پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳

آمار قتل و تجاوز به عنف در کرمانشاه

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 345192
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به کاهش جرائم خشن و خاص در کرمانشاه، از کاهش ۵۰ درصدی آمار قتل و به صفر رسیدن آمار تجاوز به عنف در استان طی دو سال اخیر خبر داد.
به گزراش جهان، حجت الاسلام علی مظفری در گفتگو با مهر، اظهار داشت: طی سه سال اخیر استان کرمانشاه از لحاظ امنیتی در وضعیت خوبی به سر می برد و در ارزیابی های صورت گرفته مسئولین قضایی و امنیتی کشور، امنیت کرمانشاه بسیار مناسب و مطلوب ارزیابی شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موارد نگران کننده که همیشه در کشور وجود داشته بحث جرائم خاص و مشخصا حادثه قتل است که خوشبختانه با اقدامات انجام گرفته طی دو سال گذشته بیش از ۵۰ درصد شاهد کاهش این نوع از جرائم خشن در استان بوده ایم.

حجت الاسلام مظفری یادآور شد: طی این مدت و در برخی از شهرستان های استان کرمانشاه آمار قتل به صفر رسیده است ولی باید تلاش کنیم تا این جرم در سطح استان به حداقل خود برسد و نباید به وضع کنونی راضی بود.

رئیس دستگاه قضا افزود: طی دو سال گذشته آمار تجاوز به عنف در کرمانشاه نیز به صفر رسیده است هرچند ادعاهایی مطرح شده اما هیچگاه به اثبات نرسیدند.

مظفری خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص سرقت های مسلحانه از پیش برنامه ریزی شده نیز، اظهار داشت: طی دو سال و نیم گذشته و بعد از حادثه سرقت مسلحانه از بانک سپه کرمانشاه دیگر شاهد وقوع چنین جرمی که در زمره جرائم خشن قرار می گیرند، نبوده ایم.

وی تصریح کرد: کاهش قابل توجه جرائم خاص در کرمانشاه و به صفر رسیدن برخی از آن ها طی دو سال اخیر نشانگر امنیت مناسب استان است که البته با جدیت دستگاه قضایی و همراهی و همکاری مردم ایجاد شده است.

استان اول کشور در اجرای حکم متخلفین هستیم

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه از دارا بودن رتبه اول در اجرای احکام توسط دادگستری استان خبر داد و گفت: پرونده هایی که برای اجرای حکم به شعبات مخصوص اجرای احکام ارجاء شوند در ۲۴ ساعت اجرایی می شوند.

حجت الاسلام مظفری افزود: در گذشته ممکن بود پرونده ای که به شعبات اجرای احکام ارسال می شد تا چند ماه روند اجرای آن به طول می کشید اما امروز دیگر اینگونه نیست و پرونده های ارجاء شده ظرف مدت ۲۴ ساعت حالت اجرایی به خود می گیرد.

پرونده های موجود در شعبات تجدید نظر از ۴ هزار به ۷۰۰ پرونده کاهش یافته است

وی همچنین از وجود ۱۸ شعبه تجدید نظر در استان خبر داد و گفت: در حالی که قبلا چهار هزار پرونده در این شعبات وجود داشت اما با کاهش زمان بررسی آن ها، این تعداد پرونده هم اکنون به کمتر از ۷۰۰ پرونده رسیده است.

رئیس دستگاه قضای استان در ادامه و در خصوص رسیدگی به تقاضای ماده ۱۸ که در آن رای قطعی اما مورد اعتراض یکی از طرفین دعوا قرار دارد نیز، گفت: در حال حاضر حتی یک پرونده اینچنینی رسیدگی نشده نیز نداریم.

حجت الاسلام مظفری با بیان اینکه در طول سال حداقل به ۳۰۰ هزار پرونده رسیدگی می شود، خاطرنشان کرد: طی سه سال اخیر حدود ۴۰ فقره پرونده اعتراضی داشتیم که به طور میانگین سالانه ۱۲ پرونده را شامل می شود که در اسرع وقت به مرکز ارسال و مورد بررسی قرار میگرند و نتیجه به فرد معترض به رای اولیه اعلام می گردد.

جذب ۴۰ قاضی در کرمانشاه طی یکسال آینده

وی در ادامه گفتگوی خود با مهر، اظهار داشت: یکی از اهداف دستگاه قضای استان، جذب ۴۰ قاضی طی یکسال آینده است که در صورت تحقق این مهم چارت سازمانی دادگستری در خصوص جذب قاضی تکمیل می شود.

مظفری با اشاره به اینکه افراد مورد نیاز برای قضاوت در استان کرمانشاه ۳۳۰ نفر است، یادآور شد: هم اکنون ۲۴۰ قاضی در سطح استان کرمانشاه منشغول به قضاوت هستند.

وی همچنین از جذب ۲۰۰ پرسنل و کارمند اداری نیز خبر داد و گفت: باید در ازای جذب هر یک نفر قاضی، دو نفر کارمند اداری نیز استخدام شوند.

دستگاه قضایی به شدت با متخلفان نظم و امنیت عمومی برخورد خواهد کرد


رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه همچنین از قاطعیت دستگاه قضایی استان برای مقابله و برخورد با افرادی که قصد برهم زدن نظم و امنیت عمومی را دارند، خبر داد و گفت: بدون هیچ گذشت و اقماضی با این افراد به شدت و برابر با قانون برخورد خواهیم کرد.

حجت الاسلام مظفری افزود: حفظ نظم و امنیت عمومی همواره سر لوحه کار مسئولین قضایی و امنیتی استان قرار داشته و در این راستا با هنجار شکن که به دنبال قدرت طلبی و مزاحمت برای دیگران هستند قاطعانه برخورد خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *