جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۹

عقد سه دختر زیر ۱۰سال در آذربایجان غربي

سه شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب: 188197
مدیر كل ثبت احوال آذربایجان غربی از ثبت وقوع ازدواج سه دختر زیر 10 سال از ابتدای سال جاری تاكنون در این استان خبر داده است.

به گزارش كردستان امروز به نقل از هفته‌‌نامه سيروان، "محمد جوان" بالاترین سن ازدواج پیرزنان این استان را نیز 9 مورد و در سن 75 سالگی در همین مدت عنوان كرد و افزود: در این مدت ازدواج 23 مورد پسران زیر 15 سال و 55 مورد مردان بالای 75 سال در دفاتر ازدواج این استان ثبت شده است. به گفته وی از ابتدای سال جاری تاكنون 9 هزار و 200 مورد ازدواج در مناطق شهری و 6400 مورد در مناطق روستایی این استان ثبت شده است.

جوان افزود: بررسی ها نشان می دهد در این مدت 1400 مورد طلاق در مناطق شهری و 400 مورد در مناطق روستایی گزارش شده است.
وی میانگین سنی 13 مورد از طلاق های ثبت شده زنان در این استان در سال جاری را 10 تا 14 سال و بزرگترین سن طلاق زنان را شش فقره در رده سنی 75 سال ذكر كرد.

وی كوچكترین سن طلاق مردان را نیز یك مورد 15 ساله و بزرگترین سن طلاق را 36 مورد در سن 75 سالگی عنوان كرد.

اين مقام مسئول به مناطق وقوع چنين ازدواج‌هايي اشاره نكرده اما همزمان با سفر رهبر انقلاب اسلامي به استان كردستان در سال 88 گزارش‌هاي متعددي درباره انجام عقدهاي اجباري دختران در برخي مناطق كردنشين شهري و روستايي جنوب آذربايجان غربي به دفتر ايشان ارسال گرديده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


France
ازدواج ثبت شده؟؟ قانونی بوده یعنی؟؟ ازدواج با بچه ی نابالغ ! مگه میشه؟!
Iran, Islamic Republic of
خوب مگه اشکال داره ؟ مگه سن بلوغ 9 سال نیست.
United States
بلوغ شرعی برای ادای تکلیف 9 سال هست نه بلوغ جنسی و جسمی فرق هست بین این دوتا
دامادها چند ساله بوده اند یا احتمالا داماد!
Iran, Islamic Republic of
بلوغ شرعی 9 ساله ولی بلوغ قانونی واسه ازدواج 18 ساله
France
نه سال بلوغ تکالیف شرعیه دوست عزیز ، رابطه ی جنسی و زناشویی با بچه ی زیر هجده سال عین تجاوزه ، حداقل تو غرب مجازاتش سنگین تر از تجاوزه
Iran, Islamic Republic of
اگه ايراد دارد مراجع نظر روشن اعلام كنند.
Iran, Islamic Republic of
يكي دو نسل قبل مادران ما در همان سن نه ده سالگي ازدواج ميكردند و مشكل حادي هم پيش نمي امد. هم اكنون نيز ممكن است دختري در آن سن و سال ميل به ازدواج داشته باشد.
الان شناسنامه‌ي بچه ها رو از سال 84 با طراحي جديد ميدن که اصلا صفحه ازدواج نداره و 15 ساله که شدن بايد برن شناسنامه جديد بگيرن. حالا معلوم نيست قصد دارن ازدواج زير 15 سال رو غير قانوني کنن يا زورشون نميرسه اينطوري ميخوان جلوي ثبتش رو بگيرن.