جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بازداشت2تبعه باکو به جرم جاسوسی+عکس

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۰۸
کد مطلب: 231891
روش مورد استفاده دو تبعه آذري بازداشت شده، همان روشي محسوب می‌شود که اسرائيل مدت‌هاست براي اجراي آن در تلاش است.
به گزارش جهان به نقل از پرس تی‌وی، دو تبعه بازداشت شده کشور آذربايجان در ايران، به اتهام جاسوسي و تلاش براي ايجاد تنش‌هاي قومي در اين کشور، تحت بازجويي قرار دارند.

يک مقام مسئول در استان آذربايجان شرقي ايران با اعلام اين مطلب به پرس تي‌وي افزود، مدارک و اسناد به دست‌آمده نشان مي‌دهد که شهريار حاجي زاده و فريد حسين اف با هدايت سرويس اطلاعاتي آذربايجان MTN، وارد ايران شده بودند؛ آن‌ها ماموريت داشتند تا تعدادي از معترضان داخلي را همسو با مقاصد خود و در راستاي جدايي‌طلبي به کار گيرند.


روش مورد استفاده دو تبعه آذري بازداشت شده، همان روشي محسوب می‌شود که اسرائيل مدت‌هاست براي اجراي آن در تلاش است. تحريک و حمايت عناصر افراطي در جمهوري آذربايجان، پرداخت بودجه و در اختيار گذاشتن تجربيات و آموزش اين عوامل و در نهايت اعزام هدفمند آن‌ها به ايران، موجب افزايش تنش‌هاي سياسي بين دو کشور ايران و آذربايجان شده است.

حاجي زاده و حسين اف با پوشش يک موسسه فرهنگي و با دعوتنامه‌اي جعلي که از سوي رابط ايراني‌شان برايشان ارسال شده بود، وارد ايران شدند.

دو متهم مذکور در راستاي ماموريت خود، اقدام به جمع آوري اطلاعات و تصويربرداري از اماکن خاص کرده‌اند .

در سال‌هاي اخير، جمهوري آذربايجان به محلي مناسب براي تردد و ترانزيت جاسوس‌ها و تروريست‌ها، به کشورهاي ثالث از جمله اسرائيل تبديل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *