندد
شاهد
همتون بی سوادید ....

فکر کنم این جواب دولتیها باشه!!!!
قربان قدمتان برادرانم!که حتی حضور استخوانهایتان بین مردم ارامش و امنیت و اتحاد به ارمغان اورده!!!!افسوس و صد افسوس که ساکن درتهران نبودم!!!
لطفا حکمت جایگزینی سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی با فرمایشات آقای رضایی را توضیح بفرمایید، متشکر می شوم.
کاظم
امدى جانم به قربانت ولى حالا چرا
اى کاش موقعى ميامديد که کمتر شرمنده ميشديم!
مرجان صالح
Iran, Islamic Republic of
دل منم امروز میدون بهارستان تهران بود سعادت نداشتم خودم اونجاباشم ای شهدا شمازنده اید کمک کنید...
رهگذر
فرمانده سابق نه ، فرمانده اسبق سپاه،زمانی که برادر محسن بود
زنده باشی احمدی نزاد
امتیاز احمدی نژاد این بود که بر خلاف کارگزارانیها و اصلاحاتچی ها برای کشورداری دست به دامان وچشم به فرمان دشمن نبود و با خوش رقصی برای غرب کلید حکومت بر مردم رو ازونها به عاریت نمیخواست. اصلا فلسفه فشار تحریم به اون دولت سازش ناپذیری و دنباله روی از خط امام بود.کارش درست بود اگرافرادی چون صالحی و مشایی و...رو در نزدیکانش نمیگنجوند!
هاتف
خدایا ما را شرمنده شهدا مگردان
کاش مسئولین ما هوشیار باشند و راه شهدا را ادامه دهند.
علی
حاج محمود هم شرفیاب شده اند؛البته فقط به احترام شهدا!
احمدي نژاد بود براي ما كفايت مي كرد
احمدی نژاد با چه ر... در بین مردم حاضر میشه؟همین چند روز پیش معاون پاکدستش(بقایی) رو بازداشت کردن!
واقعا جمیعت خیره کننده بود
آقای ظریف برو کنسرت....
Romania
سلام بهتر بود برای چنین مراسم با شکوهی تدابیر بهتری اندیشه می شد اختلاط زن ومرد خیلی ناراحت کننده بود
مسوولین متاسفانه گرا دستشون نمیاد.
....
سید احمدی
اللهم الرزقناتوفیق الشهادة فی سبیل الله فی الکرببلا"آمین
آقای ظریف که هی تند تند کنسرت میره چرا در مراسم شهدا نبود؟
هر کسی این توفیق را نداره....
.... که اونجاس باز
...
می بینمش مو به تنم سیخ میشه
عرفان
و ای کاش بعضی از مسولین در این مراسم حضور نداشتند
نمیدونم با این همه دزدی و اختلاس چجوری روش شده تو این مراسم شرکت کنه
....
با حضور مردم و این شور در چنین موقع حساسی ، باورم شد که عملیات کربلای 4 شکست نخورد بلکه عملیاتی بود که تاریخ پیروزی اش امروز بود.
علی اصغر
با توجه به حضور کم نظیر مردم و پیام آقا که جلوه بی نظیری به مراسم امروز داد, چقدر خوب میشه اگر امروز به نام روز شهید گمنام در تقویم ثبت بشه.
هیهات منه الذله....سرباز ولایت از سیدنی استرالیا
مریم
شهدا از ریس جمهورمان شرمنده ایم
پیام رهبر حکایت از دل پر درد این عزیز زهرا دارد.
مردم ، تنهایش نگذارید.
....
United States
یعنی ازاین مراسمات هم سوء استفاده


احمدی نژاداونجاچکارمیکنه
Iran, Islamic Republic of
چه عجب عکس آقای احمدی نژاد را حذف نکردید
بارانلو
سلام بر شهداي جنگ تحميلي ، ظريف كجايي ؟ حتما به كنسرت رفته اي؟
آقای رضائی کسی نگفت ما آب خوردن نداریم محاصره ایم نسنجیده سخن گفتن ویاتهمت زدن البته بدون نام ازشما بعیداست سعی کنیدجوگیرنشوید آیا این نوعی سوء استفاده ازمراسم شهدا وفضای روحی مردم نجیب ما نیست؟!
Iran, Islamic Republic of
سرداران دفاع مقدس آمدند تا به سرداران دیپلماسی بگویند : میشود با دستان بسته زیر خاک مدفون شد ولی تسلیم نشد. میشود سالها گمنام اما نام آور شد
مهدی از گرگان
مدتها بود آرزوی شنیدن سخنانی از این جنس را از حاج محسن داشتیم. ای کاش در سالهای گذشته نیز حضورش را در خط مقدم گفتمان مقاومت داشتیم. به هر حال بسیار خرسندیم ایشان را در این لباس و با این مواضع میبینیم
البته در همین اواخر وگرماگرم حمله عربستان به یمن در مصاحبه ای گفته بودایران حاضره از مرزهای عربستان دفاع کنه!
psdk alsdhkd
Iran, Islamic Republic of
ياولي عطار را يك سيمرغ است آنهم درآسمان خيال كه صاحب خبال را به آسمان خيالي خوبها پرواز ميدهد ، اما ديروز 270 سيمرغ خميني پر كشيدند در آسمان شهرمان ومارا با خود بردند به ملكوت خوبيها . به آنجا كه جبراييل را جاي رفتن نيست به حريم يار ،به سدره المنتها . به رضوان الله به همنشيني با همه خوبيها . بر تمامي سيمرغ هاي خميني وخميني صلوات
حمید
بوسه برخاک پای عزیزانی که شهداء رابدرقه کردند.
ارادتمند همه تان هستم.
بادستان بسته میدانم دستانم رامیگیرید.شهداءشرمنده ایم//////
صادق
Iran, Islamic Republic of
ایول به حاج محمود که بازم آمده. مسئولینی که نیامده اند خجالت بکشند
گوشهایی که نشنوند پیام شهداء را در این برهه از زمان بسیار در زیانند .
آیا کابینه دولت تدبیر از این دریا همبستگی و عزت طلبانه فرسنگها دور است؟
مردم ايران 75 ميليون نفر هستند نه چند صد نفر
نه با انتخابات میونه خوبی دارید و نه راهپیماییهای خیابانی!تک نفره در برجهاتون میشینید و همه ایران رو مال خود میدونید و از طرف همه فتنه میکنید!
چرا مسئولين عراقي كه الان دوست هستند ماجراي غواص ها را محكوم نمي كنند
مسئولین فعلی عراقی در حال جنگ با داعشند!عوامل صدام هم باعث و بانی شهادت این عزیزانند در قالب نیروهای داعشی مشغول کشتار مردم عراقند!عراقیها چه کاره اند وقتی مسئولین ما حاضر نیستند آمریکا رو که عامل لو رفتن عملیات و باعث و بانی این جنایت بوده حتی با شعار مرگ بر آمریکا محکوم کنند؟؟
علی
Romania
فقط شعار فقط ادعا
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم اختلاص گران و رانت خواران شرم کنند

درود بر شهدا و پیکر پاکشان
علی
Iran, Islamic Republic of
علت اینکه آب خوردن نداریم برای تحریم نیست برای اینه که استخر ها راپرکرده اید
United Kingdom
سلام و صلوات خداوند بر شهیدان. میتینگ سیاسی دلواپسانی که نه دغدغه شهدا رو داشتن و نه کسی نمایندگی اعلام مواضع شهدا رو به اونها داده بود... اما عملا از اونها بیشترین استفاده ها رو بردن و بهره برداری های سیاسی از مقدسات مذهبی
درود بر شهدا راهشان پر رهرو
درود بر ظریف جنگجوی کوی شهدا
شاهد
Iran, Islamic Republic of
بزرگ بنویسید :

" شهدا رنگی نبودند، رنگی اشان نکنید"

مردم برای تشییع شهدا، این قهرمانان وطن آمده بودند نه چیز دیگری...

ذوق زدگی سیاسی نداشته باشید لطفاً
پهلواني
شهداي عزيز باآمدنشان دوباره روح تازه اي به كالبدكشورشان ومردم دميدندكه اسير ذلت وتسليم زور نشويم
همدرد
روحشان شاد هست و شاد باد.
اما و صد اما !! درجایگاه افرادی حضور داشتند که نباید حاضر می شدند، حرکاتی کردند که نباید می کردند، جهت های گرفته شد که نباید می گرفتند، خند های جاری بود که آنجا جایش نبود، مصادره ای صورت گرفت که دل شهداء را به درد آورد.
و اما ی آخر اینکه: می دانم درج نخواهد شد که باید برای کسب اطلاع مردم می شد.