سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۴
۱

اظهارات ملک سلمان علیه بشار اسد

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب: 421098
پادشاه عربستان سعودی تاکید کرد که بشار اسد رئیس جمهور سوریه هیچ نقشی در آینده سوریه ندارد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از شبکه خبری العربیه نوشت، ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی تاکید کرد که بشار اسد رئیس جمهور سوریه هیچ نقشی در آینده سوریه ندارد.

پادشاه عربستان در ادامه سخنان خود در خصوص سوریه گفت که این کشور از بی‌ثباتی رنج می‌برد.

سلمان که در نشست مشورتی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با حضور «فرانسوا‌ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه در ریاض پایتخت سعودی سخنرانی می‌کرد، با اشاره به جنگ این کشور علیه یمن گفت که تصمیم مداخله در یمن برای جلوگیری از بحران صورت گرفت.

وی همچنین با وجود بیش از ۴۰ روز تجاوز به یمن که بیشتر مناطق و زیر ساخت‌های یمن مورد حلمه قرار گرفت، مدعی شد که عملیات توفان قاطع به اهداف خود دست پیدا کرده است و علیمات بازگشت امید با تکیه بر قطعنامه اخیر شورای امنیت آغاز شد.

در حالی که عربستان سعودی از ورود کمک‌های انسانی، غذا و دارو به یمن جلوگیری می‌کند، پادشاه این کشور از تاسیس یک مرکز کمک رسانی به یمن خبر داد.

ملک سلمان همچنین دست‌یابی به سلاح هسته‌ای را تهدیدی برای منطقه و کل جهان خواند.

پادشاه عربستان در بخش دیگری از سخنان خود موضع فرانسه را مثبت خواند و گفت که فرانسه برای مقابله با چالش‌ها در کنار کشورهای خلیج فارس است.

سلمان همچنین مسئله فلسطین را مسئله اساسی ومحوری برای عربستان قلمداد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


از ال سعود احمق تر خدا نیافریده است