پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۳
لیگ جهانی والیبال 2015

درخشش سرو قامتان ایرانی همچنان ادامه دارد

دوشنبه ۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب: 429397
پیروزی متوالی دلاوران والیبالیست ایران آنقدر با ارزش بود که موجب شد مردم به شادی و پایکوبی در خیابان‌ها بپردازند.
درخشش سرو قامتان ایرانی همچنان ادامه دارد
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا : تیم ملی والیبال کشورمان توانست شب گذشته با برتری دوباره برابر تیم پرقدرت آمریکا مجموع امتیازات خود را به عدد ۱۳ رسانده تا با توجه به میزبانی در چهار بازی مقابل تیمهای ملی والیبال لهستان و روسیه بخت زیادی برای صعود به دور بعد را پیدا کند.

در حال حاضر تیم ملی آمریکا با ۱۷ امتیاز در صدر گروه بی قرار دارد و تیم لهستان با ۱۶ امتیاز در مکان دوم و تیم ملی کشورمان با ۱۳ امتیاز در مکان سوم جای دارد ، جالب این که تیم ملی روسیه با تنها ۲ امتیاز قعرنشین گروه می باشد!
البته تیم ملی روسیه تیم ضعیفی نیست و اتفاقا قهرمانی المپیک را هم در کارنامه دارد ، ولی تیمهای این گروه همه پرقدرت می باشند .

به همین جهت درخشش سروقامتان آریایی ارزشی فراوان دارد و واقعا باید از این دلاوران ایرانی در عرصه ورزش قدردانی شود .
پس از بردهای شیرین تیم ملی والیبال ایران مقابل غولهای والیبال جهان یعنی روسیه و آمریکا دوباره این رشته ورزشی مورد توجه بیش از پیش علاقه مندان ورزش شد .

پیروزی متوالی دلاوران والیبالیست ایران آنقدر با ارزش بود که موجب شد مردم به شادی و پایکوبی در خیابان‌ها بپردازند.

بسیاری از مردم که برای تماشای دومین دیدار والیبال بین تیم‌های ایران و آمریکا به سالن ورزشگاه آزادی رفته بودند، در راه بازگشت به خانه به شادی پرداختند.

این عده از هواداران با در دست داشتن پرچم ایران در خیابان‌های تهران شادی می‌کردند و از پیروزی مقابل مدافع عنوان قهرمانی مفتخر بودند.

گفتنی ست تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدار خود مقابل قهرمان جهان جمعه شب در هفته ششم رقابت‌های لیگ جهانی ۲۰۱۵ در یک شب بیاد ماندنی با حمایت پرشور هواداران خونگرم خود با نتیجه ۳ بر صفر آمریکا را در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی شکست داد تا بخت صعودش به مرحله بعدی این رقابتها افزایش یابد، جالب این که تیم ملی کشورمان اولین شکست تیم ملی آمریکا را هم رقم زد .

جالب این که در هر دو دیدارشهرام محمودی یکی از بازیکنان برتر میدان بود و در هر دو دیدار بیشترین امتیاز را برای تیم ملی کشورمان کسب کرد .

سایت فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی از درخشش شهرام محمودی در بازی دیشب مقابل تیم ‌ملی آمریکا و برد شگفت انگیز ایران مقابل این تیم نوشت.
در سایت فدراسیون جهانی پس از برد اول ایران مقابل آمریکا آمده است:

شهرام محمودی بازی ایران مقابل آمریکا توانست ۱۷ امتیاز بیاورد تا در نهایت ایران با نتیجه‌ سه بر صفر آمریکا را شکست دهد. این شکست باعث شد که لهستان امتیازش با آمریکا یکی شود و ایران امید پیدا کند تا در گروه خود به رده دوم برسد.
تماشاگران ایران با سر و صدای زیاد تیم میزبان را تشویق کردند و شهرام محمودی با امتیاز آوری خود پنج امتیاز فاصله ایجاد کرد تا ایران بتواند در نهایت ست را با نتیجه‌ ۲۵ بر ۱۹ از آن خود کند. تیم آمریکا در ست دوم با درخشش متیو آندرسون ۸ بر ۵ جلو بود. ایران با امتیازگیری توانست بازی را به امتیاز ۸ بر ۸ برساند. در انتهای این ست از امتیاز ۲۳ به بعد شاهد رقابت پایای و حساس دو تیم بودیم که در نهایت ایران ست را با نتیجه‌ ۲۹ بر ۲۷ از آن خود کرد و در ست‌شماری دو بر صفر از آمریکا جلو افتاد. آمریکا که از هر شش بازی گذشته خود بازی‌ها را برده بود، در خطر از دست دادن روند شکست ناپذیری خود در این بازی‌ها قرار گرفت و نیاز داشت که در ست سوم به پیروزی دست یابد.

در امتیاز پنجم ایران و آمریکا با یکدیگر مساوی شدند، اما در نهایت با تکرار شدن اشتباهات تیم ملی آمریکا، ایران توانست ۱۷ بر ۱۱ از آمریکا جلو بیافتد. مشکل خطاهای بازیکنان آمریکا برای این تیم بسیار گران تمام شد تا این تیم روند شکست ناپذیری خود را با قبول شکست ۳ بر صفر برابر ایران از دست بدهد.

ایران توانست ست سوم را با نتیجه‌ ۲۵ بر ۲۰ از آن خود کند و در نهایت سه بر صفر بازی را ببرد.
جالب این که پس از دو برد شیرین ایران مقابل روسیه خبرگزاری چمپیونات روسیه در مقاله‌ای اتفاقات این دوره از رقابت‌های لیگ جهانی را ارزیابی کرد و از بین ۱۸ تیم شرکت کننده به تمجید از تیم ملی والیبال ایران و هواداران ایرانی پرداخت.

همچنین در گزارش این خبرگزاری به شانس ایران برای میزبانی مرحله نیمه نهایی لیگ جهانی والیبال اشاره شده و کارشناسان اینگونه نوشتند: « تنها چهار بازی در ایران انجام شد، ولی هر بازی در تهران غوغا بود. استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی کاملاً پر شده بود و عکس‌های این سالن بی‌نظیر بود. تیم ایران به همراه تماشاگران عاشقش در آزادی، رویای آلمان‌ها و صرب‌ها را برای صعود به مرحله دوم خراب کرد.
ایران می‌تواند یکی از کاندیدهای میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی سال ۲۰۱۴ باشد.

گفتنی ست بیست و ششمین دوره رقابت های لیگ جهانی والیبال با حضور تیم های 32 کشور جهان و در سه سطح برگزار می شود.
 
 فصل جدید لیگ جهانی والیبال در سال 2015 در حالی شروع شده که دوره گذشته آمریکا توانست عنوان قهرمانی را بدست آورد و تیم ملی ایران نیز در یک موفقیت تاریخی به جمع 4 تیم نخست راه یافت و چهام شد. در حالی که امسال تیم ملی والیبال ایران خودش را برای کسب سهمیه المپیک آماده خواهد کرد، لیگ جهانی و عرض اندام برابر بزرگان این رشته به آمادگی ملی پوشان کمک خواهد کرد.

ضمنا رده بندی تیم ها در طول ادوار گذشته لیگ جهانی والیبال  به این شرح است:
 
ژاپن 1990: ایتالیا، هلند، برزیل
 
ایتالیا 1991: ایتالیا، کوبا، روسیه
 
ایتالیا 1992 :ایتالیا، کوبا ، آمریکا
 
برزیل 1993 : برزیل، روسیه، ایتالیا
 
ایتالیا 1994 : ایتالیا، کوبا، برزیل
 
برزیل 1995 : ایتالیا، برزیل، کوبا
 
هلند 1996 : هلند، ایتالیا، روسیه
 
روسیه 1997 : ایتالیا، کوبا، روسیه
 
ایتالیا 1998 : کوبا، روسیه، هلند
 
آرژانتین 1999 : ایتالیا، کوبا، برزیل
 
هلند 2000 : ایتالیا، روسیه، برزیل
 
لهستان 2001 : برزیل، ایتالیا، روسیه
 
برزیل 2002 : روسیه، برزیل، یوگسلاوی
 
اسپانیا 2003 : برزیل، صربستان و مونته نگرو، ایتالیا
 
ایتالیا 2004 : برزیل، ایتالیا، صربستان و مونته نگرو
 
صربستان 2005 : برزیل، صربستان و مونته نگرو ، کوبا
 
روسیه 2006 : برزیل، فرانسه، روسیه
 
لهستان 2007 : برزیل، روسیه، آمریکا
 
برزیل 2008 : آمریکا، صربستان، روسیه
 
صربستان 2009 : برزیل، صربستان، روسیه
 
آرژانتین 2010 : برزیل، روسیه، صربستان
 
لهستان 2011 : روسیه، برزیل، لهستان
 
بلغارستان 2012 : لهستان، آمریکا، کوبا
 
آرژانتین 2013: روسیه ، برزیل ، ایتالیا
 
ایتالیا ۲۰۱۴: آمریکا، برزیل ، ایتالیا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میلاد
آفرین به این تیتر
مبارزه دو رقیب همواره نتیجه اش برد و باخت است و برد برد توهمی بیش نیست
ای کاش از میادین ورزشی عبرت بگیریم
خلیل
Finland
کواچ گفته بود هر کس انتظار برد صد در صد امریکا را داشته باشد از والیبال خبر نداره
ما تا حالا قهرمان جهان را سه تایی نکرده بودیم (این حرف که ایرادی نداره ان شاء الله )
سوال من اینه شما که انتظار این نتیجه را نداشتید (قهرمان جهان سه صفر بازنده باشه یعنی یه ست هم نگیره ) این تیم عزت مندانه سه تایی شده ؟
برزیل هم که 6 -7 از آلمان در جام جهانی خورد تحقیر شد. ادبیات ورزشی این طوره حالا باید کلی برای شما صغری کبری چید تا این ادبیات را متوجه بشید؟ از گل نازک تر نگیم؟
ولی زنده باد ایران ! حسابی کیف کردیم
احسان
نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا