جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۲
۱۳

آقای هاشمی! مگر عباس جانش را فدای دوستی با تو نکرد؟

سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۲۷
کد مطلب: 413097
همسر شریک مهدی‌ هاشمی در پرونده رشوه استات اویل از اینکه هاشمی رفسنجانی با تبرئه فرزند، همه اتهامات را پای همسر وی می‌نویسد ابراز گلایه کرد.
آقای هاشمی! مگر عباس جانش را فدای دوستی با تو نکرد؟
به گزارش جهان، کیهان نوشت:

به گزارش خودنویس، وابسته به نیک آهنگ کوثر «یارغار و همکار مهدی هاشمی در سایت سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت.»، همسر عباس یزدانپناه یزدی، با اعتراض نسبت به حرف‌های هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با شرق نوشت: «آقای هاشمی رفسنجانی به شما به عنوان پدر امید داشتم. چه آسوده و با وجدان جرم را از مهدی به عباس واگذار کردید.»

آتنا یزدی، همسر شریک و مباشر مهدی هاشمی در فیسبوک خود، نسبت به پاسخ هاشمی رفسنجانی به سوالی درباره پرونده پسرش، واکنش نشان داد: هاشمی در پاسخ به خبرنگار روزنامه شرق گفت: «چون دادگاه علنی نیست، نمی‌توانم حرف‌های آنجا را بزنم. ولی ماحصلی که به من اطلاع داده شده، این است که اینها بدون هیچ دلیلی تعداد زیادی اتهام درست کرده بودند. مثلا همین قضیه استات‌اویل قبلا سه‌بار مطرح شده بود و هر سه‌بار گفتند که هیچ ردی از مهدی هاشمی در آن نیست و هیچ اسمی از مهدی هاشمی در قراردادی که عباس یزدان‌پناه بست، دیده نمی‌شود.» خانم یزدی در فیسبوک خود نوشت: «آقای هاشمی رفسنجانی به شما به عنوان پدر امید داشتم. چه آسوده و با وجدان جرم را از مهدی به عباس واگذار کردید. امروز نه تنها آتنا را، بلکه فرزندان ایران را ناامید کردید!»

به گزارش خودنویس عباس یزدان‌پناه یزدی، هم کلاسی، دوست نزدیک، مباشر و شریک مهدی هاشمی بنا به گفته پلیس امارات، سال ۲۰۱۳ ربوده شد و بنا به اطلاعات منتشر شده، جان باخته است. در سال ۲۰۰۳، نام عباس یزدی به واسطه دریافت بیش از ۵ میلیون دلار از استات‌اویل برای مهدی هاشمی از طریق شرکت هورتون، در رسانه‌های نروژ و انگلستان مطرح شد. بعدها دادستانی فرانسه، او را همراه با بیژن دادفر به پول‌شویی و انتقال بیش از ۶۰ میلیون دلار از شرکت توتال به مهدی هاشمی متهم کرد. عباس یزد‌ان‌پناه همچنین به عنوان رابط مهدی هاشمی با شرکت کرسنت شناخته می‌شود. او دو سال پیش به عنوان شاهد شرکت کرسنت در دعوای حقوقی با وزارت نفت ایران، مقابل دوربین ویدیویی دیوان داوری لاهه قرار گرفت و شهادت داد. بنا به گفته منابع مختلف، مهدی هاشمی قرار بود براساس قراردادی بلند مدت، سالانه از شرکت کرسنت، کمیسیون دریافت کند. هم‌اکنون سیامک نمازی، از مدیران سابق شرکت آتیه بهار، مدیر استراتژی شرکت کرسنت شده است.

خانواده هاشمی تا سال‌ها هر گونه رابطه مهدی هاشمی و عباس یزدان پناه را کتمان می‌کردند. سال پیش‌ اما، وحید ابوالمعالی، یکی از وکیلان مهدی هاشمی در فیسبوک خود، عباس یزدان‌پناه یزدی را «دوست و رازدار همیشگی مهدی» خواند.

آتنا یزدی در کامنت‌های فیسبوک خود تاکید کرده که عباس، جان خود را بر سر دوستی با مهدی هاشمی گذاشته است؛ «مگر نه اینکه عباس جان فدا کرد در قبال دوستی!!! مهدی جان! نمیدانم چه ترسی ست؟ یا چه داستانی! فقط میدونم که دلم به اندازه دنیا گرفته و از بی وجدانی و بی خیالی در قبال دوست همیشه دوست در عجبم!»

پس از ناپدید شدن عباس یزدان‌پناه یزدی، همسر وی، علت را ارتباط و دوستی عباس با مهدی هاشمی خواند.

یاد‌آور می‌شود در پرونده شرکت استات‌اویل بالغ بر ۵ میلیون دلار رشوه مبادله شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چوپان
United Kingdom
عاقبت دوستي با گرگها دريده شدن است.
مهندس چيز
United Kingdom
منهم جانم و روحم و سابقم فداي دوستي با آقاي چيز شد
جيگر
United Kingdom
منم به خاطر كارايي تو همين مايه ها سانسور كردند.
زردنورد
United Kingdom
آتنا خانم من چي بگم جز همدردي با شما با شوهر منم (بقول خودش مهندس چيز)همين رفتار كردند.
كهروفي
United Kingdom
منه بيچاره رو خسرالدنبا و الاخره كردند. همينا خانم يزدي . حالا رياست بخوره تو سرشون.
فيبلسوف
United Kingdom
دوست جاني بهمين ميگن
البته مبلغ رشوه 15 میلیون دلار بوده 5 میلیون نقدی و 10 میلیون اقساطی دریافت شده است .
اگر اسناد ومدارک رو کردند که این اقا سو استفاده کرده درست میگویند در غیر اینصورت مردم این حکم را سیاسی میدانند!!!
Iran, Islamic Republic of
اشتباها مثبت دادم
سیاسی؟
امروز سندش منتشر شد...
حالا فهمیده ای که دوستی م. ه با عباس دوستی خاله خرسه بوده؟ اما دیگه خیلی دیره.
محمد
Iran, Islamic Republic of
مهدی جان!!!!!!!!! که پاک پاک پاکه!!!!!!!!! بنده خدا براش پاپوش درست کردن!!!!!!!!!!!!!!!!
حران
Iran, Islamic Republic of
اصلا مهدی بابا هیچ کاری نکرده، همه چیز تقصیره منه!!!!؟