پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲

ناگفته‌های مریلا زارعی از بازی درشیار 143

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 381895
مریلا زارعی معتقد است با وجود اینکه بعد از «شیار ۱۴۳» نزدیک به یک سال است در هیچ فیلم بازی نکرده، اما به خاطر حال و هوای این فیلم هنوز حالش خوب است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مریلا زارعی در نشست خبری فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» با بیان اینکه هر سکانسی که در این فیلم وجود داشت برایش سخت بوده است، بیان کرد: من با الفت «شیار ۱۴۳» زندگی کردم و قطعا همه عوامل در این حسی که من در فیلم به نمایش گذاشته‌ام، موثر بوده‌اند. من معتقدم نیرویی فراتر از آنچه می شنویم بر این فیلم احاطه داشت و من سعی کردم که همانند یک شیر ژیان از الفت حفاظت کنم و این به دلیل مسئولیت بزرگی بود که برگردنم بود.

این بازیگر ادامه داد: قبول کاراکتر الفت به دلیل اینکه مقاطع سنی مختلفی داشت کار پر خطری بود و من نقش مادری را بازی می کردم که به نوعی در جامعه امروز ما آنقدر این مادران معصوم هستند که کمتر از آنها صحبت می شود به همین دلیل دلم نمی خواست که در سکانس آخر طوری عمل کنم که شرمنده این مادران بشوم.

وی در رابطه با حواشی این فیلم توضیح داد: صحبت در مورد حواشی خودش باعث ایجاد حاشیه می شود اما من آنقدر دوران خوبی را در این فیلم گذراندم که تا الان که یک سال و نیم است مقابل دوربین نرفته ام، حالم خوب است.

بازیگر فیلم سینمایی «چ» بیان کرد: این حواشی نمی توانند من را آزار بدهند. من برای بار اولی که این فیلم را دیدم احساس تماشاگران مرا به وجد آورد به طوری که نتوانستم خودم را کنترل کنم. من منتظرم از مردم سرزمینم پس از اکران این فیلم بازخوردها را بگیرم و فکر می کنم دیدن این فیلم بر تمام زنان سرزمین من واجب است چون از عنصری به نام صبر زنان و مادران این سرزمین صحبت می کند.

زارعی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از افراد نمی خواهند شما را در این نوع از نقش ها ببیند، گفت: اگر هر چیزی بگویم قضاوت در مورد اتفاقاتی است که افتاده اما بعید می دانم اینچنین باشد زیرا من در سرزمینی هستم که ۸ سال از آن دفاع شده است و از این جنس زنان و مادران در این کشور کم نیستند. ما نباید از این جنس آدم ها دور باشیم و چرا نباید چنین نقش هایی را بازی کنم و این درست نیست. من سعی کردم که صبوری را با الفت تمرین کنم و اگر کسی حس ناخوشایندی در مورد این فیلم دارد می تواند پس از اکران نتیجه اش را در میان مردم ببیند.

بازیگر نقش الفت در فیلم «شیار ۱۴۳» در رابطه با ترس خود از بازی در این نقش توضیح داد: الفت برای من به عنوان یک بازیگر، نقش متفاوتی بود و ترس من به خاطر این بود که الفت یک شخصیت روستایی بود و اینکه در دوره های سنی متفاوتی به تصویر کشیده می شد که هر بازیگری این مسأله را قبول نمی کند. همچنین چون بار عاطفی داستان در عین سادگی بالا بود باید خیلی حساب شده نقش را بازی می کردم و این برایم ترس داشت. من همزمان با این فیلم ۲ سناریوی دیگر را نیز می خواندم، اما احساس کردم که باید با ایشان همراه شوم.

وی ادامه داد: نرگس آبیار دومین تجربه‌اش را پشت‌سر می‌گذاشت و من نسبت به ایشان کمی تجربه ام بیشتر بود اما هردو هدفمان یکی بود و آن الفت بود. الفت برای ما مهمترین چیز در جهان بود. من می گفتم این فیلم یا مورد توجه قرار می گیرد یا نمی گیرد اما برای من مسلم بود که حضورم در «شیار۱۴۳» برایم یک کشف و یک تجربه جدید بود.

زارعی در رابطه با همکاری خود با نرگس آبیار در فیلم های بعدی این کارگردان گفت: اگر شرایط پیش بیاید و قرار باشد دوباره با او همکاری کنم این کار ما یک تفاوت اساسی خواهد داشت و آن هم این است که ما هردو اینبار با شناخت بهتری نسبت به یکدیگر کار می کنیم.

وی در پایان گفت: همانطور که در تجربه های قبلی که با کارگردان هایی که چند فیلم با آنها کار کرده بود این شناخت برای ما بیشتر شد به خصوص با کارگردان های خانم و این موجب افتخار من است که با آبیار یا هر کارگردان متعهد دیگری که بخواهد به هدف خود برسد کار کنم و انرژی خودم را برای ایفای نقشم بگذارم. من می‌گویم آنهایی که از فیلم «شیار۱۴۳» دفاع کردند، شهید شده اند و شهید محسوب می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *