جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴

جین شارپ: نسخه ما حرف نداشت اپوزيسيون ايران ناشي بود

يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۳۸
کد مطلب: 158091
يكي از طراحان كودتاي مخملي در سازمان سيا به جاي اعتراف به شكست طراحي هاي اين سازمان عليه جمهوري اسلامي ايران ادعا كرد كه اپوزيسيون تفكر و عملي استراتژيك نداشته است.

به گزارش جهان به نقل از کیهان اظهارات جين شارپ در حالي است كه گروهك هاي ضد انقلاب و دست اندركاران فتنه سبز با اطاعت كامل صرفاً راهبرد ديكته شده از سوي سرويس هاي جاسوسي سيا و ام آي۶ و تئوريسين هايي چون شارپ، جرج سوروس، ريچارد روروتي، جان كين، مايكل لدين و... را در پيش گرفته بودند.

شارپ در مصاحبه با تلويزيون دولتي انگليس هر چند ادعا كرد با سازمان سيا همكاري ندارد اما گفت: در ايران به نظر مي رسيد كه جنبش سبز و مخالفان خيلي چيزها را بلد بودند اما نشانه اي از اينكه مبارزه بدون خشونت را عميقاً فهميده باشند به چشم نمي خورد. شايد آنها به اندازه كافي برنامه ريزي نكرده بودند.

وي همچنين گفته است: اگر مخالفان در ايران مبارزه بدون خشونت را عميقاً مطالعه نكرده اند و حكومت را با دقت بررسي نكرده اند كه بفهمند چرا اينگونه عمل مي كند و اگر نمي دانند كه چطور بايد تفكر و عملي استراتژيك داشته باشند، نتيجه اين مي شود كه اغلب براي يكي دو تا راهپيمايي برنامه ريزي مي كنند و فكر مي كنند سقف حكومت به شكلي معجزه آميز فرو مي ريزد. اينگونه موفق نخواهند شد. ما دانش استراتژيك لازم را در جزوه اي گنجانده ايم كه راهنمايي است جهت برنامه ريزي استراتژيك. مخالفان گاه فكر مي كنند همه چيز را بلدند و به همين خاطر لاجرم شكست مي خورند چون به اندازه كافي آگاه نيستند.

اين اظهارات در حالي است كه عناصر اصلي سازمان اغتشاش و آشوب ۸۸، ماه هاي متمادي با سرويس هاي سيا و موساد و ام آي۶ در ارتباط بودند و كارورزي هاي لازم را چه قبل از راه اندازي آشوب و چه بعد از آن سپري كرده اند.

آنها در عرصه ميداني نيز تمام راهبردها و تاكتيك هاي ديكته شده را در پيش گرفتند كه القاي پيشاپيش تقلب در انتخابات، تشكيل كميته صيانت از آرا، متوسل شدن به نمادها و سمبل هاي فريبنده، گردآوري رنگين كماني از مخالفان حول محور نفي، تن ندادن به قانون و تلاش براي انسداد مكانيزم هاي حقوقي حل اختلاف، ايجاد آشوب خياباني، ترور و كشته سازي، و حمله به اركان قانون اساسي از آن جمله است.

نكته جالب، اقدام تبليغاتي BBC- به عنوان بازوي تبليغاتي سرويس جاسوسي MI۶ انگليس- در خدمت مستقيم سازمان CIA و ترويج راهكارهاي عملياتي توصيه شده از سوي كساني نظير جين شارپ است. بي بي سي هر چند ادعا كرد شارپ آدم فقيري است كه در محله اي كارگرنشين در بوستون زندگي مي كند! اما در عين حال اذعان كرد كه وي به بسياري از كشورهاي مخالف آمريكا براي راه اندازي تنش و اغتشاش سفر كرده است.

نه بي بي سي و نه شارپ توضيح نداده اند كه اگر حقيقتاً دنبال مردم سالاري هستند چرا در ماجراي آشوب هاي اجتماعي- اقتصادي گسترده چند ماه پيش در كشورهاي اروپايي (انگليس، آلمان، فرانسه و ايتاليا) كه با سركوب شديد معترضان همراه بود، مطلقاً سكوت كردند و نسخه هاي «رهاسازي خويشتن» را براي مردم اروپا ارائه نكردند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ان الباطل كان ذهوقا
Iran, Islamic Republic of
اين احمقها فكر ميكنند خيلي دانا و توانا هستند كه نسخه براندازي مي پيچند و از آنها احمقتر و نادانتر عمله هائي هستند كه نسخه هاي آنها را مي خواهند پياده كنند در حاليكه خداوند متعال همه شياطين واراذل را با فضاحت رسوا و ذليل نموده و خواهد نمود . در واقع نسخه پيچ واقعي خداست كه شر آنها را به خودشان برگرداند.
Iran, Islamic Republic of
این آقای جین شارپ حق داره اینطوری حرف بزنه چون اصلا خدارو نشناخته
امیرالمومنین (ع) می فرمایند که خدا را از شکستن تصمیمات بزرگ و خراب شدن نقشه های دقیق شناختم
و این یعنی همون حمایتی که خدا از ملت مظلوم و همیشه آماده جانبازی در راه حق ایران کرده ولی این منافقان و کافران شعور درکشو ندارن
Iran, Islamic Republic of
خطاب به جین شارپ:
شما اطلاعاتت غلط بود و گرنه ایران سلامت تر از اونیه که تو بخوای براش نسخه بپیچی. بهتره یک فکری بحال غربیها بکنی که دارن روز به روز با اراجیف امثال تو به قهقراء میرن.