جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

گزارش تخلفات دولت درباره مترو درمجلس

چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب: 209896
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: گزارش کاملی از تخلفات دولت درباره مترو در سازمان بازرسی کل کشور آماده شده و به مجلس ارسال شده است.
به گزارش فارس، مصطفی پورمحمدی عصر امروز در حاشیه مراسم اختتامیه یازدهمین همایش بین‌المللی ترافیک شهری در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره بحث تنقیح قوانین گفت: در موضوع تنقیح قوانین خوشبختانه کارهای خوبی انجام شد اما متأسفانه به آخر عمر مجلس فعلی رسیدیم که امیدواریم در مجلس آینده نیز این بحث با جدیت پیش گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در معاونت حقوقی ریاست جمهوری انگیزه برای بحث تنقیح قوانین افزایش پیدا کرده و امیدوارم این همفکری و تلاش مؤثر واقع شود.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: در مدت زمانی که در بحث تنقیح قوانین فعالیت کردیم بیش از ۱۰ گروه قانون آماده تنقیح شده و به مجلس شورای اسلامی فرستاده شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران درباره موضوع آلودگی هوا و ورود سازمان بازرسی کل کشور به این مقوله گفت: یکی از نهادهایی که شهروندان می‌توانند نسبت به کم‌کاری دستگاهها در زمینه آلودگی هوا به آن شکایت کنند سازمان بازرسی است.

وی گفت: موضوع آلودگی هوا تنها مربوط به شهر تهران نیست و بیشتر شهرهای بزرگ با موضوع آلایندگی زیست محیطی روبه‌رو است.

وی افزود: در این زمینه مشکلات و موانع زیادی است اما امیدواریم هم افزایی و هماهنگی میان سازمانها و دستگاهها برای برطرف کردن این مشکل بیش از پیش شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی کل کشور در مقام عیب‌یابی است و می‌تواند صرفاً تذکر دهد که در همین دو مقوله هم کار خود را به خوبی انجام داده‌ایم اما در بحث اجرایی باید کارهای بیشتری صورت گیرد.

پورمحمدی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره این موضوع که شهرداری مدعی است در برخی از مناطق شمال شهر تهران ساخت‌وسازهای غیر قانونی صورت می‌گیرد آیا سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه ورود پیدا کرده یا خیر، گفت: یکی از مراکزی که می‌توانم در مشخص کردن این ساخت‌وسازهای غیرقانونی و جلوگیری از آنها نقش داشته باشد خود شهرداری است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: البته در سازمان بازرسی کل کشور هم کارهای در زمینه برخورد با چنین تخلفاتی انجام شده است.

وی افزود: البته این موضوع فقط صرفاً مخصوص مناطق شمال شهر نیست بلکه هر منطقه‌ای که ارزش افزوده بیشتری داشته باشد شامل این موضوع و معضل خواهد بود.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره اینکه در مجلس شورای اسلامی بحث سؤال از رئیس جمهور درباره موضوع مترو تهران مطرح شده است آیا در سازمان بازرسی کل کشور پرونده یا گزارشی در این رابطه تشکیل شده یا خیر، گفت: ما در سازمان بازرسی پرونده جامع و کاملی را تهیه کرده‌ایم و به مجلس ارائه داده‌ایم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: قوانین مربوط به مترو را مجلس تصویب کرده، نظارت به عهده مجلس و بازخواست و تنبیه افراد خاطی هم در اختیار مجلس است اما ما هم در سازمان بازرسی کل کشور گزارش کاملی تهیه کرده و ارائه داده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *