پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۷
۶۱

آب یخ "محمد فرهادی" روی پیکر داغ حامیان فتنه

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۲۰
کد مطلب: 393397
اعلام برائت صریح نامزد پیشنهادی وزارت علوم از فتنه‌گران و تأکید بر اینکه فتنه را خط قرمز خود می‌داند، در کنار رأی اعتماد بالای نمایندگان به وی، حامیان فتنه را سنگ‌ روی یخ کرد.
آب یخ "محمد فرهادی" روی پیکر داغ حامیان فتنه
به گزارش جهان، حامیان فتنه که مغالطه و سفسطه آنها دیروز از زبان علی مطهری مطرح شد، مایل بودند با تحریف صورت مسئله و بازگویی آن به شکل دلخواه از یک سو مجلس را به لجبازی بر سر چند گزینه قبلی متهم کنند و از سوی دیگر چنین القا کنند که مجلس در صورت رأی دادن به فرهادی نقیض منطق خود عمل کرده است. دیروز علی مطهری ضمن مخالفت با وزارت فرهادی و ادعای اینکه گفتمان اصولگرایی به خطر افتاده است، گفت: علت مخالفت من با وزیر پیشنهادی علوم، موافقت فضای عمومی مجلس با وی است(!) در حالی که دو وزیر پیشنهادی قبلی قوی‌تر بودند و با معیار فعالیت در فتنه، از سوی مجلس رد شدند.

وی افزود: می‌خواهم با منطق اکثریت مجلس در مسئله وزارت علوم صحبت کنم. مجلس در جریان وزیر سابق علوم (فرجی دانا) و در جریان رأی اعتماد به دو وزیر پیشنهادی قبلی مهم‌ترین معیار و ملاک خود را در عدم همراهی با فتنه ۸۸ اعلام کرد و گفت فتنه خط قرمز ماست، نامه‌نگاری یا تحصن مبنی بر تظلم و دادخواهی را به معنی فتنه‌گری اعلام کرد و گفت ما به چنین کسی رأی اعتماد نمی‌دهیم. نیلی احمدآبادی را به جرم امضای تظلم ۸۸ و به دلیل قضیه حمله عده‌ای به دانشکده فنی دانشگاه تهران، ضرب و شتم و بازداشت و دانشجویان را فتنه‌گر نامیدیم و به او رأی اعتماد ندادیم، آقای دانش آشتیانی را هم به جرم امضای یک نامه انتقادی در جریان حوادث سال ۸۸ فتنه‌گر نامیدیم و هر چه گفت اطلاعی از آن نامه ندارم و نام من را بی‌خبر جزو امضا کنندگان قرار داده‌اند از او نپذیرفتیم و گفتیم الان دیر است.
این اظهارات مغالطه‌آمیز - و احتمالاً خودنمایانه- البته با بی‌اعتنایی نمایندگانی مواجه شد که ۱۷۱ رأی مخالف به دانش‌آشتیانی داده بودند و اکنون ۱۹۷ نفر از همان نمایندگان رأی موافق به فرهادی می‌دادند. اظهار نگرانی برای «به خطر افتادن گفتمان اصولگرایی» در حالی است که مطهری از فتنه‌گران حمایت کرد حال آن که مواجهه با فتنه‌گران خط قرمز اصولگرایی است و دقیقاً به اعتبار همین رویکرد معکوس است که رسانه کودتاگرای انگلیس (BBC) که جز از اوباش و کودتاچیان و معارضان اسلام و انقلاب حمایت نکرد، به نماینده مورد اشاره عنوان اصلاح‌طلب جدید می‌دهد.

صرف‌نظر از مبتذل بودن این استدلال که «من با وزیر پیشنهادی مخالفت می‌کنم چون اکثریت ]اصولگرای[ مجلس با آن موافق است» باید توجه کرد که دانش آشتیانی نامزد قبلی غیر از امضای نامه همسویی با فتنه‌گران در مصاحبه‌ای صریح بسیجیان امام را با سربازان شاه مقایسه کرده بود و در عین حال حاضر به اعلام برائت از فتنه‌گران نبود. در مقابل دکتر فرهادی چفیه بر دوش و با صراحت اعلام کرد خود را سرباز ولایت می‌شمارد و فتنه را خط قرمز خود می‌داند؛ این واقعیت روشن را رسانه‌های اصلاح‌طلب و حتی معاند هم فهمیدند اما آقای مطهری به اعتبار اینکه «لجاجت، کور و کر می‌کند و راه اندیشه و تدبیر را می‌بندد» نتوانست ببیند و بفهمد! اظهارات مطهری آن قدر سبک و تهی‌مایه بود که حتی دکتر لاریجانی رئیس مجلس با وجود برخی سوابق نزدیکی با مطهری، به تخطئه اخلاقی و عقلانی اظهارات وی پرداخت.

وبسایت ضد انقلابی رادیو زمانه به مانند سایر رسانه‌های ضد انقلاب در این زمینه می‌نویسد: «مجلس به وزیری اعتماد کرد که خط قرمز اصولگرایان را پذیرفت. فرهادی با ادبیات مورد پسند اصولگرایان، اطمینان نمایندگان مجلس را به دست آورد. او امضای نامه در حمایت از جنبش سبز را تکذیب کرد و در جلسه سخنرانی هم گفت: «بنده هیچ نامه‌ای را امضاء نکرده‌ام حال اگر اسم هست یا نیست نمی‌دانم. بنده معتقدم فصل‌الخطاب رهبری هستند.» وی در جلسه رأی اعتماد برای رد هر گونه شائبه نسبت به همراهی‌اش با اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، عنوان کرد که «فتنه» را خط قرمز می‌داند.»

این رادیو می‌افزاید: آمادگی فرهادی برای همسویی با ادبیات و تمایلات اصولگرایان مهم‌ترین دلیل رأی‌آوری بالای او به عنوان وزیر علوم بود. مواضع همدلانه او با اصولگرایان باعث شد که حین سخنرانی‌اش در جلسه رأی اعتماد یکی از نمایندگان چفیه‌ای را روی دوش وی بیاندازد. انداختن چفیه اقدامی نمادین و حاکی از این بود که اصولگرایان او را هم‌شکل و هم‌مسلک خود می‌خواهند.

سایت رادیو زمانه می‌نویسد: حامیان دولت خوشحال بودند از این که روحانی درباره وزارت علوم از خود سرسختی نشان داده و حاضر نشده چهره‌های همسو با اصولگرایان را برای این وزارتخانه معرفی کند اما حالا با انتخاب محمد فرهادی به نظر می‌رسد که نظرات اصولگرایان تا حد زیادی لحاظ شده است.
آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی پس از استیضاح فرجی دانا گفته بود مسئله فتنه و فتنه‌گران از خطوط قرمز نظام است و وزرا همان گونه که در جلسه رأی اعتماد بر فاصله‌گذاری با آنان تأکید دارند باید همچنان بر آن پایبند باشند.

رادیو زمانه می‌افزاید: محمد فرهادی با رعایت تام و تمام حساسیت‌های اصولگرایان، به اندازه‌ای بر فاصله‌اش با اصلاح‌طلبان تأکید کرد که حتی برخی از نماینده‌های اصولگرا به دفاع از وی برخاستند. الیاس نادران از جمله این مدافعان بود که در حمایت از فرهادی، به جلسات خصوصی مجلس با وی اشاره کرد و گفت که فرهادی در این جلسات تأکید کرده «من سرباز ولایت هستم و دست سربازان ولایت را می‌بوسم.» او فرهادی را خارج از حلقه اصلاح‌طلبان تندرو دانست و گفت که وی در دولت دوم آقای خاتمی نتوانست در مقام وزارت باقی بماند چرا که اصلاح‌طلبان مجلس ششم با او مخالف بودند.

یادآور می‌شود رفتار افتضاح علی مطهری تنها بخشی از پازل تبلیغاتی بود که برخی حامیان فتنه و رسانه‌های آنها برای القای تناقض یا لجاجت در رفتار مجلس تدارک کرده بودند.
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تلمیذ ومریدمجیدمجد
البته وزیر جدید علوم باید در عمل بیزاری وانزجارش را نسبت به فتنه وفتنه گران نشان بدهد وولایت مداری ایشان باید درعملکردشان متبلور شود نه صرف اینکه چفیه بندازدودم از فصل الخطاب بودن رهبری بزند واز آنجا که وزیر قبلی به قلع وفمع مدیران واساتید ارزشی وانقلابی پرداخت وافراد سکولارو معلوم الحال را به دانشگاه برگرداند اولین مطالبه اینجانب به عنوان یک متفکروایدئولوگ انقلاب از ایشان این است که مدیران کنارگذاشته شده را به دانشگاه عودت دهند وفتنه گرانی که برسرکار آمده اند را عزل کنند تا سرعت وشتاب رشدعلمی که دراین یکسال کم شده مجددا بیشتر شود وخاطر رهبرمعظم انقلاب از توقف رشدعلمی مکدر نشودامروزهمه میدانند که تا دانشگاه اصلاح نشود جامعه اصلاح نخواهد شد این پزشک هایی که زیرمیزی میگیرند درهمین دانشگاه تربیت شده اند این دخترهای بدپوشش که درخیابان ها با نازوکرشمه جولان میدهندمحصول همین دانشگاه هاهستند آمار بالای طلاق ارمغان دانشگاه هاست که متاسفانه امروز معضل بزرگی برای جامعه شده البته ما نیک میدانیم که صرف ساختن نمازجمعه وتفکیک جنسیتی به معنای اسلامی شدن دانشگاه نیست وهمان طورکه علامه جوادی آملی بارها وبه کرات فرموده اند علم سکولار منشاهمه بدبختی است وباید علوم اسلامی شود که این وظیفه حوزه های علمیه ماست که تولیدعلم بخصوص در عرصه علوم نظری راوجهه همت خویش قرار دهندتا ان شاالله زمینه وبستر ساختن تمدن اسلامی فراهم شود واین تمدن مادی غرب را در دل خویش مستحیل کندو بشریت را از چریدن وپوزه درخاک کردن متوجه آسمان کنیم تا انشاالله ظهورحضرت حجت نزدیک شودحسبنالله ونعم الوکیل
فرهادی اصلاح طلب میانه رو است
... وگرنه همه میدانند که اصلاح طلب واقعیه
Iran, Islamic Republic of
روسای دانشگاه هایی که از طرف تیم قبلی وزارت علوم منصوب شده اند از جمله دانشگاه علامه طباطبائی نیز باید تغییر کنند.
همینکته فرهادی از تریبون مجلس زد تو دهن فتنه کفایت میکنه
Iran, Islamic Republic of
به عمل كار برآيد
به سخنراني نيست !
یک اصلاحطلب از تریبون رسمی زد توی دهن فتنه و این چیز خوبی است
پس علی مطهری بافاصله پس از جلسه خود را خشککرد همیناب یخی بود که رویش ریخته شده بود .
چالش آب یخ برای علی مطهری
محمدزاده
اگر فرهادی هم مثل فرجی دانا بشود و عملش با حرفش یکی نباشد، استیضاح خواهد شد
United States
شما پیشگویی نکنید . چیزی سرت نمیشه حرف نزن
چراغعلی
محمد خدا وردی ! اگه خدای نکرده این علی آقا در انتخابات آنیده تآئید صلاحیت نشه یا رای نیاره به ضرر اصولگرایان است ....
سلام
جوجه را آخر پاییز میشمارن چقدر زیباست.
صبر خیلی خوبه.
موفق باشید.
Iran, Islamic Republic of
همه اين قوم مفسداتي سر و ته يك كرباسند
مي گوئيد نه ؟!!!
تماشا كنيد !!!
من طرفدار علی مطهری بودم ولی دیروز که این حرف ها را شنیدم برای ایشون متاسف شدم واقعا استدلال ایشون مسخره بود
علیرضا صباغ زاده
دورد بر الیاس نادران نماینده انقلابی تهرانی ها که با شاغول ولایتمداری ایستاد و نکگذاشت فتنه گران بر صنلی وزارت تکیه بزنند

ای کاش من هم تهران بود و برایش تبایغ میکردم
یکی این علی مطهری رو بگیره .... گل بخودی میزنه....
France
زنده باد دکتر علی مطهری
خلف صالح دکتر مرتضی مطهری
الحق که حرف حق زده
Iran, Islamic Republic of
دروغ نگو خوب نيست

البته براي قومي كه در سال 88 مي خواستند به ضرب كودتا . عدد 13 را از عدد 25 بزرگتر نشان بدهند . اين دروغها چيزي عاديست !!!

هههههههههههههه
Iran, Islamic Republic of
.... چه باقیات الصالحاتی واسه خودش گذاشت .
میر محمد
فرهادی اصولگراست ما هم باور کردیم شما هم باور کنید
فرهادی وزیر میر حسین و خاتمی بود حالا شما میگید اصولگراست؟
اسی
برادرا و خواهرا بیایید خودمان را گول نزنیم با انکه خودذتان هم میدانید صندلی ریاست اینقدر به ادم شخصیت و غرور و تکبر میدهد که گاهی بعضی ها برای رسیدن به ان صندلی دست به هرکاری میزند اصولگرا هایی را دیدیم که اصلاح طلب شدند اصلاح طلب هایی دیدیم که ضد نظام شدند و از کشور فرار کردند یا افرادی مثل خاوری را دیدیم که از دولت قبلی که اصولگرا بود اموال بیت المال را بالا کشید و فرار کرد به خدا من به عنوان یک ایرانی حتی به سایه خودم نیز اعتماد ندارم مردم ده بیست سال پیش اینقدر به هم احترام و ارزش قائل بودند ولی امروزه روزگار فرق کرده همه برای قدرت و پول به روی هم میپرند
اصغری
وزارت علوم در دست اصلاح طلبها باقی ماند حالا هر کس هر تحلیلی میخواد بکنه آزاده
Iran, Islamic Republic of
..سخنان مطهری کاملا درست بود
Iran, Islamic Republic of
بدجوری یخ بود...
بالاخره یه اصلاح طلب دیگه وزیر علوم شد تبریک
Iran, Islamic Republic of
خب حتما" آن عده جوان ديگري كه در دانشگاه مانده يودند و دچار فساد سيستماتيك اين قوم مفسداتي نشده بودند با انتخاب اين بابا . از بين خواهند رفت و ........... !!!
...
همه سر کاریم؟
Iran, Islamic Republic of
درود بر این وزیر ارزشی
مطهری , میر حسین موسوی اینده ست.
به زودی چهره ی خودشو نشون میده
United States
کلا این علی مطهری تو حال و هوای خودشه و مثل بچه کوچولوها با یه پفک فتنه گرا براشون غش میکنه
خوبه هر ازگاهی بیاد روح پدرش باشه
محمدخداوردي
Iran, Islamic Republic of
اميدوارم مردم عزيز تهران اشتباهي كه در دور قبل انتخابات مجلس كردند وبه اين آدم بدون ثبات فكري وروحي راي دادند در اين دوره انتخابات مجلس مرتكب نشوند.
فرهادی مچکریم!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
"علت مخالفت من با وزیر پیشنهادی علوم، موافقت فضای عمومی مجلس با وی است"
بادش بخیر. چند سال پیش یه برنامه ای توی تلویزیون میداد. آقا نیکی می گفت: مخم و مخم مخالفم
سروش
فتنه و فتنه گران محکوم به فنا هستند.
با رای بالایی وزارت خانه علوم وارد شده
شیطونک915
اقا این بنده خدا رو ولش کنید همه میشناسنش!!!!!
حد اقل اقای لاریجانی نصیحتش کنه که از این بیشتر گند نزنه!!!!!
دم مجلس گرم با این رای بالا چون مطهری مخالفه بدونید این اقا ادم خوبیه.!
کاش طبق نوشته هاوکتابای باباش عمل میکر د،ولی ایشون فقط پول فروش این کتابا به کارش اومده ولاغیر!
جهان تایید کن تو رو خدا بدون سانسور!!!!!!!!!!!
ایرانی
نترس جهان از این مطلب ها رو سنسور نمی کنه در جهتش حرف بزن سنسور نمی شی
Iran, Islamic Republic of
از كجا معلوم كه مطهري چون مي دانست كه اگر با او موافقت كند . نمايندگان به فرهادي راي نمي دهند . منافقانه ادعاي مخالفت با او را كرد تا همفكرش راي بياورد ؟!!!

منافق را چه ديدي ؟!!!

ههههههههههههههههههه
چراکامنتها رونمیزارین هووووووووووووووووووووووووووه
چقدر شما ساده هستيد...
به قران مطهري راه پدرشو ميره
شماييد كه پدر مردمو دراورديد
اسی
بس کنید بازی اصولگرایی و اصلاح طلبی را . چرا بجای این حرف های بی اساس از مشکلات مردم نمیگویید بخدا در بین شما ها افرادی هم هستند که در فقر بسر میبرند من که وقتی مردم را میبینم که بخاطر 45 تومان یارانه منتظر واریز ان هستند ناراحت میشوم و از ان طرف هم بعضی افراد امثال خ و ز ها میلیاردها تومان از اموال بیت المال را میدزدند خودتان بشینید و قضاوت کنید در بین این افرادی که اختلاس و یا وامهای میلیاردی میگیرند و پس نمیدهند یک فرد عادی و یا کارگر و یا یک فقیر به چشم میخورد که سمت ومقامی داشته باشد
اسی
از انجایی که من در این چند سال فهمیدم اقای مطهری و اقای قاضی پور واقای محجوب نمایندگان واقعی مردم است وهمیشه هر طرف که مردم قرار داشت اقایان را در جلوی مردم دیدیم ان هم برای احقاق حق انان ... یادتان باشه اقای مطهری پدر عزیزشان را در راه این نظام از دست داد بس بی جهت وی را مخالف نظام ندانید او عاشق نظام بوده و خواهد بود و ودربرابر قانون شکنان با دل وجرات ایستاده حتی طرف رئیس جمهور باشد .
ایول علی مطهری خوب داری ابرو باباتو حفظ میکنی
افعال معکوس بود دیگه!
شایان پارسا
جهان خیلی ذوق نکن دلدردمیگیری جوجه رو آخرپاییزمیشمارند باید دید ایشان چگونه مدیریت میکنند واستراتژی ایشان برای سامان دادن به دانشگاه چیست
این علی مطهری کی جزء اصولگراها حساب میکنه؟؟؟ این بابا فقط با اسم شهید مطهری نون میخوره این کاراش از موسوی و کروبی هم بدتر این خودش اصل فتنه اس
اتفاقا چون از دوستان اصولگرا نیست دوسش داریم
Iran, Islamic Republic of
ولي چيزي كه عجيب است و اين منافقان نمي فهمند كه به خواست خداوند . چهره اينان براي مردم شناخته شده است و وجهه اي ندارند
هرچند كه رئيسشان شاهنشاه . بزرگترين امپراتوري مافيايي را در كشور و بيشتري مال و اموال را در اين سرزمين دارد !!!
حسابی خنک شدن
اين پست و صندلي تو مملكت چه ها كه نمي كنه!!!!
مهدي
اقاي علي مطهري خلف صالح استاد شهيد مطهري نيست فقط زيادي پرحرف است
اسی
مطهری نماینده واقعی فقرا ومحرومان است خدا حفظش کند
اسی
من اقای فرهادی را نمیشناسم اما احساسم میگه که او عاشق صندلی ریاست است . چون کمی از حرف هایش را شنیدم .
Iran, Islamic Republic of
علی مطهری چه آتیشی گرفته که هنوز دودش تمام کشور را فرا گرفته است.
سعید
این جور که این آقا خودش را به آب و آتش زد باید هم رای می آورد
Iran, Islamic Republic of
روسای دانشگاه هایی که از طرف تیم قبلی وزارت علوم منصوب شده اند از جمله دانشگاه علامه طباطبائی نیز باید تغییر کنند.
United States
مجلس بازنده بررگ است
رضایت
Iran, Islamic Republic of
وقتی دکتر روحانی تمامی گزینه های خود را اصلاح طلبان معرفی می کند . بیانگر این موضوع است که ایشان افکار عمومی را خوب می فهمد.