شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱۱

مرکزرسمی ازدواج موقت وجود خارجی دارد؟

سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 225799
روز گذشته یک بمب خبری در فضای خبری دست به دست چرخید؛ همه از افتتاح مرکز رسمی ازدواج موقت با مجوز وزارت ارشاد و ثبت در سایت ساماندهی خبر می دادند.
به گزارش جهان به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، محتوای سایت آنقدر جدی به بیان مشخصات خانم های مایل به صیغه ، مبلغ و زمان و شرایط ارتباط اشاره کرده بود، که خواننده را در بهت فرو می برد و تنها تاسف بود که می توانست از شنیدن این خبر ابراز داشت.

این خبر که اولین‌بار توسط وحید آنلاین (از فعالین فضای مجازی ستاد قیطریه میرحسین و پناهنده )در فضای مجازی منتشر شد، آنقدر سریع دست به دست شد که طی کمتر از ۱۲ ساعت هزاران بار بازنشر داده شد و بارها مورد بحث و کامنت مخاطبان قرار گرفت، آنچنان که حتی برخی سایت های خبری آن را وسیله ای برای تخریب برخی وزارتخانه ها از جمله ارشاد کردند.

در این بین با یک نگاه دوباره به دور از هیجان اولیه چند نکته مشخص می کند که این یک پروژه جدید تخریبی علیه مذهب است که توسط برخی افراد معلوم حال آغاز و برخی افراد ناآگاه هم به آن دامن می زنند.

اول اینکه نشانی اینترنتی سایت مذکور یک ساب دامین در یک سایت خدمات دهنده است و اصل سایت روی بلاگفاست. پس لزومی برای ثبت دامنه آی آر و ثبت مشخصات نیست.

دوم، این سایت بر خلاف ادعای انجام شده این مرکز در سایت ساماندهی ثبت نشده است. و حتی بر فرض ثبت مجوز فعالیت برای آن نمی شود چه آنکه ساماندهی سایت های اینترنتی با مجوز چنین مراکزی قطعا ارتباط گودرز و شقایقی خواهد داشت!

سوم در این سایت یک شماره ایرانسل جهت ارتباط با مشتری ها ارائه شده، در حالی که در صورت رسمی بودن میتوانست چند شماره ثابت بدهد.

چهارم آدرس ثبت شده به عنوان نشانی مرکز هم غیر واقعی و وجود خارجی ندارد.

و بالاخره پنجم اینکه شماره حسابی اعلام نشده درحالی که اگر کار رسمی و قانونی باشد مشکلی برای اعلام وجود نداشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مگر نه اینکه ازدواج موقت یک سنت حسنه نبوی (ص) است؟ پس کجای این کار نادرست است که کسی بخواهد برای ضربه زدن به اعتقادات دینی چنین مرکزی را افتتاح کند؟ تازه به نظربنده در دنیای پر از محرک‌های وسوسه انگیز و آلوده شدن جوانان خصوصا تعداد زیادی از مردان متاهل، ازدواج موقت یک راه درمانی بسیار با ارزش و کنترل شده می‌باشد که میتواند به سلامت فکری و فرهنگی کشور کمک بزرگی بنماید.
Iran, Islamic Republic of
زماني كه سعي داريد صيغه را تبليغ كنيد و مردها را به اين كار مايل كنيد بايد بدانيد اينهم عواقبش است!
مگر نه اينكه نقل شده قوانين متعه را چنان جاري نكنيد كه باعث نفرت زنان از تشيع شود؟
شما داريد عينا همان كار را مي كنيد
صرف نظر از این که این ماجرا از کجا آب می خوره مگه ازدواج موقت چه اشکالی داره که باعث تاسف باشه؟!
چرا دوستی های نا مشروع که هر روز در صفحه حوادث روزنامه ها چاپ میشه باعث تاسف نیست؟!
ازدواج موقت شرعاً جایزه که جای خود ولی انصافاً این نوعش که بیان و پول دلالی این وسط بگیرند!!! و عده ای هم رو معرفی کنن جای تعجب و حیرت داره که هیچ سازمان وارگانی متولی این موضوع نیست که برخورد بکنه... در ضمن اینقدر شرایط ازدواج برای جوونا سخته که وقتی اینجور تبلیغات رو میبینه بدون هیچگونه تحقیق و بینشی به سمتش میره و آخر و عاقبتش واویلا.... در ضمن شرایط پس از صیغه هم در این موارد رعایت میشه؟؟؟ که اگر نشه به خود خدا قسم همه جامعه در پیشگاه خداوند سبحان مسئولند ... شمارو به خدا کاری بکنید!!!
Iran, Islamic Republic of
به والله اگر قوانین شریعت که همانا ازدواج موقت هم یکی از آنها می باشد در جامعه به درستی تبیین و اعمال می شد شرایط جامعه اینقدر خراب نمی شد که قبح مسائل ریخته بشه وبی حجابی و فساد بیداد کنه که بدون شک یکی از عمده دلایل، عدم کنترل روابط جنسی هست ازدواج موقت مسئله مشروعی هست که می تونه این معضل در جامعه تا حد بسیار زیادی کنترل کنه
Iran, Islamic Republic of
اگرازدواج موقت درکشورنهادینه شود ریشه فحشاخشکانده میشود . ازدواج موقت ازاصول بزرگ شیعه است . چه اشکالی دارد که صیغه درکشور قانونی ونهادینه شود تا ریشه فحشا و تجاوزخشکانده شود .
United Kingdom
اینکه غیر قانونی و بدون مجوز است قابل تامل می باشد و گرنه اصل موضوع مگر چه ایرادی دارد؟ نویسنده این مطلب که بیشتر داره به دین و مذهب ضربه می زنه با کریه جلوه دادن ازدواج موقت. متن طوری نوشته شده گویی نگارنده خانوم بودند و خیلی با این موضوع مشکل داشتند!
Iran, Islamic Republic of
مرد هایی که کثیف هستند چه با صیغه و یا بدون آن کار خود را انجام میدهند.
خيلي از افراد شرايط ازدواج دايم را ندارند و مي‌خواهند محرم باشند مثلا دانشجو هستند، مي‌خواهند درس بخوانند و اين افراد با اجازه پدر مي‌توانند ازدواج موقتي را داشته باشند و اين بهتر از اين است كه دو دانشجوي دختر و پسر رابطه نامشروع با يكديگر داشته باشند و ازدواج موقت مي‌تواند از بسياري از مفاسد جلوگيري كند.
United States
مسئول خیلی از اباحه گری ها در جامعه کسانی هستند که به علت جهل در دین اسلام مقابل ازدواج موقت ایستاده اند. خدا به عقل و دین هدایتشان کند. آمین
Iran, Islamic Republic of
امیرالمومنین علی (ع): اگر ازدواج موقت توسط ... حرام نمیشد در روی زمین زنا نمیشد.