چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

موافقت OCA بابرگزاری دوهمایش جهانی درایران

يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 381390
کیومرث هاشمی گفت: تاکنون نتایج کاروان ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون طبق پیش‌بینی‌ها بوده است.
به گزارش جهان؛ رییس کمیته ملی المپیک گفت و گو با ایسنا در رابطه با عملکرد کاروان ایران تا این لحظه، اظهار کرد: طبق صحبتی که با مسئولان تیم‌های دوچرخه‌سواری، تیراندازی، ووشو و شمشیربازی داشتم، آنها اعلام کرده‌اند که نتایج طبق پیش‌بینی‌ها بوده است. البته در ووشو و شمشیربازی ملی‌پوشان ما خوب کار کرده‌اند و مسئولان تیم دوچرخه‌سواری می‌گفتند می‌توانستند مدال برنز را به دست بیاورند که چهارم شدند.

وی ادامه داد: از قبل هم مشخص بود که در روزهای ابتدایی بازی‌ها نتایج حداقلی را بگیریم. به عملکرد کاروان ایران امیدوارم و نتایج خوبی را کسب خواهیم کرد.

رییس کمیته ملی المپیک در رابطه با این که وزارت ورزش و جوانان میزان پاداش قهرمانان ایران در بازی‌های آسیایی را اعلام کرده است، گفت: وزارت ورزش و جوانان جوایز خوبی را برای مدال آوران بازی‌های آسیایی اینچئون در نظر گرفته است که ان‌شاءالله پس از بازی‌ها طی مراسمی از مدال آوران تجلیل خواهد شد. البته زمان برگزاری این مراسم هنوز مشخص نیست.

کیومرث هاشمی همچنین در رابطه با برگزاری نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا در ایران گفت: در نشستی که با شیخ احمد آل فهد الصباح، رییس شورای المپیک آسیا داشتیم با اشاره به ظرفیت‌های ایران در قاره آسیا، اعلام کردم که ورزش ایران به خوبی به حق خود نرسیده است و به حمایت‌های شما نیاز داریم.

رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: شیخ احمد در این دیدار آمادگی خود را برای هر گونه کمک در زمینه مسائل بین‌المللی اعلام کرد. یکی از موضوعاتی که در این نشست بحث شد برگزاری نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا در سال ۲۰۱۵ در ایران بود که مورد موافقت ایشان قرار گرفت. این نشست اوایل سال میلادی ۲۰۱۵ در یکی از شهرهای تهران، مشهد، شیراز و اصفهان برگزار خواهد شد که قرار شد هماهنگی‌های لازم در زمینه زمان و مکان برگزاری این نشست صورت گیرد.

هاشمی ادامه داد: رییس شورای المپیک آسیا همچنین در این نشست اعلام آمادگی کرد که ایران در انتخابات پیش‌روی شورای المپیک آسیا سهم بیشتر و جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. با توجه به این که شیخ احمد، رییس آنوک نیز است تضمین داد که ایران در کمیسیون‌های آنوک سهم زیادی داشته باشد.

رییس کمیته ملی المپیک همچنین از برگزاری دو سمینار بین‌المللی ورزش آسیا در تهران خبر داد و گفت: چندی پیش در جلسه‌ای با توماس باخ، رییس کمیته‌ بین‌المللی المپیک پیشنهاد سمینار بین‌المللی "زن و ورزش" و "صلح و ورزش" را ارائه کردیم که او موافقت خود را اعلام کرد، اما برگزاری آن را منوط به نظر شورای المپیک آسیا دانست. در جلسه‌ای که با شیخ فهد داشتیم، او نیز موافقت خود را اعلام کرد و ایران در سال آینده میلادی میزبان این دو کنفرانس بین‌المللی خواهد بود.

وی همچنین گفت: برای این که بتوانیم هم در زمینه اجرا و هم از نظر محتوایی نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا را به خوبی برگزار کنیم باید تمام ظرفیت‌های ورزش کشور بسیج شود. به زودی ستادی با حضور اعضایی از کمیته ملی المپیک،‌ وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور خارجه و کارشناسان مربوطه برای برگزاری هر چه بهتر این نشست در ایران تشکیل خواهد شد.

هاشمی گفت: رییس کمیته بین‌المللی المپیک آسیا در این دیدار اذعان کرد که تغییرات صورت گرفته در دولت ایران و شرایطی که به وجود آمده است، در مراودات ما اثرگذار خواهد بود.

رییس کمیته ملی المپیک همچنین از تشکیل ستاد هماهنگی بازیهای المپیک ریودوژانیرو ۲۰۱۶ بین کمیته المپیک و وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: در این دوره بازیهای آسیایی، هماهنگی مناسب و کم نظیری بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وجود داشت. هم در مباحث فنی و هم در مباحث مالی کاملا هماهنگ بودیم و امیدوارم این رویه در بازیهای المپیک ریو نیز ادامه داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *