سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

تکلیف جدید نوروزی ایرلاین های ایرانی

دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 414799
معاون سازمان هواپیمایی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل پیشگیری و ارائه توصیه‌های لازم به منظور ارتقای ایمنی گفت: اگر ایرلاینی هواپیمای جایگزین نداشته باشد و در واقع بدون در نظر گرفتن هواپیمای جایگزین، به شرکت‌ها خط داده نمی‌شود.
به گزارش جهان٬ حمید حبیبی در گفت و گو با فارس درباره الزام ایرلاین ها به اختصاص هواپیمای جایگزین در طول ایام نوروز اظهار داشت: به دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نظارت بر فرودگاه‌ها، نظارت بر ایمنی فرودگاه‌ها و کنترل شرکت‌های هواپیمایی از مواردی است که در ایام نوروز دنبال می شود.

وی همچنین به الزام شرکت‌های هواپیمایی به داشتن هواپیمای جایگزین در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: این موضوع در طول ایام نوروز دنبال می شود.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی در توضیح مصادیق الزام هواپیمای جایگزین در دنیا، گفت: کاری به سیستم حمل و نقل هوایی دیگر کشورها نداریم اما در کشور ما با توجه به شرایط فعلی صنعت، شرکت‌ها باید حتماً هواپیمای جایگزین داشته باشند.

وی اضافه کرد: خصوصاً در این ایام نوروز که پیک سفر‌ها است و تعداد پروازها افزایش می‌یابد، اختصاص هواپیمای جایگزین ضروری است.

حبیبی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی سازمان هواپیمایی کشوری و اعلام به شرکت‌های هواپیمایی، اگر ایرلاینی هواپیمای جایگزین نداشته باشد و در واقع بدون در نظر گرفتن هواپیمای جایگزین، به شرکت‌ها خط داده نمی شود.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی با اشاره به وظایف معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری، بیان کرد: بررسی و تأیید صلاحیت مدیران و پرسنل فنی و کنترل کیفی، کنترل تولید مهندسی و شرکت ها و مؤسسات هواپیمایی از وظایف این معاونت است.

حبیبی گفت: انجام بازرسی‌های دوره‌ای و موردی از هواپیماها و وسایل ‌پرنده شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی و همچنین انجام بررسی پرواز از طرح‌های تقرب، راه‌های هوایی‌ و مسیرهای ورود و خروج مربوط به فرودگاه‌های کشور، در ایام نوروز در حال انجام است.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی اظهار داشت: دستورالعمل‌های پیشگیری و ارائه توصیه‌های لازم به منظور ارتقاء ایمنی و پیشگیری از حوادث و سوانح احتمالی هوایی و زمینی وسایل پرنده در حوزه‌های مورد نظر به ایرلاین‌ها ابلاغ شده است.

وی ایجاد و تغییر استانداردها و روش های اجرایی برای گواهینامه نوع وسیله پرنده و متعلقات آن را از وظایف معاونت استاندارد پرواز عنوان کرد و گفت: نظارت و کنترل بر تعمیر، نگهداری و صلاحیت فنی هواپیماها، هلیکوپترها و وسایل و پرنده، مدیر یا معاون عملیاتی و فنی و مراکز تعمیر و نگهداری هواپیماهای غیر نظامی از برنامه های اجرا شده است.

حبیبی درباره ورود هواپیما به کشور بیان کرد: همانگونه که قبلاً هم اعلام شد با تصویب دستورالعمل‌ تنها به هواپیماهای با سن زیر ۱۵ سال اجازه اجاره یا خرید داده می‌شود.
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی افزود: در دستورالعمل قبلی دارای تبصره هایی برای ورود هواپیما بود که هواپیماهای با عمر بیش از ۳۰سال وارد کشور می‌شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *