جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

تولید برق تجدیدپذیر تقویت می‌شود

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 410199
براساس مصوبه مجلس تا سقف ۴ هزار میلیارد ریال بابت حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک توسط شرکت توانیر هزینه می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز پارلمان و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور بخش هزینه‌ای تبصره ۹ این لایحه را تصویب کردند.

براساس مصوبه مجلس در بخش درآمدی بند "ز" وزارت نیرو موظف شده بود علاوه بر دریافت بهای برق به ازای هر کیلو وات ساعت برق فروخته‌شده، مبلغ ۳۰ ریال به‌ عنوان عوارض برق در قبوض مربوطه درج و از مشترکین برق از جمله باغ‌شهرها و خانه‌‌باغ‌های اطراف روستاها و شهرها به‌استثنای مشترکین خانگی روستایی و چاه‌های کشاورزی دریافت کند.

در بخش هزینه‌ای این بند نیز مقرر شد وجوه حاصله به حساب خاصی نزد خزانه‌داری‌کل کشور واریز شود و حداکثر تا سقف ۴ هزار میلیارد ریال صرفاً بابت حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک، توسط شرکت توانیر هزینه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *