جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

نرخ جدید حق فنی داروخانه ها اعلام شد

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 424798
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، به تشریح آخرین تصمیمات در خصوص تعرفه خدمات دارویی پرداخت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، رسول دیناروند، گفت: بر اساس کتاب ارزش نسبی که به تایید هیئت وزیران رسیده است و برای سال ۹۴ ابلاغ شده ضرایبی را به عنوان هزینه خدمات دارویی دارو خانه ها پیش بینی کرده است که این عدد برای بخش خصوصی یک دهم ضریب K یعنی مبلغی حدود ۲ هزار تومان لحاظ می شود و بخش دولتی هم مجاز است "تعرفه خدمات دارویی" یا اگر بخواهیم با عنوان قدیمش بگوییم تعرفه حق فنی حدود ۸۸۰ تومان دریافت کند.

وی همچنین با بیان اینکه در کتاب ارزش نسبی که صحبتش رفت به تفاوت تعرفه در روز یا شب اشاره نشده است افزود: در حال بررسی هستیم که در صورت نیاز با ابلاغیه وزیر آنرا اصلاح کنیم چرا که این تعرفه هزینه خدمات دارویی، در گذشته برای ساعات شب متفاوت بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


داروخانه ها از سود بسیار بالای برخوردار هستند وبین 15 تا 20 در صد فروش سود است باید یک فکری برای این کار بشود که دارند مردم را میچاپند ودر تمامی نقاط به همه پزشکان مجوز دایر کردن داروخانه بدهند
نیما
قابل توجه دوستی که فکر میکنه داروخونه خیلی سود داره! سود با کسر مالیات حدود 15 درصد میشه و داروخانه موظف به پرداخت مالیات است چون آمار خرید رو دارن. به دلیل گرانی دارو سرمایه حداقلی هر داروخانه در حد 400 میلیون و اکثرا بیش از این است. هر داروخانه جدا از سایر نیروها، یک نیروی مخصوص دفترچه های بیمه داره که کارهاشو انجام بده. پول بیمه ها بعد از 6 الی 7 ماه پرداخت میشه اونم با کسر 5 درصد مالیات و هر داروخانه پولی بیش از 50 میلیون در گردش بیمه ها داره!
حقوق دکتر داروساز مسئول فنی طبق بخشنامه باید 3300000 پرداخت بشه.
شما میری پیش پزشک عمومی و 18000 تومن میدی بهش تا برات دو سه تا قرص بنویسه سپس نیم ساعت وقت داروساز رو میگیری تا برات از تداخل دارویی و نحوه مصرف و اثرات جانبی و ... توضیح بده بعد حاضر نیستی 1600 تومن بدی؟! بعدش اگر اشتباهی بشه تمام خسارتش رو هم که از داروساز میگیرین و همیشه بیچاره داروساز محکومه حتی اگر پزشک اشتباه کرده باشه!
در ضمن با طرح سلامت در شهرهای کوچک پزشکان در یک منطقه جمع شده اند و کار و کاسبی یک داروخونه خوب شده و بقیه هیچ!
زود قضاوت نکنیم.
دکتر یاری
با سلام
واقعا تو این مملکت حق داروسازها ضایع شده، اولاً تو کشورهای پیشرفته پزشکان فقط تشخیص میدن و دارو تجویز نمیکنن، دوماً چرا تو این مملکت همه چی بر عکسه، یارو تا دیروز چوپان بوده الان داروخانه میچرخونه حیف اون لباس سفید که تن ایناست پس جای دکتر داروساز کجاست